Předmět Státní zkouška z vedlejší specializace (2KK)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu 2KK - Státní zkouška z vedlejší specializace, Fakulta mezinárodních vztahů, Vysoká škola ekonomická v Praze (VŠE).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1.2OP 540 -- Komerční komunikace a jejich efektivnost (dotace 0/0) a.Marketingové a komerční komunikace (vymezení, podstata). Marketingový a komunikační mix. Charakteristika jednotlivých forem komerčních komunikací. Integrované marketingové komunikace.b.Reklama a její komunikační podstata, cíle, význam. Vývoj reklamy. Komunikační teorie uplatňované v reklamě. Zásady tvorby dobré reklamy, požadavky na reklamu. Kreativita a efektivita reklamy (kritéria posuzování). Komunikační teorie uplatňované v reklamě.c.Komunikační agentury a jejich role v komerčních komunikacích. Organizační struktura komunikační agentury, jednotlivá oddělení a jejich role. Požadavky na člověka pracujícího v malé a velké reklamní agentuře (shody a odlišnosti).d.Zdroje informací pro posouzení efektivnosti komerčních informací. Význam ekonomických a výzkumných informací pro komplexní analýzu.e.Prognostické a diagnostické přístupy k posuzování efektivnosti komerčních komunikací a možnosti aplikace různých výzkumných technik v rámci těchto přístupů.f.Systémy indikátorů efektivnosti komerčních komunikací. Indikátory ekonomického typu, indikátory vztažené ke komerční komunikaci, indikátory dopadu na spotřebitelské chování.2.2OP 541 -- Chování spotřebitele a psychologie trhu (dotace 0/0) a.Uplatnění psychologických poznatků v marketingu. Psychologie trhu, psychologická charakteristika trhu, vazby mezi psychologií a marketingem. Konkrétní využití psychologických poznatků při analýze trhu a jeho subjektů.b.Člověk v roli zákazníka a spotřebitele (základní poznatky o chování spotřebitele, zdroje spotřebního chování). Osobnost člověka, spotřební chování a nákupní chování. Produkt a spotřebitel (nový produkt a jeho přijetí) a význam obalu.c.Psychologie v marketingové komunikaci. Uplatnění psychologických poznatků, základní psychologické pojmy (vnímání, pozornost, paměť, emoce, motivace atd.), cílové skupiny. Psychologické aspekty značky.d.Chování spotřebitele, pojem chování. Chování spotřebitele a výzkum trhu (národohospodářská úroveň, úroveň domácností, úroveň jedince). Modely spotřebního chování. Nové technologie a jejich vliv na spotřební a nákupní chování.e.Motivace spotřebního chování (potřeby, incentiv, postoje, stálost, třída podnětů). Segmentace, základní modely segmentačních postupů, typologie, psychologické přístupy k typologii. Rozhodování, typy rozhodování spotřebitele.f.Kvantitativní a kvalitativní výzkum trhu (charakteristika, odlišnosti). Metody a techniky kvalitativního výzkumu trhu (Individuální interview, Focus Group, projektivní a další techniky). Využití metod kvalitativního výzkumu a některých psychologických technik při výzkumu značky, analýze image a testování komunikačních prostředků a kampaní.3.2OP 542 -- Média a mediální strategie (dotace 0/0) a.Proces plánování médií a jeho začlenění do marketingového mixu. Základní kroky mediálního plánování. Media mix a jeho význam v komerčních komunikacích. Sestavení mediálního plánu. Marketingové, komunikační a mediální cíle. Mediální agentura a mediální zastoupení (role a postavení v rámci reklamního řetězce).b.Mediální výzkumy, podstata, charakteristika). Mediální ukazatele. Charakteristika jednotlivých ukazatelů, souvztažnost ukazatelů. Rozložení kampaně v čase (timing) a rozpočet. Intenzita mediální kampaně (kriteria pro rozhodování), zdroje údajů.c.Média v komunikační kampani, druhy médií. Právní stav v oblastimédií. Duální model. Charakteristika jednotlivých typů médií a vhodnost jejich uplatnění v komunikační kampani. Funkce médií v komerčních komunikacích.d.Televize (charakteristika), klady, zápory televize při