Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Mezinárodní marketing CEMS - anglicky (2MO431)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu 2MO431 - Mezinárodní marketing CEMS - anglicky, Fakulta mezinárodních vztahů, Vysoká škola ekonomická v Praze (VŠE).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1.Vymezení mezinárodního marketingu (dotace 2/0) a.Definice mezinárodního marketingub.Koncepce mezinárodního marketingu vývozní koncepce, mezinárodnímarketingové řízení(interkulturní marketing), globální marketingc.Specifika mezinárodního marketingu2.Mezinárodní prostředí a jeho vliv na mezinárodní podnikání (PEST analýza) (dotace 2/0)3.Mezinárodní marketingový výzkumc. Informační zdroje pro české vývozce (dotace 2/0) a.Metody mezinárodního marketingového výzkumub.Průběh a řízení mezinárodního výzkumuc.Informační zdroje pro české vývozce4.Strategické plánování a růstové strategie v mezinárodním marketingu (dotace 2/0)5.Formy vstupu na zahraniční trhy (dotace 2/0) a.Vývozní a dovozní aktivity (obchodní metody)b.Formy vstupů nenáročné na kapitálové investice (licence, franchising...)c.Kapitálové vstupy na zahraniční trhyd.Faktory, které ovlivňují rozhodování o volbě vstupu na mezinárodní trhy6.Segmentace mezinárodních trhů (dotace 4/0) a.Segmentační strategieb.Kritéria segmentace trhu spotřebních výrobkůc.Segmentační strategie na průmyslovém trhud.Výběr cílových trhůe.Positioning v mezinárodním prostředí7.Mezinárodní výrobková politika (dotace 2/0) a.Míra adaptace mezinárodní výrobkové politikyb.Mezinárodní výrobkový mixc.Fáze cyklu tržní životnosti výrobků8.Mezinárodní značková politika firmy (dotace 2/0) a.Trendy v oblasti mezinárodní značkové politikyb.Mezinárodní strategické řízení značek9.Mezinárodní cenová politika (dotace 2/0) a.Faktory ovlivňující volbu cenové strategieb.Mezinárodní cenové strategiec.Cenová politika v průběhu životního cyklu výrobkud.Proces tvorby ceny (pricing)10.Mezinárodní distribuční politika (dotace 2/0) a.Vývojové trendy v mezinárodní distribucib.Faktory ovlivňující volbu mezinárodní distribuční politikyc.Vliv Internetu na mezinárodní distribuci11.Mezinárodní komunikační politika (dotace 4/0) a.Komunikační strategie v mezinárodním prostředíb.Nástroje mezinárodního komunikačního mixuc.Mezinárodní reklamad.Mezinárodní reklamae.Podpora prodejef.Public Relationsg.Osobní prodej a další formy přímého marketingu12.Případové studie (dotace 0/26) a.Metodika práce s případovými studiemib.Zadání celosemestrálního projektuc.Případová studie - analýza mezinárodního podnikatelského prostředíd.Případová studie - mezinárodní marketingový výzkume.Případové studie - mezinárodní strategický marketingf.Případové studie - mezinárodní marketingový mixg.Presentace celosemestrální studie

Získané způsobilosti

Po úspěšném absolvování kurzu budou studenti umět:- vysvětlit hlavní odlišnosti marketingu na domácím trhu od marketingu mezinárodního- popsat a vysvětlit jednotlivé prvky PEST analýzy- popsat a vysvětlit metody výzkumů trhu a jejich využití v mezinárodním prostředí- popsat a vysvětlit hlavní strategie a strategické koncepce v mezinárodním marketingu- popsat a vysvětlit hlavní prvky mezinárodní značkové strategie- popsat a vysvětlit hlavní prvky mezinárodního marketingového mixu, včetně jednotlivých přístupů k řízení marketingového mixu v mezinárodním prostředí- využít získané teoretické poznatky (viz výše) při tvorbě marketingové strategie (včetně výběru konkrétních nástrojů marketingu) pro konkrétní trh, stát či region- zhodnotit nutnost adaptace marketingové strategie pro různé trhy v mezinárodním prostředí a navrhnout konkrétní změny- navrhnout a vytvořit plán výzkumu trhu včetně metod, které budou pro výzkum použity- pracovat v týmu na řešení zadaného problému- prezentovat a obhájit navrhovaná řešení- hodnotit řešení prezentovaná jinými studenty

Literatura

TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNZMACHKOVÁ, H. -- KRÁL, P. -- LHOTÁKOVÁ, M. a kol.International Marketing.Praha:Nakladatelství Oeconomica, 2010.978-80-245-1643-1DCATEORA, P R. -- GILLY, M C. -- GRAHAM, J L.International marketing.New York:McGraw-Hill/Irwin, 2013.978-0-07-352997-4DALBAUM, G S. -- DUERR, E.International marketing and export management.Harlow:Pearson Education, 2008.978-0-273-71387-6

Požadavky

Účast na výuce je povinná s tím, že lze akceptovat maximálně tři neúčasti. Student je povinen získat ze závěrečného testu minimálně 24 bodů.

Garant

prof. Ing. Hana Machková, CSc.

Vyučující

Gina CookIng. Petr Král, Ph.D.Ing. Markéta Lhotáková, Ph.D.prof. Ing. Hana Machková, CSc.