Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Mezinárodní management - anglicky (2OP405)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu 2OP405 - Mezinárodní management - anglicky, Fakulta mezinárodních vztahů, Vysoká škola ekonomická v Praze (VŠE).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1.Nadnárodní společnosti a jejich význam ve světové ekonomice. (dotace 2/0) a.Definice nadnárodních společností z pohledu OECD, ILO a OSNb.Příčiny ekonomické a politické moci nadnárodních společností. Efekty pro národní ekonomiky.c.PS: Colgate's Distasteful Toothpaste2.Změny v ekonomickém prostředí a získávání mezinárodních konkurenčních výhod. (dotace 4/0) a.Diamant M. Portera jako teoretické východisko.b.Konkurenceschopnost České republiky v žebříčcích Global Competitiveness Report (WEF), World Competitiveness Yearbook (IMD), Doing Business (W B).c.Politické, právní a technologické prostředíd.PS: Advertising or free speech?3.Teorie strategického managementu (dotace 4/0) a.Jednotlivé přístupyb.Typy růstových strategiíc.Mezinárodní podnikatelské strategied.PS: Walmart's global strategiese.PS: Can Sony regain its innovative edge?4.Mezinárodní strategický management (dotace 2/0) a.Organizační formy typické pro jednotlivé fáze internacionalizace podnikůb.Strategie a organizace globálně integrované firmyc.PS: Microsoft opens the gates: patent, piracy, and political challenges in China5.Strategie tvorby organizační kultury zahraničních dceřiných společností (dotace 2/0) a.Synergická strategie tvorby organizační kulturyb.Personálně hospodářské konflikty a sociální mixc.PS: Chiquita 's global turnaroundd.PS: Disney's expansion in Asia6.Podnikání v kontextu různých národních kultur (dotace 4/0) a.Dimenze národní kultury: G. Hofstede, Fons Trompenaars, kulturní klastryb.Strategie řešení kulturní diverzity. Interkulturní tréninkc.PS: Coca-Cola in India7.Modely personální politiky a jejich komparace (dotace 2/0) a.Modely komparace podnikových systémů řízeníb.Motivace a vedení lidí napříč kulturamic.PS: A Copy Shop goes global8.Mezinárodní strategie : fúze a akvizice (dotace 4/0) a.Proces fúze a akvizice a jeho klíčoví účastnícib.Financování fúze a akvizice - vlastní kapitál, úvěr, mezzaninový kapitálc.Fúze a akvizice a zvyšování hodnoty pro akcionáře. Příčiny neúspěchu fúzí a akvizicd.PS: Danone's Wrangle with Wahaha9.Odpovědné podnikání založené na hodnotách (dotace 2/0) a.Příčiny rostoucího zájmu o společensky odpovědné podnikáníb.Globální a evropské aktivity. Měření společenské odpovědnosti. Společensky odpovědné investice. Globální indexyc.Od CSR (corporate social responsibility) k CSV (creating shared value)d.PS: The case of Nike and human rights10.Vedení týmů (dotace 0/6) a.Zadání týmových projektů, zásad řešení a způsobu hodnocenb.Tvorba týmů a týmové dynamiky.c.Týmové role a fáze vývoje týmu11.Koncepty týmových projektů (dotace 0/2) a.Prezentace konceptů jednotlivých týmových projektů. Informační zdroje, formulace problému, hypotézy a jejich ověřování, relevantní metodika.b.Diskuse a obhajoba konceptů jednotlivých týmů.12.Řízení lidských zdrojů (dotace 0/6) a.Demografický vývoj, zaměstnanost a nezaměstnanost.b.Náklady práce a produktivita lidského kapitálu.c.Vzdělanost.d.PS: Nokia targets the base of the pyramide.Etika a odpovědnostf.PS: Pharmaceutical companies, intellectual property, and the global AIDS epidemic13.Prezentační dovednosti (dotace 0/2) a.Zásady tvorby účinné prezentace.b.Struktura prezentace a vizualizace.c.Verbální a neverbální prezentace.14.Obhajoba týmových projektů (dotace 0/10) a.rezentace a obhajoba 5 týmových projektů na zadané téma. Příklady témat: CSR vybrané firmy, kritická analýza a návrh na zefektivnění. Fúze dvou vybraných společností, kritické faktory úspěchu a jejich vyhodnocení. Integrace cizinců do české společnosti, zdroje kulturních konfliktů a nástroje integrace a odstraňování negativního postoje. Strategie vstupu vybrané firmy na zahraniční trh. Interkulturní trénink pro vybranou společnost, zhodnocení nástrojů a příprava konkrétního tréninkového programu.b.Závěrečné vyhodnocení úspěšnosti týmových projektů a efektů týmové práce.

Získané způsobilosti

Studenti budou po úspěšném absolvování předmětu schopni: - definovat prvky mezinárodního podnikatelského prostředí - charakterizovat specifika jednotlivých kultur a jejich vlivu na management - vysvětlit a rozlišit vhodnosti jednotlivých strategií řízení v mezinárodním prostředí - zhodnotit práci s lidským kapitálem v mezinárodním managementu - vyhledávat a posuzovat informační zdroje - zpracovat a obhájit týmový projekt zaměřený na mezinárodní management - prezentovat tento projekt - zhodnotit týmovou dynamiku v průběhu zpracovávání týmového projektu - využít silných stránek týmových rolí jednotlivých členů studentského týmu

Literatura

TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNZLUTHANS, F. -- DOH, J P.International management : culture, strategy, and behavior.New York:McGraw-Hill/Irwin, 2012.978-0-07-811257-7Dalternativa LUTHANS, F. -- DOH, J. P. International management : culture, strategy, and behavior. New York: McGraw-Hill/Irwin, 2012. ISBN 978-007-108657-8.

Požadavky

žádné

Garant

Ing. Zuzana Křečková Kroupová, M.A., Ph.D.

Vyučující

Ing. Zuzana Křečková Kroupová, M.A., Ph.D.