Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Retail Marketing (2OP302)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu 2OP302 - Retail Marketing, Fakulta mezinárodních vztahů, Vysoká škola ekonomická v Praze (VŠE).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1.Charakteristika současnosti jako východisko pro uplatnění marketingu v retailingové firmě. (dotace 2/2) a.Současné problémy lidstva (trvale udržitelný rozvoj a spotřeba).b.CSR (Corporate social responsibility) - společenská odpovědnost firemc.Marketing a společenská odpovědnost firem.2.Marketingová segmentace trhu a chování spotřebitele (dotace 2/2) a.Chování spotřebitele, pojem chování, chování spotřebitele a výzkum trhu.b.Sekvence výzkumu chování spotřebitele.c.Modely spotřebního chování3.Výzkum trhu, podstata, druhy výzkumu trhu, metodika výzkumu trhu (dotace 2/2) a.Kvantitativní a kvalitativní výzkum trhu (podstata, charakteristika)b.Dotazování jako metoda výzkumu trhu.c.Dotazník a jeho struktura, zásady tvorby dotazníku.4.Značka a její význam pro retail marketing. (dotace 2/2) a.Vymezení pojmu "značka" a "brand".b.Druhy značek, image značky, povědomí o značce, insight značky.c.Vlastní značky retailingových řetězců.5.Marketingový výzkum značky. (dotace 2/2) a.Výzkum znalosti značky (recall bez pomoci, recall s pomocí), top of mind.b.Rozpoznánmí značky (recognition).c.Hodnocení značky ve vazbě na požadavky kladené na značku (kvalitativní výzkum.)6.CRM (Customer Relationship Management). (dotace 0/0) a.Podstata CRM,princip, zdroje dat.b.Segmentační výzkum (podstata), charakteristika, zásady.c.Typologie zákazníka, druhy segmentací zákazníků.7.Cena v obchodě a metody jejího výzkumu. (dotace 2/2) a.Cena v marketingovém pojetí obchodu.b.Specifické aspekty ceny v obchodě.c.Metody cenového výzkumu.8.Cenová podpora prodeje v retailingové firmě (zásady) (dotace 2/2) a.Metody cenové podpory prodeje a jejich komparace.b.Podpora prodeje v maloobchodě (segment B2C).c.Podpora firemních partnerů (segment B2B).9.Marketingové a komerční komunikace a jejich uplatnění v retailingové firmě. (dotace 2/2) a.Marketingové komunikace (podstata), dělení (ATL a BTL marketingové komunikační aktivity).b.Komerční komunikace, formy, vhodnost uplatnění v retailingové firmě.c.Integrované marketingové komunikace.10.Public relations, uplatnění v retailingové firmě. (dotace 2/2) a.Public Relations, podstata, charakteristika, druhy PR.b.Systémové pojetí PR.c.Krizová komunikace, podstata, zásady.11.On-line komunikace v retailingové firmě. (dotace 2/2) a.Internet, elektronické obchodování.b.B2B a B2C on-line komunikace.c.Základní druhy internetové reklamy a způsoby placení.12.Etika a její uplatnění v retailingové firmě. (dotace 2/2) a.Právo a etika při uplatnění marketingu v retailingové firmě.b.Etický kodex reklamy (RPR).c.Analýza konkrétních kampaní retailingových firem z etického hlediska.13.Prezentace studentů (case study) (dotace 2/2) a.Týmová prezentace studentů - case study.b.Diskuze + feedbackc.Hodnocení jednotlivých týmů.

Získané způsobilosti

Absolvent: - umí aplikovat nástroje marketingu do oblasti obchodu se zaměřením na retailingové firmy - je schopen použít vybrané metody marketingového výzkumu trhu k získání informací pro uplatnění marketingových nástrojů- umí sestavit dotazník pro segmentační výzkum, výzkum znalosti značky a cenový výzkum - je schopen použít vybrané metody kvalitativního výzkumu v aplikaci na retailingovou firmu - umí pracovat s informacemi pro retail audit- umí navrhnout koncept pro komunikační kampaň v oblasti retailingu - umí navrhnout marketingovou strategii pro retailingovou firmu či pro její obchodně provozní jednotku- je schopen prokázat dovednosti při zpracování a prezentaci případových studií

Literatura

TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNZBÁRTA, V. -- PÁTÍK, L. -- POSTLER, M.Retail marketing.Praha:Management Press, 2009.978-80-7261-207-9ZBÁRTOVÁ, H. -- BÁRTA, V. -- KOUDELKA, J.Spotřebitel : (chování spotřebitele a jeho výzkum).Praha:Oeconomica, 2007.978-80-245-1275-4ZVYSEKALOVÁ, J.Psychologie reklamy : nové trendy a poznatky.Praha:Grada, 2007.978-80-247-2196-5DVYSEKALOVÁ, J. -- MIKEŠ, J.Image a firemní identita.Praha:Grada, 2009.978-80-247-2790-5DBÁRTA, V. -- BÁRTOVÁ, H.Homo spotřebitel.Praha:Oeconomica, 2009.978-80-245-1558-8

Požadavky

Pro úspěšné absolvování předmětu musí student dosáhnout minimálně 60 % bodového hodnocení v každé dílčí části podmínek.

Garant

Ing. Milan Postler, Ph.D.

Vyučující

Ing. Milan Postler, Ph.D.Ing. Přemysl Průša, Ph.D.Ing. Jitka Volfová, Ph.D.Ing. Jiří Zeman, Ph.D.