Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Mezinárodní obchodní jednání - anglicky (2MO643)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu 2MO643 - Mezinárodní obchodní jednání - anglicky, Fakulta mezinárodních vztahů, Vysoká škola ekonomická v Praze (VŠE).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Úvod do problematiky - charakteristika pojmu "kultura", její kategorie a vliv na různé aspekty obchodního jednání.Osobnost jednatele a proces vyjednávání - charakteristické rysy a etapy.Příprava na obchodní jednání.Pravidla účinného přesvědčování, překonání "kulturního šoku". Problematika ústupků, krize a konflikty a jejich překonání, problematika síly.Týmová jednání - výhody a nevýhody. Význam času.Strategie a taktiky vyjednávání.Mezinárodní jednání - hlavní aspekty, srovnání jednacích stylů.Specifika negociačního procesu v různých regionech a zemích. Jednání v Severní Americe. Jednání v Latinské Americe. Jednání v Asii a Tichomoří. Jednání na Blízkém a středním východě. Jednání v Africe. Jednání v Evropě.

Získané způsobilosti

Po úspěšném absolvování budou studenti schopni: - zvládat základní pravidla a přístupy k obchodnímu jednání - zvolit a použít optimální strategie a taktiky - znát hlavní mezikulturní rozdíly, které ovlivňují vyjednávání - vyjednávat se zahraničními partnery s ohledem na existující specifika v jednotlivých oblastech a zemích - znát základní pravidla společenské etikety, obchodního a diplomatického protokolu - umět aplikovat tato pravidla v praxi

Literatura

TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNZBOČÁNKOVÁ, M.Intercultural communication : typical features of the Czech, British, American, Japanese, Chinese and Arab cultures.Praha:Oeconomica, 2006.80-245-1081-2DHOFSTEDE, G. -- HOFSTEDE, G J.Cultures and organizations : software of the mind.New York:McGraw-Hill, 2005.0-07-143959-5DACUFF, F.L.: How to negotiate anything with anyone anywhere around the world. New York AMACOM. 2008. ISBN 978-0-8144-8O66-3.

Požadavky

min. 60 % ze závěrečného testu

Garant

doc. Ing. Miroslava Zamykalová, CSc.

Vyučující

doc. Ing. Miroslava Zamykalová, CSc.