Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Mezinárodní marketing pro zahraniční studenty - anglicky (2MO432)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu 2MO432 - Mezinárodní marketing pro zahraniční studenty - anglicky, Fakulta mezinárodních vztahů, Vysoká škola ekonomická v Praze (VŠE).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1.Vymezení mezinárodního marketingu (dotace 2/0) a.Definice mezinárodního marketingub.Koncepce mezinárodního marketingu, vývozní koncepce, mezinárodní marketingové řízení (interkulturní marketing), globální marketingc.Specifika mezinárodního marketingu2.Mezinárodní prostředí a jeho vliv na mezinárodní podnikání (PEST analýza) (dotace 2/0)3.Mezinárodní marketingový výzkum (dotace 2/0) a.Metody mezinárodního marketingového výzkumub.Průběh a řízení mezinárodního výzkumuc.Informační zdroje pro české vývozce4.Strategické plánování a růstové strategie v mezinárodním marketingu (dotace 2/0)5.Formy vstupu na zahraniční trhy (dotace 2/0) a.Vývozní a dovozní aktivity (obchodní metody)b.Formy vstupů nenáročné na kapitálové investice (licence, franchising...)c.Kapitálové vstupy na zahraniční trhyd.Faktory, které ovlivňují rozhodování o volbě vstupu na mezinárodní trhy6.Segmentace mezinárodních trhů (dotace 4/0) a.Segmentační strategieb.Kritéria segmentace trhu spotřebních výrobkůc.Segmentační strategie na průmyslovém trhud.Výběr cílových trhůe.Positioning v mezinárodním prostředí7.Mezinárodní výrobková politika (dotace 2/0) a.Míra adaptace mezinárodní výrobkové politikyb.Mezinárodní výrobkový mixc.Fáze cyklu tržní životnosti výrobků8.Mezinárodní značková politika firmy (dotace 2/0) a.Trendy v oblasti mezinárodní značkové politikyb.Mezinárodní strategické řízení značek9.Mezinárodní cenová politika (dotace 2/0) a.Faktory ovlivňující volbu cenové strategieb.Mezinárodní cenové strategiec.Cenová politika v průběhu životního cyklu výrobkud.Proces tvorby ceny (pricing)10.Mezinárodní distribuční politika (dotace 2/0) a.Vývojové trendy v mezinárodní distribucib.Faktory ovlivňující volbu mezinárodní distribuční politikyc.Vliv Internetu na mezinárodní distribuci11.Mezinárodní komunikační politika. (dotace 4/0) a.Komunikační strategie v mezinárodním prostředíb.Nástroje mezinárodního komunikačního mixu -- mezinárodní reklama, podpora prodeje, PR, osobní prodej a další formy přímého marketingu.12.Případové studie (dotace 0/26) a.Metodika práce s případovými studiemi a zadání celosemestrálního projektub.Případová studie - analýza mezinárodního podnikatelského prostředíc.Případová studie - mezinárodní marketingový výzkumd.Případové studie - mezinárodní strategický marketinge.Případové studie - mezinárodní marketingový mixf.Presentace celosemestrální studie

Získané způsobilosti

Po úspěšném absolvování tohoto předmětu budou studenti schopni:- posoudit vhodnost jednotlivých koncepcí mezinárodního marketingu pro využití v různých odvětvích a zemích- vysvětlit dopady mezinárodního prostředí a kulturních odlišností na chování zákazníků- adaptovat nástroje mezinárodního marketingu podle specifik cílových trhů- zvolit vhodné metody výzkumu zahraničních trhů, správně využívat primární a sekundární informační zdroje- pracovat efektivně v týmech při řešení projektů

Literatura

TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNZMACHKOVÁ, H. -- KRÁL, P. -- LHOTÁKOVÁ, M. -- KARLÍČEK, M. -- MALÝ, J. -- ŠTĚRBOVÁ, L.International marketing : theory, practices and new trends.Praha:Oeconomica, 2010.978-80-245-1643-1ZHOLLENSEN, S.Global marketing : a decision-oriented approach.Harlow:Prentice Hall, 2007.978-0-273-70678-6

Požadavky

žádné

Garant

prof. Ing. Hana Machková, CSc.

Vyučující

Gina CookIng. Jaroslav Halík, MBA, Ph.D.Ing. Petr Král, Ph.D.Ing. Markéta Lhotáková, Ph.D.prof. Ing. Hana Machková, CSc.Ing. Květa Olšanová, Ph.D.