Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Mezinárodní management v éře globalizace - anglicky (2ER733)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu 2ER733 - Mezinárodní management v éře globalizace - anglicky, Fakulta mezinárodních vztahů, Vysoká škola ekonomická v Praze (VŠE).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1.Globalizace a mezinárodní propojení (dotace 2/0) a.Svět mezinárodního managementub.Globální ekonomické systémyc.Politické, právní a technologické prostředíd.Případová studie: Google in China2.Etika a sociální odpovědnost (dotace 3/2) a.Etika a sociální odpovědnost v mezinárodním managementub.Lidská právac.Pracovní síla, zaměstnanost a podnikatelské praktikyd.Globalizace a etické závazky multinacionálních korporacíe.Korupcef.Případová studie: Pharmaceutical Companies, Intellectual Property, and the Global AIDS Epidemic3.Význam a dimenze kultury (dotace 3/2) a.Charakteristika kulturyb.Kulturní diverzitac.Hodnoty kulturyd.Kulturní dimenze - Hofstedeho a Trompenaarsee.Integrování kultury a managementu: Projekt GLOBEf.Případová studie: The Cultural Roots of Toyota's Quality Crisis4.Řízení napříč kulturami (dotace 2/2) a.Strategie řízení napříč kulturamib.Kulturní odlišnosti a podobnostic.Kulturní odlišnosti vybraných zemí a regionůd.Případová studie: Car Culture: Changing Global Trends in the Automotive Industry5.Organizační kultury a diverzita (dotace 2/2) a.Charakteristika organizační kulturyb.Interakce mezi národními a organizačními kulturamic.Organizační kultury v MNKd.Řízení multikulturalismu a diverzitye.Případová studie: Managing Culture and Diversity in Global Teams6.Interkulturní komunikace a vyjednávání (dotace 2/2) a.Komunikační tokyb.Komunikační bariéryc.Dosažení komunikační efektivnostid.Interkulturní vyjednáváníe.Případová studie: Euro DisneylandPřípadová studie: Disney's Expansion in Asia7.Formulace a implementace strategie (dotace 2/2) a.Strategický managementb.Kroky formulace strategiec.Implementace strategied.Specializované strategiee.Případová studie: Big Pharmaceutical Companies Go Global8.Strategie vstupu a organizační uspořádání (dotace 2/2) a.Strategie vstupu a vlastnické strukturyb.Tradiční organizační strukturyc.Netradiční organizační strukturyd.Organizační charakteristiky MNKe.Případová studie: From Matrix to Customer-Centric Management at ABB9.Řízení politických rizik, vztahů s vládami a aliance (dotace 2/2) a.Povaha a analýza politických rizikb.Řízení politických rizik a vztahů s vládamic.Řízení aliancíd.Případová studie: IKEA's Russian Roulettee.Případová studie: Tata "Nano": The People's Car10.Řízení rozhodovacích a kontrolních procesů (dotace 2/2) a.Rozhodovací procesyb.Provázanost rozhodování a kontrolyc.Hodnocení výkonu jako součást kontrolyd.Případová studie: Global Online Retail: Amazon and Beyond11.Organizační chování a řízení lidských zdrojů (dotace 2/2) a.Motivace napříč kulturamib.Leadership napříč kulturamic.Případová studie: Global Leadership Development: An Emerging Need12.Výběr a rozvoj lidských zdrojů napříč kulturami (dotace 2/2) a.Řízení lidských zdrojů v mezinárodním kontextub.Výběrová kriteria pro mezinárodní pozicec.Případová studie: The Challenge of Talent Retention in India13.Prezentační dovednosti (dotace 0/4) a.Zásady efektivní prezentaceb.Struktura prezentace a vizualizacec.Verbální a neverbální projevy prezentace

Získané způsobilosti

Studenti budou po úspěšném absolvování předmětu schopni:- vyjadřovat svoje názory efektivně díky zlepšení schopnosti a ochoty vyjadřovat se, kvalitním písemným projevem, myslet kriticky a stavět svoje argumenty na základech logického argumentování a empirických faktů- definovat prvky mezinárodního podnikatelského prostředí- charakterizovat specifika jednotlivých kultur a jejich vlivu na management- vysvětlit a rozlišit vhodnosti jednotlivých strategií řízení v mezinárodním prostředí- zhodnotit práci s lidským kapitálem v mezinárodním managementu- vyhledávat a posuzovat informační zdroje- zpracovat a obhájit týmový projekt zaměřený na mezinárodní management v kontextu globalizace- prezentovat tento projekt- zhodnotit týmovou dynamiku v průběhu zpracovávání týmového projektu- využít silných stránek týmových rolí jednotlivých členů studentského týmu

Literatura

TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNZLUTHANS, F. -- DOH, J P.International management : culture, strategy, and behavior.New York:McGraw-Hill/Irwin, 2012.978-0-07-811257-7DAdditional Case Studies provided by teacher

Požadavky

Aktivita studentů na hodině (20%) bude hodnocena podle jejich zapojení do diskuze nad přidělenými úkoly/případovými studiemi. Další nutnou podmínkou absolvování předmětu jsou maximálně tři neúčasti na cvičení za semestr.; Týmová prezentace (30%) je povinnou součástí předmětu.; Semestrální práce 50% = Studenti MUSÍ zpracovat odpovědi na 6 Případových studií (každá PS bude hodnocena 8,3%). Písemné odpovědi musí být vloženy do ISISu.

Garant

Ing. Zuzana Křečková Kroupová, M.A., Ph.D.

Vyučující

Ing. Zuzana Křečková Kroupová, M.A., Ph.D.