Předmět Fenomén spotřebitel (2OP452)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu 2OP452 - Fenomén spotřebitel, Fakulta mezinárodních vztahů, Vysoká škola ekonomická v Praze (VŠE).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1.Chování spotřebitele na makro a mikro úrovni (dotace 2/2) a.Národohospodářská rovinab.Rovina domácnostíc.Individuální rovina2.Trendy ve spotřebě (dotace 2/2) a.Konjunkturní projevyb.Konjunkturní analýzac.Nielsenovy indexy, IFO test, test kupní ochoty3.Domácnost, struktura domácnosti (dotace 2/2) a.Life cyklus domácnosti a důsledky ve spotřeběb.Vybavení domácnostic.Reprodukce, logistická křivka, inovace4.Chování spotřebitele (dotace 2/2) a.Determinanty kupního chováníb.Modely spotřebního chováníc.Metody analýzy chování spotřebitele5.Segmentace spotřebitelů (dotace 2/2) a.Základní metody vymezení segmentub.Tree, behaviorální a psychografickác.Druhy typologických konstruktů6.Kvantitativní aspekty chování individua (dotace 2/2) a.Způsoby výběru respondentůb.Metody kvantitativního výzkumuc.Vyhodnocení kvantitativního výzkumu7.Kvalitativní aspekty chování spotřebitele (dotace 2/2) a.Způsoby výběru respondentůb.Metody kvalitativního výzkumuc.Vyhodnocení kvalitativního výzkumu8.Cena a její role při rozhodování spotřebitelů (dotace 2/2) a.Dimenze tvorby cen,b.Ambivalence cen, vnímání ceny spotřebitelemc.Metody cenového výzkumu9.Modely rozhodování spotřebitele a predikce jeho chování (dotace 2/2) a.Modely spotřebního chováníb.Marshallův model, (S-O-R) model, referenční modelyc.Motivační modely -- Freudovské modely10.Výzkum trhu (dotace 2/2) a.Druhy výzkumu trhub.Výběr respondentů pro výzkumc.Výběrová chyba souboru11.Dotazování jako metoda výzkumu trhu (dotace 2/2) a.Způsoby dotazováníb.Zásady kvalitního dotazováníc.Tazatelé a dotazovaní ve výzkumu trhu12.Dotazník jako nástroj dotazování (dotace 2/2) a.Struktura dotazníkub.Zásady tvorby dotazníkuc.Vlastnosti dotazníku (validita a reliabilita)13.Projekt výzkumu trhu (dotace 2/2) a.Struktura projektub.Obsah projektuc.Prezentace projektu
Získané způsobilosti
Absolvent: - bude schopen usuzovat na odlišnosti ve struktuře poptávky a chování spotřebitelů při odlišných sociálních a ekonomických podmínkách a o psychologických aspektech motivace - bude umět připravit výzkum na konkrétní téma (segmentace zákazníků, motivace zákazníků, značka a její penetrace, výrobkový a cenový výzkum apod.) - bude umět číst a interpretovat výsledky výzkumu trhu a posuzovat jejich účelnost
Literatura
TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNZBÁRTA, V. -- BÁRTOVÁ, H.Homo spotřebitel.Praha:Oeconomica, 2009.978-80-245-1558-8ZBÁRTOVÁ, H. -- BÁRTA, V. -- KOUDELKA, J.Chování spotřebitele a výzkum trhu.Praha:Oeconomica, 2004.80-245-0778-1ZKOUDELKA, J.Segmentujeme spotřební trhy.Praha:Professional Publishing, 2005.80-86419-76-2DKOUDELKA, J.Spotřební chování a marketing.Praha:Grada, 1997.80-7169-372-3DDOWNHAM, J. -- WORCESTER, R M.Consumer market research handbook.New York:Van Nostrand Reinhold, 1978.0-442-30237-1
Požadavky
žádné
Garant
doc. Ing. PhDr. Vladimír Bárta, CSc.
Vyučující
doc. Ing. PhDr. Vladimír Bárta, CSc.