jejím využitív komunikační kampani. Vývoj televize (nové trendy). Měření sledovanosti televize. Rozhlas (charakteristika), klady, zápory rozhlasu při jeho využití v komunikační kampani. Odlišnosti národních a lokálních trhů u rozhlasu. Měření poslechovosti rozhlasu.e.Tisková média (charakteristika), klady, zápory tiskových médi při jejich využití v komunikační kampani. Postavení tisku na českém mediálním trhu. Měření čtenosti tisku.f.OOH média (charakteristika), typy, klady a zápory při jejich využití v komunikační kampani. Měření billboardových ploch.g.Nová média (charakteristika), klady, zápory nových médií. Vhodnost využití nových médií v komunikačních kampaních. Internet a možnosti jeho využití v komunikační kampani. Kontextová reklama. Možné formáty propagace na internetu. Facebook a jeho využití při komunikační kampani.4.2OP 543 -- Řízení značky a Account management (dotace 0/0) a.Značky a jejich řízení, proces strategického řízení značky. Hodnota značky, povědomí o značce, image značky. Positioning značky, identifikace a určení positioningu značek. Proces budování značek. Základní způsoby oceňování značek a jeho význam.b.Prvky značky, kritéria výběrů prvků značky, jednotlivé typy prvků značky (názvy, loga, symboly, URL, slogany představitelé, balení). Marketingové programy, jejich plánování a implementace, produktová strategie, cenová strategie, distribuční strategie.c.Marketingové komunikace a jejich využití při budování značky. Přehled jednotlivých nástrojů marketingových komunikací (reklama, podpora prodeje, event marketing, public relation, osobní prodej, guerilla a virální marketing).d.Budování a udržení hodnoty značek, strategie brandingu, hierarchie značek, uvádění nových produktů a extenze značek, výhody a nevýhody extenzí značek.e.Marketingové plány, proces a význam plánování ve firmě. Praktická role Brand Managera ve firmě, zodpovědnost a komunikace v rámci firmy (interní vztahy), spolupráce s komunikačními agenturami (externí vztahy).f.Reklamní řetězec a jeho struktura, jednotlivé články řetězce a jejich role. Account oddělení komunikační agentury, práce s klientem. Client a creative briefs (struktura, obsah). Zásady zpracování kvalitního klient a creative briefs.5.2OP 544 -- Právo a etika v komerčních komunikacích a PR (dotace 0/0) a.Autorské právo a práva s ním související a reklama. Kolektivní správa autorských práv a reklama. Reklama a ochranné známky, označení původu výrobků a zeměpisná označení, olympijské symboly, obchodní firma. Smlouvy v oblasti reklamy, smlouva o dílo, licenční smlouvy.b.Reklama a internet, nevyžádaná reklama. Nekalá soutěž a reklama. Klamavá reklama, srovnávací reklama. Projevy osobnosti v reklamě. Osobní údaje.c.Veřejnoprávní regulace reklamy. Pojem obchodního sdělení a reklamy. Obecná omezení. Zvláštní část - sektorová omezení -- alkohol, tabák, léky, potraviny, kojenecká výživa, zbraně, loterie. Etická pravidla v reklamě. Rada pro reklamu. Nálezy Arbitrážní komise RPR.d.PR jako forma komerčních komunikací, podstata PR, vymezení oboru a jeho členění, rozdíly mezi PR a reklamou, role PR v řízení společnosti, PR agentury, český trh PR agentur. PR proces. Etické a profesní standardy PR. Mediální analýzy a hodnocení efektivnosti oboru. Komunikační audit, mediální audit, hodnocení médií.e.Korporátní komunikace a Brand PR. Korporátní identita a pověst. PR jako nástroj firemní komunikace, společenská odpovědnost firem a PR. Brand PR, role PR v boji mezi značkami, role PR při změnách značky. Event management a PR. Sponzoring a PR. Rozdíly mezi sponzoringem a filantropií. Hodnocení efektivity sponzoringu.f.Media relations, média z pohledu PR, monitoring médií. Komunikace PR agentur a interních oddělení PR společností s novináři. Kreativní psaní v PR. Tisková zpráva a její formy. Public Affairs a lobbing. Krizová komunikace. Teorie vytváření PR projektů. Digitální PR.
