Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Retail Management (2OP201)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu 2OP201 - Retail Management, Fakulta mezinárodních vztahů, Vysoká škola ekonomická v Praze (VŠE).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1.Význam, vymezení a funkce obchodu v ekonomice. (dotace 6/0) a.Obchod a makroekonomické ukazateleb.Obchodní článkyc.Store a nonstore retail2.Odvětví obchodu ČR (dotace 6/2) a.Obchod dle CZ-NACEb.Struktura obchodu ČRc.Analýza ukazatelů odvětví obchodu3.Analýza ukazatelů obchodní firmy (dotace 0/6) a.Analýza výkonů a výnosůb.Analýza nákladůc.Analýza rezerv v hospodaření obchodní firmyd.Analýza faktorů výkonů4.Maloobchod (retail), vývojové tendence v maloobchodě. (dotace 4/2) a.Koncentrace v obchoděb.Diverzifikace obchodní činnostic.Zahraniční expanze retailových firem5.Obchodní logistika (dotace 8/0) a.Logistický řetězecb.Cíle obchodní logistikyc.Logistické dodavatelské službyd.ECRe.Logistická řešení (Cross Docking, Hub and Spoke)6.Manipulační a přepravní jednotky, ochrana a identifikace zboží v oběhu (dotace 4/0) a.Manipulační a přepravní jednotkyb.Ochrana zbožíc.Identifikace zboží7.Řízení pohybu zboží a informací v obchodě, zásoby v obchodě. (dotace 4/4) a.Řízení toků plánem a poptávkou, push a pull systém.b.Řídící hladiny zásobc.Optimalizace zásobd.Analýza zásob8.Kooperace obchodních firem (dotace 4/0) a.Nákupní a marketingové alianceb.Franchisingc.Kooperace spotřebních/konzumních družstev9.Store Retail -- formáty maloobchodu (dotace 4/2) a.Typologie maloobchodub.Obchodní vybavenost měst a obcí, nákupní centrac.Chování zákazníků10.Územní podmínky retailingu, metody územní analýzy (trading-area analysis). (dotace 4/2) a.Míra místní realizace, nákupní spád, kupní sílab.Zájmová oblast, obchodní gravitace (Reilly, Converse, Huff)c.Metody stanovení účelných kapacit (regresní, plošného standardu, průměrného prodeje)d.Index maloobchodní saturace11.Operativní retail management - organizace a řízení práce v retailingové firmě, využití metod pro řízení obchodně provozních operací. (dotace 0/4) a.Řízení provozních operací v maloobchoděb.Optimalizace počtu pracovníkůc.Teorie front12.Spotřebitelská politika státu (dotace 4/2) a.Vývoj ochrany spotřebitele ve světě a v Evropěb.Vývoj a ochrany spotřebitele v ČRc.Státní dozorové orgányd.Spotřebitelské organizace13.Regulace v maloobchodě/obchodě (dotace 4/2) a.Regulace tržního prostředíb.Regulace dodavatelsko-odběratelských vztahůc.Samoregulace, etické kodexy

Získané způsobilosti

Po úspěšném absolvování budou studenti schopni: - vymezit význam obchodu spotřebním zbožím (retailu) pro ekonomiku státu i význam vnitřního trhu ČR jako součásti integrovaného vnitřního trhu EU se všemi z toho plynoucími přínosy pro spotřebitele, - vysvětlit obsah a smysl opatření EK pro vytváření spravedlivého vnitřního trhu se zaměřením na dodavatelsko-odběratelské řetězce a postavení retailových firem v nich,- vysvětlit základní metody benchmarkingu využitelné pro analýzu finančních a provozních ukazatelů retailových firem,- popsat hlavní znaky strategie v Evropě uplatňovaných maloobchodních formátů nadnárodních retailových firem a postavení těchto formátů na trhu,- orientovat se ve spotřebitelské politice státu a základních principech a nástrojích ochrany spotřebitele,- orientovat se v problematice významné tržní síly a v otázkách s ní spojených při posuzování vztahů výroby a obchodu,- rozumět hlavním tendencím ve vývoji světového retailu, zejména koncentračním a kooperačním tendencím, důvodům diverzifikace a zahraniční expanze, podstatě, smyslu a formám vytváření nákupních a maloobchodních aliancí a logistickým řešením uplatňovaným velkými nadnárodními retailovými firmami,- vysvětlit základní metody a postupy v oblasti retailingu, včetně řízení toků zboží a metody územní analýzy- aplikovat metody finanční analýzy ve specifických podmínkách retailové firmy, analýzy zásob, výkonů a provozních ukazatelů retailové firmy, - modelovat vhodné resp. optimální řešení výše zásob,- aplikovat metody územní analýzy a uplatnit vhodné metody stanovení adekvátních kapacit při rozhodování o lokalizaci maloobchodu,- na základě analýzy dat zpracovat doporučení pro strategii retailové firmy.

Literatura

TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNZCIMLER, P. -- ZADRAŽILOVÁ, D.Retail management.Praha:Management Press, 2007.978-80-7261-167-6ZRetail Info Plus.ISSN 1805-0042DLAMBERT, D M. -- ELLRAM, L M. -- STOCK, J R.Logistika.Praha:Computer Press, 2000.80-7226-221-1DCimler, Petr, Šípek, Ladislav Obchod, spotřeba a cestovní ruch v ČR 2014. VŠE v Praze, Nakladatelství Oeconomica. Praha 2014. ISBN978-80-245-2063-6DKOM(2010)355 v konečném znění, ZPRÁVA KOMISE EVROPSKÉMU PARLAMENTU, RADĚ, EVROPSKÉMU HOSPODÁŘSKÉMU A SOCIÁLNÍMU VÝBORU A VÝBORU REGIONŮ Dohled nad obchodním a distribučním trhem „Na cestě k efektivnějšímu a spravedlivějšímu vnitřnímu obchodnímu a distribučnímu trhu do roku 2020“, SEK(2010)807DMagazín Retail Info Plus, Press21 s.r.o., Praha, ISSN 1805-0042 Dostupný na http://www.retailinfo.cz/DNařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 1169/2011 ze dne 25. října 2011 o poskytování informací o potravinách spotřebitelůmDPředpis č. 90/2012 Sb.Zákon o obchodních společnostech a družstvech (zákon o obchodních korporacích)DSměrnice Evropského parlamentu a Rady 2011/83/EU ze dne 25. října 2011 o právech spotřebitelůDVybrané články z tisku (podle zadání vyučujícího)DVybrané údaje z Českého statistického úřadu (podle zadání vyučujícího)DVybrané údaje z Eurostatu (podle zadání vyučujícího)DZákon č. 143/2001 Sb., o ochraně hospodářské soutěže, v platném zněníDZákon č. 395/2009 Sb., o významné tržní síle při prodeji zemědělských a potravinářských produktů a jejím zneužitíDZákon č. 455/1991 Sb., o živnostenském podnikání, v platném zněníDZákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele

Požadavky

Průběžný test je jeden. Jak z průběžného, tak i ze závěrečného testu musí student pro úspěšné absolvování předmětu dosáhnout minimálně 60 % bodového hodnocení. Student má možnost jeden z testů opakovat.

Garant

doc. Ing. Petr Cimler, CSc.

Vyučující

doc. Ing. Petr Cimler, CSc.Ing. Přemysl Průša, Ph.D.Ing. Jiří Zeman, Ph.D.