Předmět Mezinárodní obchodní operace (2MO201)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu 2MO201 - Mezinárodní obchodní operace, Fakulta mezinárodních vztahů, Vysoká škola ekonomická v Praze (VŠE).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Obchodní operace se zahraničním prvkem, definice, obsah, průběh.Subjekty mezinárodního obchodu. Obchodní politika, realizace a nástroje. Kupní smlouva, legislativní zázemí, formální a obsahové náležitosti. Vzájemné vztahy jednotlivých náležitostí. Poruchy plnění. Předmět koupě a prodeje, dodací lhůta, dodací parita, Incoterms 2000.Úloha ceny v kupní smlouvě. Cenová kalkulace. Cenový dumping a antidumpingová opatření. Základní cenové strategie.Platební podmínky. Funkce a volba platební podmínky. Platební nástroje. Hladké platy. Bankovní záruky.Směnka a šek, obsahové a formální náležitosti, užití. Dokumentární platby. Dokumentární akreditiv, dokumentární inkaso, speditérská dobírka.Obchodní mezičlánky, zprostředkování obchodu, obchodní zastoupení, komisionářská činnost.Logistika v mezinárodním obchodě. Zasílatelské, přepravní, charterovésmlouvy. Společná havárie.Výkaznictví obchodních operací, vnitrounijní obchod, celní řízení.Pojištění a zajištění v mezinárodním obchodě. Rizika mezinárodního obchodu. Druhy rizik a jejich prevence.
Získané způsobilosti
Po úspěšném absolvování bude student schopen:- zvolit optimální obchodní strategii,- připravit a uzavřít kupní smlouvu,- zajistit plnění kupní smlouvy, - vyhotovit nezbytné platební, logistické a fiskální dokumenty, - předcházet běžným obchodním rizikům,a to jak ve vnitrounijním obchodě, tak i v obchodě se třetími zeměmi mimo EU.
Literatura
TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNZMACHKOVÁ, H. -- ČERNOHLÁVKOVÁ, E. -- SATO, A. -- SEDLÁČEK, J.Mezinárodní obchodní operace.Praha:Grada Publishing, 2014.978-80-247-4874-0DMACHKOVÁ, H. -- ZAMYKALOVÁ, M. -- SATO, A.Mezinárodní obchod a marketing : [praktická výkladová encyklopedie].Praha:Grada, 2002.80-247-0364-5
Požadavky
Student je povinen získat ze závěrečného testu minimálně 48 bodů.
Garant
doc. Ing. Alexej Sato, CSc.
Vyučující
doc. Ing. Alexej Sato, CSc.Ing. Jiří Sedláček, Ph.D.