Získané způsobilosti
Úspěšným absolvováním zkoušky studenti prokáží, že jsou schopni identifikovat klíčové poznatky studijního oboru, klást je do vzájemné souvislosti a aplikovat je na řešení reálných problémů.
Literatura
TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBND Kunczik, M.: Základy masové komunikace. Praha, Karolinum 1995Dautorský zákon č. 121/2000 Sb., „AZ“, popř. komentář: Kříž, Holcová, Kordač, Křesťanová, Linde 2001DAvery, J.: Advertising campaign planning, Published by The Copy Workshop, Chicago, 2000, ISBN: 1-887229-06-XDBárta, Vl., Bártová, H.: Homo spotřebitel, Oeconomica, VŠE, Praha 2009, ISBN 978-80-245-1558-8DBárta, Vl., Pátík, L., Postler, M.: Retail marketing, Management Press, Praha, 2009, ISBN 978-80-7261-167-6 (kap. 3).DBárta, Vl., Pátík, L., Postler, M.: Retail marketing, Management Press, Praha, 2009, ISBN 978-80-7261-167-6 (kap. 4).DBárta, Vl., Pátík, L., Postler, M.: Retail marketing, Management Press, Praha, 2009, ISBN 978-80-7261-167-6 (kap. 5).DBárta, Vl., Pátík, L., Postler, M.: Retail marketing, Management Press, Praha, 2009, ISBN 978-80-7261-167-6 (kap. 5 a 6).DBárta, Vl., Pátík, L., Postler, M.: Retail marketing, Management Press, Praha, 2009, kap. 6.4 a 6.5).DBártová, H.- Bárta, V., Koudelka, J.: Chování spotřebitele a výzkum trhu, OECONOMICA, VŠE Praha, 2007 ISBN: 978-80-245-1275-4DBlack, S.: Nejúčinnější propagace – Public relations, Praha, Grada, 1994 DBoháček, M. – Jakl, L.: Právo duševního vlastnictví, VŠE, Praha 2002, ISBN 80-245-0463-4 DDevátý, S.-Toman, P.: Ochrana dobré pověsti a názvu právnických osob. 2.vyd. Linde, Praha 2001 ISBN 80-7201-297-5 DHaigh, D.: Oceňování značky a jeho význam (překlad: F. Drozen), Management Press, Praha 2002 DHajn, P.: Jak jednat v boji s konkurencí. Linde, Praha 1995, ISBN 80-85467-93-1DHoráková, I.; Stejskalová, D.; Škapová, H.: Strategie firemní komunikace, 2. Rozšířené vydání, Praha, Management Press 2008DJak zjistit skutečnou hodnotu v Public Relations, APRA, Praha 1999DJirák, J.; Köpplová, B.: Média a společnost. Praha, Portál 2003DKapferer, J. N.: The New Strategic Brand Management, 4th edition, London, Kogan Page, 2008DKeller, K. L.: Strategické řízení značky, Grada, Praha 2007, ISBN: 978-80-247-1481-3DKohout, J.: Veřejné mínění, image a metody public relations, Management Press, Praha 1999DMates, P.: Ochrana soukromí ve správním právu. Linde, Praha 2004, ISBN 80-7201-458-7DNěmec,P.: Integrovaná komunikace korporací. Praha, Vysoká škola ekonomická, Nakladatelství Oeconomica, 2006Dobčanský zákoník - §§ 11-16, 19b, zkratka „ObčZ“ - v platném znění Dobchodní zákoník - §§ 8-12, 41-54, 508-515, 556-559, zkratka „ObchZ“ – v platném znění DOgilvy, D.: O reklamě, Management Press, Praha 1996, ISBN 80-8543-25-5DPostler, M.: Média v reklamě (televize, rozhlas, tisk), VŠE, Praha 2003, ISBN: 9-788024-506296 - 02DPražská, L. , Jindra, J.: Obchodní podnikání (Retail Management), 2. přepracované vydání, Management Press, Praha 2002, ISBN 80-7261-059-7 (kap. 3 a 