Předmět Mezinárodní marketing (2MO501)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu 2MO501 - Mezinárodní marketing, Fakulta mezinárodních vztahů, Vysoká škola ekonomická v Praze (VŠE).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1.Přednášky: (dotace 0/0) a.Definice mezinárodního marketingu, koncepce mezinárodního marketingu, vývozní koncepce, mezinárodní marketingové řízení (interkulturní marketing), globální marketing, specifika mezinárodního marketingu.Mezinárodní prostředí a jeho vliv na mezinárodní podnikání (PEST analýza).b.Mezinárodní marketingový výzkum. Metody mezinárodního marketingového výzkumu, průběh a řízení mezinárodního výzkumu, informační zdroje pro české vývozce.c.Strategické plánování a růstové strategie v mezinárodním marketingu.Formy vstupu na zahraniční trhy. Vývozní a dovozní aktivity (obchodní metody), formy vstupů nenáročné na kapitálové investice (licence, franchising...), kapitálové vstupy na zahraniční trhy. Faktory, které ovlivňují rozhodování o volbě vstupu na mezinárodní trhy.d.Segmentace mezinárodních trhů. Segmentační strategie, kritéria segmentace trhu spotřebních výrobků, segmentační strategie na průmyslovém trhu. Výběr cílových trhů. Positioning v mezinárodním prostředí.e.Mezinárodní výrobková politika. Míra adaptace mezinárodní výrobkové politiky. Mezinárodní výrobkový mix. Fáze cyklu tržní životnosti výrobků.f.Mezinárodní značková politika firmy. Trendy v oblasti mezinárodní značkové politiky. Mezinárodní strategické řízení značek.g.Mezinárodní cenová politika. Faktory ovlivňující volbu cenové strategie. Mezinárodní cenové strategie. Cenová politika v průběhu životního cyklu výrobku. Proces tvorby ceny (pricing).h.Mezinárodní distribuční politika. Vývojové trendy v mezinárodní distribuci. Faktory ovlivňující volbu mezinárodní distribuční politiky. Vliv Internetu na mezinárodní distribuci.i.Mezinárodní komunikační politika. Komunikační strategie v mezinárodním prostředí. Nástroje mezinárodního komunikačního mixu -- mezinárodní reklama, podpora prodeje, PR, osobní prodej a další formy přímého marketingu.2.Cvičení: (dotace 0/0) a.Úvod do cvičení. Metodika práce s případovými studiemi. Zadání celosemestrálního projektu.b.Případová studie - analýza mezinárodního podnikatelského prostředí.c.Případová studie -- mezinárodní marketingový výzkum.d.Případové studie -- mezinárodní strategický marketing.e.Případové studie -- mezinárodní marketingový mix.f.Presentace celosemestrální studie.
Získané způsobilosti
Po úspěšném absolvování tohoto předmětu budou studenti schopni:- posoudit vhodnost jednotlivých koncepcí mezinárodního marketingu pro využití v různých odvětvích a zemích- vysvětlit dopady mezinárodního prostředí a kulturních odlišností na chování zákazníků- adaptovat nástroje mezinárodního marketingu podle specifik cílových trhů- zvolit vhodné metody výzkumu zahraničních trhů, správně využívat primární a sekundární informační zdroje- pracovat efektivně v týmech při řešení projektů
Literatura
TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNZMACHKOVÁ, H.Mezinárodní marketing.Praha:Grada, 2006.80-247-1678-XDHOLLENSEN, S.Global marketing : a market-responsive approach.Harlow:Financial Times, 2001.0-273-64644-3DMACHKOVÁ, H. -- ZAMYKALOVÁ, M. -- SATO, A.Mezinárodní obchod a marketing : [praktická výkladová encyklopedie].Praha:Grada, 2002.80-247-0364-5DKEEGAN, W J. -- SCHLEGELMILCH, B B.Global marketing management : a European perspective.Harlow:Financial Times, 2001.0-273-65572-8
Požadavky
Účast na seminářích je povinná, o případné omluvě rozhoduje vyučující. Student je povinen získat ze závěrečného testu minimálně 36 bodů.
Garant
prof. Ing. Hana Machková, CSc.
Vyučující
prof. Ing. Hana Machková, CSc.