Předmět Strategické řízení a rozhodování (2CR525)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu 2CR525 - Strategické řízení a rozhodování, Fakulta mezinárodních vztahů, Vysoká škola ekonomická v Praze (VŠE).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1.Specifika marketingu podniků cestovního ruchu. (dotace 2/2)2.Spotřební chování účastníka cestovního ruchu, analýza tržních příležitostí, marketingový výzkum. (dotace 2/2)3.Marketingová strategie, tržní segmentace a trendy, cílové trhy, marketingový mix, umísťování a cíle marketingu. (dotace 2/2)4.Marketingový plán a jeho sestavení. (dotace 2/2)5.Specifika marketingového mixu podniků cestovního ruchu, nástroje marketingového mixu a jejich použití s přihlédnutím k segmentaci zákazníků. (dotace 2/2)6.Marketing destinací a jeho uplatňování v podmínkách České republiky. (dotace 2/2)7.Statistické sledování cestovního ruchu, využití informací pro aktivní marketing a strategické plánování rozvoje cestovního ruchu. (dotace 2/2)8.Satelitní účet cestovního ruchu. (dotace 2/2)9.Dosavadní vývoj a současný stav mezinárodního cestovního ruchu, postavení České republiky v evropském a světovém cestovním ruchu. (dotace 2/2)10.Hlavní světové trhy cestovního ruchu, jejich analýza a perspektivy dalšího rozvoje. (dotace 2/2)11.Strategie a taktika pronikání České republiky na zahraniční trhy cestovního ruchu. (dotace 2/2)12.Prognóza dalšího rozvoje mezinárodního cestovního ruchu. (dotace 2/2)13.Mezinárodní organizace a orgány ovlivňující rozvoj cestovního ruchu, důležitá zasedání, konference, dokumenty, legislativa usměrňující rozvoj mezinárodního cestovního ruchu. (dotace 2/2)
Získané způsobilosti
Po úspěšném absolvování budou studenti schopni - vysvětlit podstatu a jednotlivé fáze strategického řízení a rozhodování v cestovním ruchu- definovat pojem spotřebního chování v cestovním ruchu a charakterizovat jeho hlavní trendy- vyjmenovat a charakterizovat metody marketingového výzkumu využívané v cestovním ruchu- popsat jednotlivé marketingové nástroje a vysvětlit jejich využití s ohledem na tržní situaci a vybraný cílový tržní segment- charakterizovat hlavní světové a evropské trhy cestovního ruchu- analyzovat a zhodnotit stávající situaci podniku cestovního ruchu na domácím i zahraničním trhu cestovního ruchu- připravit a vyhodnotit dotazníkové šetření- provést mystery shopping v podnicích cestovního ruchu- vytvořit marketingový plán podniku- navrhnout marketingové strategie s ohledem na vybraný tržní segment a trh cestovního ruchu
Literatura
TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNZKIRÁĽOVÁ, A.Marketing hotelových služeb.Praha:Ekopress, 2006.80-86929-05-1ZMORRISON, A M.Marketing pohostinství a cestovního ruchu.Praha:Victoria Publishing, 1995.80-85605-90-2ZJAKUBÍKOVÁ, D.Marketing v cestovním ruchu.Praha:Grada, 2009.978-80-247-3247-3DHOUŠKA, P. -- PETRŮ, Z.Cestovní ruch v působnosti orgánů EU.Praha:Oeconomica, 2010.978-80-245-1645-5DPALATKOVÁ-KUČOVÁ, M.Marketingová strategie destinace cestovního ruchu : jak získat více příjmů z cestovního ruchu.Praha:Grada, 2006.80-247-1014-5DZ Ročenka cestovního ruchu, ubytování a pohostinství 2009=Yearbook of tourism, accommodation and catering 2009 Praha magConstulting 2009
Požadavky
Každý požadavek je třeba splnit minimálně na 60%.
Garant
doc. Ing. Jarmila Indrová, CSc.
Vyučující
doc. Ing. Jarmila Indrová, CSc.Ing. Jana Valentová, Ph.D.Ing. Martin Vaško, Ph.D.