Předmět Mezinárodní obchodní podnikání (2OP522)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu 2OP522 - Mezinárodní obchodní podnikání, Fakulta mezinárodních vztahů, Vysoká škola ekonomická v Praze (VŠE).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1.Změny v ekonomickém prostředí a získávání mezinárodních konkurenčních výhod. (dotace 4/0) a.Globalizace, hyperkonkurence, nové paradigma.b.Význam výrobních faktorů při získávání mezinárodních konkurenčních výhod.c.Úloha vlády při kultivaci domácího podnikatelského prostředí.2.Mezinárodní podnikatelské strategie a strategické plánování. (dotace 6/0) a.Porterův model internacionalizace generických strategiíb.Perlmutterův model EPRGc.Matice mezinárodních strategií podle Prahalada a Doze3.Typy mezinárodních podnikatelských strategií. (dotace 4/0) a.Definice nadnárodních společností z pohledu OECD, ILO a OSNb.Organizační formy typické pro jednotlivé fáze internacionalizacec.Strategie a organizace globálně integrované firmy4.Náležitosti mezinárodního strategického plánu. (dotace 6/0) a.Výzkum mezinárodních trhů.b.Analýza PEST.c.Informační zdroje pro české podnikatelské subjekty.d.Rizika mezinárodních trhů a nástroje jejich omezení.5.Mezinárodní marketingový mix. (dotace 0/4) a.Mezinárodní cenová a distribuční politika.b.Mezinárodní komunikační mix.c.Případová studie: Generace X a Y6.Mezinárodní výrobková politika. (dotace 0/4) a.Mezinárodní řízení značek -- brand management.b.Tvorba sortimentu pro mezinárodní trhy.c.Marketingové a technické adaptace na podmínky mezinárodních trhů.7.Formy vstupu na zahraniční trhy. (dotace 0/6) a.Organizační formy typické pro jednotlivé fáze internacionalizace podniků.b.Případová studie: Outsourcing a offshoringc.Fúze a akvizice8.Řízení zahraničních dceřiných společností. (dotace 4/2) a.Organizace mezinárodních podniků.b.Vztah strategie a organizačních forem.c.Globální organizace.d.Strategie tvorby organizační kultury zahraničních účastí.9.Modely personální politiky. (dotace 0/6) a.Stimulace a řízení výkonnosti zahraničních účastí.b.Faktory ovlivňující volbu sociálního mixu.c.Modely komparace podnikových systémů řízení.d.Teorie Z Williama Ouchiho.10.Odpovědné podnikání založené na hodnotách. (dotace 2/4) a.Příčiny rostoucího zájmu o společensky odpovědné podnikání.b.Globální a evropské aktivity. Měření společenské odpovědnosti. Společensky odpovědné investice. Globální indexy.c.Od CSR (corporate social responsibility) k CSV (creating shared value).
Získané způsobilosti
Po úspěšném absolvování předmětu bude student: - umět vysvětlit úlohu transnacionálních korporací ve světové ekonomice a příčiny jejich silné pozice, - schopen analyzovat faktory ovlivňující konkurenceschopnost národních ekonomik a podniků, - bude se umět orientovat v základních zdrojích statistických dat týkajících se konkurenceschopnosti a vývoje národních ekonomik a způsobu jejich analyzování a hodnocení, - mít zkušenost s týmovou prací, diskusí a obhajobou výsledků týmové práce v průběhu prezentace.
Literatura
TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNZMACHKOVÁ, H.Mezinárodní marketing.Praha:Grada, 2006.80-247-1678-XZZADRAŽILOVÁ, D.Mezinárodní management.Praha:Oeconomica, 2007.978-80-245-1243-3DPICHANIČ, M.Mezinárodní management a globalizace.Praha:C.H. Beck, 2004.80-7179-886-XDNOVÝ, I. -- SCHROLL-MACHL, S.Interkulturní komunikace v řízení a podnikání.Praha:Management Press, 2003.80-7261-089-9
Požadavky
žádné
Garant
prof. Ing. Dana Zadražilová, CSc.
Vyučující
Ing. Jaroslav Halík, MBA, Ph.D.prof. Ing. Dana Zadražilová, CSc.