Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Retail Management (2OP521)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu 2OP521 - Retail Management, Fakulta mezinárodních vztahů, Vysoká škola ekonomická v Praze (VŠE).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1.Význam, vymezení a funkce obchodu v ekonomice. (dotace 4/0) a.Historie obchodub.Makroekonomické ukazatele obchodu (podíl na HDP, vztah ke spotřebě obyvatelstva)c.Účelnost obchodud.Maloobchod a velkoobchode.Prostředníci a zprostředkovatelé2.Odvětví obchodu. (dotace 4/0) a.Obchod podle NACE-CZb.Struktura obchodu ČRc.Nadnárodní společnosti v obchodě ČR3.Maloobchod (retail) - atributy moderní retailové firmy. (dotace 4/0) a.Koncentrace obchodní činnostib.Diferzifikace obchodní činnostic.Zahraniční expanzed.Maloobchodní formáty4.Obchodní logistika. (dotace 8/0) a.Logistický řetězecb.Výrobní a obchodní logistikac.Logistické dodavatelské službyd.ECRe.Cross Docking, Hub and Spokef.Řízení toků plánem a poptávkou, Push a Pull Systémg.Nákup u dodavatelů5.Kooperace obchodních firem, marketingové a nákupní aliance, franchising v obchodě. (dotace 4/0) a.Nákupní družstva a svazy, dobrovolné řetězceb.Franchisingc.Kooperace spotřebních/konzumních družstev6.Store Retail -- formáty maloobchodum, obchodní vybavenost, nákupní centra. (dotace 4/0) a.Typologie maloobchodub.Obchodní vybavenost měst a obcíc.Nákupní centrad.Chování zákazníků v maloobchodě7.Územní podmínky retailingu a metody územní analýzy. (dotace 8/0) a.Míra místní realizace, nákupní spád, index kupní síly, index prům.příjmů, BPIb.Zájmová oblast, obchodní gravitace (Reilly, Converse, Huff)c.Metody stanovení adekvátních kapacit (metoda průměrného prodeje, plošného standardu, regresní metoda)8.Práce se sortimentem v retailingové firmě. Category Management a Merchandising. (dotace 4/0)9.Řízení pohybu zboží a informací v obchodě, zásoby v obchodě, analýza zásob. (dotace 8/0) a.Manipulační jednotkyb.Ochrana zbožíc.Identifikace zbožíd.Zásoby v obchodě, optimalizace zásob, pojistná zásobae.Analýza zásob, obrátkovost10.Obchod na vnitřním trhu v podmínkách evropské integrace (dotace 4/0)

Získané způsobilosti

Po úspěšném absolvování budou studenti schopni: - vymezit význam obchodu resp. maloobchodu v národní ekonomice a popsat strukturu odvětví českého obchodu - vymezit profil a strategii moderní retailingové firmy a vysvětlit strategii maloobchodních formátů (strategických skupin) - vysvětlit cíle aliancí a kooperací v obchodě - popsat obsah procesů obchodní logistiky a její význam pro rozvoj retailingových firem - pochopit význam zásob v obchodní logistice a zvládnout propočty zásob - zvládnout metody územní analýzy - využívat metody benchmarkingu v managementu retailingové firmy

Literatura

TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNZCIMLER, P. -- ZADRAŽILOVÁ, D.Retail management.Praha:Management Press, 2007.978-80-7261-167-6DLAMBERT, D M. -- ELLRAM, L M. -- STOCK, J R.Logistika.Praha:Computer Press, 2000.80-7226-221-1DCHRISTOPHER, M.Logistika v marketingu.Praha:Management Press, 2000.80-7261-007-4DCimler, P. - Šípek, L. Obchod, spotřeba a cestovní ruch v ČR 2014. VŠE v Praze - Nakladatelství Oeconomica. Praha, 2014. ISBN 978-80-245-2063-6DLogistika. Vyd.Economia. Praha. ISSN 1211-0957DPředpis č. 90/2012 Sb.Zákon o obchodních společnostech a družstvech (zákon o obchodních korporacích)DRetail Info Plus (On-line). Vyd. Press21, Praha ISSN 1805-0042

Požadavky

žádné

Garant

doc. Ing. Petr Cimler, CSc.

Vyučující

doc. Ing. Petr Cimler, CSc.