Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Retail Management - anglicky (2OP251)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu 2OP251 - Retail Management - anglicky, Fakulta mezinárodních vztahů, Vysoká škola ekonomická v Praze (VŠE).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1.Význam, vymezení a funkce obchodu v ekonomice. (dotace 6/0) a.Obchod a makroekonomické ukazateleb.Obchodní článkyc.Store a nonstore retail2.Odvětví obchodu ČR (dotace 6/2) a.Obchod dle CZ-NACEb.Struktura obchodu ČRc.Analýza ukazatelů odvětví obchodu3.Analýza ukazatelů obchodní firmy (dotace 0/6) a.Analýza výkonů a výnosůb.Analýza nákladůc.Analýza rezerv v hospodaření obchodní firmyd.Analýza faktorů výkonů4.Maloobchod (retail), vývojové tendence v maloobchodě. (dotace 4/2) a.Koncentrace v obchoděb.Diverzifikace obchodní činnostic.Zahraniční expanze retailových firem5.Obchodní logistika (dotace 8/0) a.Logistický řetězecb.Cíle obchodní logistikyc.Logistické dodavatelské službyd.ECRe.Logistická řešení (Cross Docking, Hub and Spoke)6.Manipulační a přepravní jednotky, ochrana a identifikace zboží v oběhu (dotace 4/0) a.Manipulační a přepravní jednotkyb.Ochrana zbožíc.Identifikace zboží7.Řízení pohybu zboží a informací v obchodě, zásoby v obchodě. (dotace 4/4) a.Řízení toků plánem a poptávkou, push a pull systém.b.Řídící hladiny zásobc.Optimalizace zásobd.Analýza zásob8.Kooperace obchodních firem (dotace 4/0) a.Nákupní a marketingové alianceb.Franchisingc.Kooperace spotřebních/konzumních družstev9.Store Retail -- formáty maloobchodu (dotace 4/2) a.Typologie maloobchodub.Obchodní vybavenost měst a obcí, nákupní centrac.Chování zákazníků10.Územní podmínky retailingu, metody územní analýzy (trading-area analysis). (dotace 4/2) a.Míra místní realizace, nákupní spád, kupní sílab.Zájmová oblast, obchodní gravitace (Reilly, Converse, Huff)c.Metody stanovení účelných kapacit (regresní, plošného standardu, průměrného prodeje)d.Index maloobchodní saturace11.Operativní retail management - organizace a řízení práce v retailingové firmě, využití metod pro řízení obchodně provozních operací. (dotace 0/4) a.Řízení provozních operací v maloobchoděb.Optimalizace počtu pracovníkůc.Teorie front12.Spotřebitelská politika státu (dotace 4/2) a.Vývoj ochrany spotřebitele ve světě a v Evropěb.Vývoj a ochrany spotřebitele v ČRc.Státní dozorové orgányd.Spotřebitelské organizace13.Regulace v maloobchodě/obchodě (dotace 4/2) a.Regulace tržního prostředíb.Regulace dodavatelsko-odběratelských vztahůc.Samoregulace, etické kodexy

Získané způsobilosti

Po úspěšném absolvování budou studenti schopni: - vymezit význam obchodu resp. maloobchodu v národní ekonomice a popsat strukturu odvětví českého obchodu - vymezit profil a strategii moderní retailingové firmy a moderních maloobchodních formátů (strategických skupin) - identifikovat cíle aliancí a kooperací v obchodě - popsat obsah procesů obchodní logistiky a její význam pro rozvoj retailingových firem - pochopit význam zásob v obchodní logistice a zvládnout základní propočty zásob - zvládnout základní metody územní analýzy - využívat metody benchmarkingu v managementu retailingové firmy - vyhodnotit míru regulace trhu - orientovat se ve spotřebitelské politice státu a ochraně spotřebitele

Literatura

TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNZBERMANN, B. -- EWANS, J.Retail Management.New York:MacMillan Publishing Company, 1992.0023086572ZLEVY, M. -- WEITZ, B A.Retailing management.Chicago:Irwin, 1995.0-256-13661-0ZLEWIS, R. -- DART, M.The new rules of retail : competing in the world's toughest marketplace.New York:Palgrave Macmillan, 2010.978-0-230-10572-0DJohn Fernie, Leigh Sparks: Logistics and Retail Management: Emerging Issues and New Challenges in the Retail Supply Chain, 2009 ISBN 978-0749454074DMartin M. Pegler: Visual Merchandising and Display (6th edition), 2011 ISBN 978-1609010843

Požadavky

Průběžný test je jeden. Jak z průběžného, tak i ze závěrečného testu musí student pro úspěšné absolvování předmětu dosáhnout minimálně 60 % bodového hodnocení. Student má možnost jeden z testů opakovat.

Garant

doc. Ing. Petr Cimler, CSc.

Vyučující

doc. Ing. Petr Cimler, CSc.