Předmět Cestovní ruch (2CR520)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu 2CR520 - Cestovní ruch, Fakulta mezinárodních vztahů, Vysoká škola ekonomická v Praze (VŠE).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1.Základní otázky pojetí a vymezení cestovního ruchu jako mnohostranného a průřezového sociálně-ekonomického jevu, typologie cestovního ruchu. (dotace 2/2)2.Vývoj cestovního ruchu na území České republiky až po současnost, faktory rozvoje cestovního ruchu. (dotace 2/2)3.Organizační a řídící struktura cestovního ruchu v České republice. Mezinárodní organizace a orgány ovlivňující rozvoj cestovního ruchu. (dotace 2/2)4.Územní a hmotné podmínky rozvoje cestovního ruchu. Úloha materiálně-technické základny pro rozvoj cestovního ruchu, tvorba sítě zařízení cestovního ruchu, střediska cestovního ruchu a jejich rozvoj v souladu s trvale udržitelným rozvojem cestovního ruchu, urbanistické a architektonické řešení středisek cestovního ruchu. (dotace 2/2)5.Kulturní dědictví v cestovním ruchu. Přehled stavebních slohů v České republice, historická sídla v České republice, církevní památky, lidové umění a tradice, technické památky, muzea a galerie, hrady a zámky. (dotace 2/2)6.Památky jako nedílná součást nabídky cestovního ruchu. Členění památek, péče o památky, Mezinárodní ochrana kulturního dědictví, památky v České republice zapsané na seznamu UNESCO. (dotace 2/2)7.Úloha dopravy v rozvoji cestovního ruchu, dopravní systém a jeho jednotlivé složky v území, přepravní systém ve vztahu ke kapacitě, únosnosti a ochraně rekreačního území, mezinárodní souvislosti přepravního systému. (dotace 2/2)8.Ubytovací a stravovací služby jako významná součást nabídky cestovního ruchu. (dotace 2/2)9.Cestovní kanceláře a cestovní agentury a jejich úloha při uspokojování potřeb účastníků cestovního ruchu. (dotace 2/2)10.Plán regionálního rozvoje cestovního ruchu, hodnocení ekonomického dopadu rozvoje cestovního ruchu v regionu, regionální informační systém. (dotace 2/2)11.Informační a rezervační technologie a jejich využití v cestovním ruchu. (dotace 2/2)12.Kongresový a incentivní cestovní ruch. (dotace 2/2)13.Lázně jako významná součást nabídky cestovního ruchu. (dotace 2/2)
Získané způsobilosti
Po úspěšném absolvování - student je schopen definovat specifika průmyslu cestovního ruchu- dovede se orientovat v základních službách cestovního ruchu- orientuje se ve strategických dokumentech pro oblast řízení cestovního ruchu ČR- dokáže posoudit základní předpoklady rozvoje cestovního ruchu v destinaci- získá znalosti z fungování destinačního marketingu a managementu - se student orientuje v současných i minulých koncepčních materiálech určující rozvoj cestovního ruchu v ČR- student dovede analyzovat předpoklady destinace pro oblast cestovního ruchu z pohledu primární a sekundární nabídky- zvládá sestavit marketingovou strategii rozvoje destinace
Literatura
TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNZINDROVÁ, J.Cestovní ruch : (základy).Praha:Oeconomica, 2007.978-80-245-1252-5DJAROLÍMKOVÁ, L.Informatorium pro studenty oboru cestovní ruch.Praha:Oeconomica, 2009.978-80-245-1612-7
Požadavky
žádné
Garant
doc. Ing. Jarmila Indrová, CSc.
Vyučující
doc. Ing. Jarmila Indrová, CSc.Ing. Liběna Jarolímková, Ph.D.Ing. Lena MlejnkováPhDr. Jarmila NetkováIng. Jana Valentová, Ph.D.Ing. Martin Vaško, Ph.D.