Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Mezinárodní marketing (2MO401)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu 2MO401 - Mezinárodní marketing, Fakulta mezinárodních vztahů, Vysoká škola ekonomická v Praze (VŠE).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1.Vymezení mezinárodního marketingu (dotace 2/0) a.Definice mezinárodního marketingub.Koncepce mezinárodního marketingu - vývozní koncepce, mezinárodní marketingové řízení (interkulturní marketing), globální marketingc.Specifika mezinárodního marketingu2.Mezinárodní prostředí a jeho vliv na mezinárodní podnikání (PEST analýza). (dotace 2/0)3.Mezinárodní marketingový výzkum (dotace 2/0) a.Metody mezinárodního marketingového výzkumub.Průběh a řízení mezinárodního výzkumuc.Informační zdroje pro české vývozce4.Strategické plánování a růstové strategie v mezinárodním marketingu (dotace 2/0)5.Formy vstupu na zahraniční trhy (dotace 2/0) a.Vývozní a dovozní aktivity (obchodní metody)b.Formy vstupů nenáročné na kapitálové investice (licence, franchising...)c.Kapitálové vstupy na zahraniční trhyd.Faktory, které ovlivňují rozhodování o volbě vstupu na mezinárodní trhy6.Segmentace mezinárodních trhů (dotace 4/0) a.Segmentační strategieb.Kritéria segmentace trhu spotřebních výrobkůc.Segmentační strategie na průmyslovém trhud.Výběr cílových trhůe.Positioning v mezinárodním prostředí7.Mezinárodní výrobková politika (dotace 2/0) a.Míra adaptace mezinárodní výrobkové politikyb.Mezinárodní výrobkový mixc.Fáze cyklu tržní životnosti výrobků8.Mezinárodní značková politika firmy (dotace 2/0) a.Trendy v oblasti mezinárodní značkové politikyb.Mezinárodní strategické řízení značek9.Mezinárodní cenová politika (dotace 2/0) a.Faktory ovlivňující volbu cenové strategieb.Mezinárodní cenové strategiec.Cenová politika v průběhu životního cyklu výrobkud.Proces tvorby ceny (pricing)10.Mezinárodní distribuční politika (dotace 2/0) a.Vývojové trendy v mezinárodní distribucib.Faktory ovlivňující volbu mezinárodní distribuční politikyc.Vliv Internetu na mezinárodní distribuci11.Mezinárodní komunikační politika (dotace 4/0) a.Komunikační strategie v mezinárodním prostředíb.Nástroje mezinárodního komunikačního mixuc.Mezinárodní reklamad.Podpora prodejee.Public Relationsf.Osobní prodej a další formy přímého marketingu12.Případové studie (dotace 0/26) a.Metodika práce s případovými studiemib.Zadání celosemestrálního projektuc.Případová studie - analýza mezinárodního podnikatelského prostředíd.Případová studie - mezinárodní marketingový výzkume.Případové studie - mezinárodní strategický marketingf.Případové studie - mezinárodní marketingový mixg.Presentace celosemestrální studie

Získané způsobilosti

Po úspěšném absolvování tohoto předmětu budou studenti schopni:- posoudit vhodnost jednotlivých koncepcí mezinárodního marketingu pro využití v různých odvětvích a zemích- vysvětlit dopady mezinárodního prostředí a kulturních odlišností na chování zákazníků- adaptovat nástroje mezinárodního marketingu podle specifik cílových trhů- zvolit vhodné metody výzkumu zahraničních trhů, správně využívat primární a sekundární informační zdroje- pracovat efektivně v týmech při řešení projektů

Literatura

TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNZMACHKOVÁ, H.Mezinárodní marketing. Strategické trendy a příklady z praxe.Praha:Grada Publishing, a.s, 2015.978-80-247-5366-9DMACHKOVÁ, H. -- KRÁL, P. -- LHOTÁKOVÁ, M. -- KARLÍČEK, M. -- MALÝ, J. -- ŠTĚRBOVÁ, L.International marketing : theory, practices and new trends.Praha:Oeconomica, 2010.978-80-245-1643-1DHOLLENSEN, S.Essentials of global marketing.Harlow:Pearson, 2012.978-0-273-75654-5DKEEGAN, W J. -- SCHLEGELMILCH, B B.Global marketing management : a European perspective.Harlow:Financial Times, 2001.0-273-65572-8

Požadavky

Účast na výuce je povinná. O případné omluvě výuky na cvičení rozhoduje cvičící. Student je povinen získat ze závěrečného testu minimálně 36 bodů.

Garant

prof. Ing. Hana Machková, CSc.

Vyučující

Gina CookIng. Jaroslav Halík, MBA, Ph.D.Ing. Petr Král, Ph.D.Ing. Markéta Lhotáková, Ph.D.prof. Ing. Hana Machková, CSc.Ing. Květa Olšanová, Ph.D.Ing. Marija Zlatić, Ph.D.