4) DPřibová, M., Mynářová, L., Hindls, R., Hronová, S.: Strategické řízení značky (Brand Management), 1. vydání, Ekopress, Praha 2000 DPřikrylová, J., Jahodová, H.: Moderní marketingová komunikace, Grada, Praha, 2010, ISBN 978-80-247-3622-8DSchultz, D.E.: Moderní reklama – umění zaujmout, Grada, Praha, 1995, ISBN 80-7169-062-7DSíla médií… a jak ji měřit, APRA, Praha 2000DSissors Z. J., Baron, B. R.: Advertising Media Planning, McGraw- Hill (6th edition), New York 2002, ISBN: 0-8442-1563-5DŠindler, P.: Event marketing. Jak využít emoce v marketingové komunikaci. Praha, Grada Publishing, 2003DŠvarc Z. a kol.: Základy obchodního práva, 2. přepracované vydání. Čeněk, Plzeň 2008 (jen kapitola Boháček, M.: Soutěžní právo) DTellis, J. Gerald: Reklama a podpora prodeje, Grada Publishing (edice profesionál), 2000, ISBN 80-7169-977-7Dtiskový zákon č. 46/2000 Sb. Dtrestní zákon (jen trestní činy hospodářské v oblasti duševního vlastnictví), zákon přestupcích (§ 24 písm. f), § 32)DVysekalová, J. a kol.: Chování zákazníka – Jak odkrýt tajemnou „černou skříňku“, Grada, Praha 2011, ISBN: 978-80-247-3528-3DVysekalová, J a kol: Psychologie reklamy. Grada, Praha 2007, ISBN 978-80-247-2196-5 DVysekalová, J., Herzmann, J., Cír, J.: Výzkum efektivnosti komerční komunikace, Oeconomica, VŠE, Praha 2004, ISBN 80-245-0789-7DVysekalová J., Mikeš J.: Image a firemní identita. Grada, Praha 2009, ISBN 978-80-247-2790-5DVysekalová, J., Mikeš, J.: Reklama (Jak dělat reklamu), 3. aktualizované a doplněné vydání, Grada Publishing, Praha, 2010, ISBN 978-80-247-3492-7DVysekalová J.: Psychologie spotřebitele. Grada, Praha 2004, ISBN 80-247-0393-9DWinter, F.: Právo a reklama v praxi, Linde, Praha, 2007, ISBN 978-80-7201-654-9Dzákon č. 206/2005 Sb., o ochraně některých služeb v oblasti R a TV vysílání a služeb informační společnostiDzákon č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích (jen pasáže týkající se reklamy)Dzákon č. 191/1999 Sb., o opatřeních týkajících se dovozu, vývozu a zpětného vývozu zboží porušujícího některá práva duševního vlastnictví v platném znění DZákon č. 221/2006 Sb. o vymáhání práv z průmyslového vlastnictví Dzákon č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání v platném znění (mediální zákon), novela zák. č. 341/2004 Sb. – studium jen z hlediska reklamy a sponzorování Dzákon č. 40/1995 Sb., o regulaci reklamy, v platném znění Dzákon č. 452/2001 Sb., o ochraně označení původu a zeměpisných označení v platném zněníDzákon č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnostiDzákon č. 60/2000 Sb., o ochraně olympijských symbolik v platném zněníDzákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele v platném znění Dzákon o ochraně osobních údajů č. 101/2000 Sb. v platném znění Dzákon o ochranných známkách č. 441/2003 Sb. v platném znění DZásady etické reklamní praxe - etický kodex reklamy, Rada pro reklamu – www.rpr.cz
Požadavky
žádné
Garant
prof. Ing. Dana Zadražilová, CSc.
Vyučující
doc. Ing. František Drozen, CSc.prof. Ing. Dana Zadražilová, CSc.