Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět E-komerce: Internetový a mobil marketing (2MO349)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu 2MO349 - E-komerce: Internetový a mobil marketing, Fakulta mezinárodních vztahů, Vysoká škola ekonomická v Praze (VŠE).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1.Přednášky: (dotace 13/0) a.Stručně z historie: klíčové události vedoucí posléze ke vzniku e-komerce.Internet a jeho služby z pohledu e-komerce (úvodní informace, první část).Organizace a zajištění provozu Internetu (částečně samostudium z učebnice).b.Komerční využití Internetu a mobilních technologií.Vznik e-komerce a její etapy (srovnání, rysy). Definice e-komerce dle OECD.Vymezení pojmů internetový a mobil marketing.c.Cenová politika na Internetu:a) aplikace tradičních nástrojů cenové politiky do prostředí Internetu,b) nové nástroje a možnosti cenové politiky.d.Platební systémy a Internet. Mobilní platby. Přímé bankovnictví.e.Internetová reklama: rozměr a dynamika (i ve srovnání s ostatními druhy), cenové modely, rozbor jednotlivých druhů reklamy.f.Internetová reklama: rozbor jednotlivých druhů reklamy (dokončení z předchozí hodiny).g.Podpora prodeje na Internetu: rozbor a srovnání jednotlivých druhů.h.Distribuční politika na Internetu:a) distribuce nehmotného zboží,b) distribuce hmotného zboží,c) změna úlohy zprostředkovatelů, EDI, UN/EDIFACT, WWW-EDI, ISDOC: aktuální informace.i.Výrobková politika a Internet, sortimentní politika, personalizace a přizpůsobení, značková politika a Internet. Lock-In, switching costs.j.Internet jako informační zdroj pro firmy. Měření, marketingové výzkumy s využitím Internetu.k.Mobil marketing a m-komerce a její provázanost s e-komercí.l.Marketing v sociálních sítích (Facebook, Twitter, LinkedIn ad).m.Další nové trendy v oblasti e-komerce a internetového/mobil marketingu.Souvislosti a důsledky e-komerce.Poznámka: pořadí jednotlivých témat na přednáškách a cvičeních se může v daném semestru lišit, zejména v závislosti na časových možnostech externisty, který se na výuce podílí.2.Cvičení: (dotace 0/13) a.Vybrané technologické pojmy důležité pro e-komerci a internetový marketing.Koncepce přenosu dat po Internetu a jeho důsledky, IP adresa a její význam pro e-komerci (měření návštěvnosti, statistiky reklamy, výzkumy...), GeoIP (vč. ukázek). Cookies a jejich využití (nákupní košík, měření/statistiky...).b.Vybrané technologické pojmy důležité pro ... (2).Web bugs, PIE. Protokol, stavový a bezstavový protokol. Logovací soubory a jejich využití v e-komerci. Programy pro analýzu logovacích souborů (ukázky typických výstupů). Nástroje typu "Google Analytics" (jen úvodní info, podrobněji později).c.Zadání seminární práce (součástí i prezentace) na téma "Zpracování internetové marketingové strategie firmy" (každý semestr upřesněno na určitý typ firem a konkretizováno seznamem úkolů): písemné podklady, doplňkové ústní informace, vytvoření týmů.Vybrané technologické pojmy důležité pro ... (3).d.Krátké úvodní vystoupení všech týmů (bez prezentace): představení firmy, její název, zvolená doména, základní zaměření a další základní charakteristiky (v souladu s podmínkami zadání).Další ukázky aplikace pojmů probraných na cvičeních 1 až 3.e.Cenová politika: ukázky a jejich rozbor.Platební systémy: ukázky a jejich rozbor.f.Internetová reklama: ukázky a jejich rozbor.g.Podpora prodeje: ukázky a jejich rozbor.Vystoupení vybraných týmů s částí řešení seminární práce.h.Průběžný test (jen část cvičení).Vystoupení vybraných týmů s částí řešení seminární práce.i.Distribuční politika: ukázky a jejich rozbor.j.Výkonnostní marketing.k.Marketing ve vyhledávačích (vč. příkladů z firem, součástí i ukázky z Google Analytics).l.Prezentace a obhajoba seminárních prací (1).m.Prezentace a obhajoba seminárních prací (2).

Získané způsobilosti

Po úspěšném absolvování budou studenti schopni:- zhodnotit výhody a nevýhody internetového a mobil marketingu a možnosti jeho integrace do celkové marketingové strategie; - získají základní dovednosti pro praktické využití konkrétních nástrojů internetového a mobil marketingu v podniku.

Literatura

TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNZSEDLÁČEK, J.E-komerce : internetový a mobil marketing od A do Z.Praha:BEN - technická literatura, 2006.80-7300-195-0Delektronické a online materiály (electronic and on-line resources)

Požadavky

Podmínkou absolvování kurzu je získat alespon 60 % ze součtu bodů obou testů a obhájit seminární práci.

Garant

Ing. Jiří Sedláček, Ph.D.

Vyučující

Ing. Jiří Sedláček, Ph.D.