Předmět Corporate Responsibility - aplikace - anglicky (2MO601)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu 2MO601 - Corporate Responsibility - aplikace - anglicky, Fakulta mezinárodních vztahů, Vysoká škola ekonomická v Praze (VŠE).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1.Globalizace kombinovaná se vzrůstající transparentností korporátních operací zapříčinila značné variace toho, jak se organizace pokouší vyrobnat se cílem co nejvyššího zisku a správného korporátního chování. Rosoucí tlak na respektování přírodních zdrojů, kontrola znečištění, monitorování etické stránky řetězců a vyšší vzděláváí zaměstnanců rostou globálně a mají zajímavé dopady. Očekávání stakeholderů také urychryla potřebu monetizování těchto iniciativ, nicméně, nedostatek standardizovaných metod a měření se promítlo do nejasné pozice průmyslu k dalšímu pokroku. Pokrok v korporátní odpovědnosti představuje významnou otevírající se možnost pro organizace a pro získání konkurenčních výhod. Kurz je vyučován jako blokový.Klíčovými oblastmi kurzu jsou: (dotace 0/0) a.1. Zkoumat potenciál veřejné odpovědnosti organizací v globální společnosti.b.2. Prozkoumat racionální důvody, proč organizace se nyní pokoušejí být angažované v záležitostech nad rámec konvenčního směřování k bohaté společnosti.c.3. Prozkoumat možné měření korporátní sociální odpovědnosti (CSR) a prověřit existující primární a sekundární zdroje těchto výsledků.d.4. Prodiskutovat, zda tyto iniciativy jsou úspěšné při vytváření hodnot pro korporaci.e.5. Zkoumat dopad externalit včetně různorodosti stakeholderů s vlivem na CSR.f.6. Zkoumat, jak jsou sociální opovědností inicitativy prezentovány v marketingových strategiích v klíčových průmyslových odvětvích jako IT a zpracovatelských průmysl.2.1. den: Úvod do corporate responsibility (dotace 0/6)3.2. den: Korporátní iniciativy, regulatorní souvislosti, výzvy (dotace 0/5)4.3. den: Úloha IT v udržitelnosti, dopady, měření (dotace 0/5)5.4. den: Stakeholdeři (dotace 0/5)6.5. den: Případová studie, finální test, příprava skupinového projektu (dotace 0/5)7.Požadavky kurzu, náležitosti skupinového a individuálního projektu, požadavky testů naleznete podrobně v obsahu kurzu v anglickém jazyce. (dotace 0/0)
Získané způsobilosti
Po úspěšném absolvování budou studenti schopni:- analyzovat, diskutovat, popsat a demonstrovat dopady corporate responsibility na klíčové podnikatelské procesy a strategie firmy.
Literatura
TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNZKOTLER, P. -- LEE, N.Corporate social responsibility : doing the most good for your company and your cause.Hoboken:John Wiley & Sons, 2005.0-471-47611-0D2. Changing Business from the Inside Out. Tim Mohin, Greenleaf Publishing (2012) ISBN Pending
Požadavky
Podmínkou úspěšného ukončení kurzu je účast ve všech částech kurzu a aktivní diskuse
Garant
doc. Ing. Ludmila Štěrbová, CSc.
Vyučující
doc. Ing. Ludmila Štěrbová, CSc.