Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Seminář k Retail Businessu (2OP525)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu 2OP525 - Seminář k Retail Businessu, Fakulta mezinárodních vztahů, Vysoká škola ekonomická v Praze (VŠE).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1.Úvod do semináře (dotace 0/4) a.Základní informace o kurzu, výstupy, časový plánb.Zadání témat týmových semestrálních prací, diskuze k tématůmc.Základní informace k simulační hře Strategie dodavatelsko-odběratelských vztahů a prodeje2.Hra Strategie dodavatelsko-odběratelských vztahů a prodeje - 1. kolo (dotace 0/4) a.Analýza vstupních dat, příprava strategie pro vyjednáváníb.Vyjednávání o dodávkách/nákup zbožíc.Nastavení prodejní, resp. výrobní strategie pro dané období, nastavení marketingové strategie, výběr nástrojů komunikaced.Zpětná vazba na vyjednávání obchodních partnerů, identifikace chyb3.Regulace maloobchodu (dotace 0/4) a.Příčiny, "hard" regulace, "soft" regulaceb.Vývoj stanoviska Evropské komise k regulaci maloobchodu, aktuální postoj a aktivity EKc.Situace v ČR, komparace s Evropou, resp. světem ve vybraných oblastechd.Efektivita regulace - prezentace aktuálních dat, výzkumů a kauz, diskuzee.Případová studie: Efektivita samoregulace retailingových řetězců - samostatná práce týmů vč. dohledání potřebných informačních zdrojů, prezentace výsledků, diskuze4.Hra Strategie dodavatelsko-odběratelských vztahů a prodeje - 2. kolo (dotace 0/4) a.Analýza dat získaných po simulaci vývoje trhu, příprava strategie pro vyjednáváníb.Vyjednávání o dodávkách/nákup zbožíc.Nastavení prodejní, resp. výrobní strategie pro dané období, nastavení marketingové strategie, výběr nástrojů komunikaced.Zpětná vazba na vyjednávání obchodních partnerů, identifikace chyb5.Workshop na aktuální téma (dotace 0/4) a.Prezentace vybraného hosta z praxeb.Diskuze6.Hra Strategie dodavatelsko-odběratelských vztahů a prodeje - 3. kolo (dotace 0/4) a.Analýza dat získaných po simulaci vývoje trhu, příprava strategie pro vyjednáváníb.Vyjednávání o dodávkách/nákup zbožíc.Nastavení prodejní, resp. výrobní strategie pro dané období, nastavení marketingové strategie, výběr nástrojů komunikaced.Zpětná vazba na vyjednávání obchodních partnerů, identifikace chyb7.Strategie maloobchodní firmy v oblasti nákupu, prodeje a práce s trhem (dotace 0/4) a.Vyhodnocení výsledků strategické hry, obousměrná zpětná vazbab.Identifikace a vysvětlení chyb, kterých se týmy dopustily v nastavení strategie - ve vazbě na sortiment, chování zákazníka, období prodejec.Možnosti analýzy zadaných dat a její využití v nastavení strategied.Identifikace dat vhodných, resp. nutných k nastavená optimální strategiee.Obecné zásady pro tvorbu optimální prodejní strategie - ve vazbě na sortiment a chování zákazníka8.Případové studie - Strategie maloobchodní firmy (práce v týmech) (dotace 0/4) a.Zadání případových studií - témata: založení maloobchodní firmy, expanze, lokalizace, výběr sortimentu, výběr formátub.Identifikace a sběr dat ("od stolu")c.Určení optimální strategied.Prezentace výsledků jednotlivých týmů, zhodnocení, diskuze9.Strategické řízení na úrovní centrály retailingové firmy (dotace 0/4) a.Výběr strategie mezinárodní expanze, vč. lokalityb.Mezinárodní dodavatelsko - odběratelské řetězce, jejich vliv na evropský a národní trh (konkrétní ukazatele trhu)10.Workshop na aktuální téma (dotace 0/4) a.Prezentace vybraného hosta z praxeb.Diskuze11.Aktuálně řešená kauza v maloobchodě - data, jejich nalezení a interpretace, diskuze, závěry, možná řešení (dotace 0/4) a.Potraviny - jejich původ, označování, plýtvání potravinamib.Český retailingový řetězecc.Marže maloobchodníků12.Prezentace týmových semestrálních projektů (dotace 0/4) a.Obhajoba semestrálních projektů za účasti odborníků z praxeb.Zpětná vazbac.Diskuze k prezentovaným tématům13.Prezentace týmových semestrálních projektů (dotace 0/4) a.Obhajoba semestrálních projektů za účasti odborníků z praxeb.Zpětná vazbac.Diskuze k prezentovaným tématům

Získané způsobilosti

Po úspěšném absolvování předmětu budou studenti schopni: - pracovat se statistickými daty týkajícími se maloobchodu, provést jejich analýzu a kritické zhodnocení; - identifikovat potřeby a zájmy jednotlivých aktérů maloobchodního trhu, s důrazem na regulaci trhu a aktuální problematiku; - řešit komplexně problémy týkající se jednotlivých strategií maloobchodní firmy; - vypracovat týmový projekt podle konkrétního zadání, včetně přípravy metodiky a terénního šetření.

Literatura

TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNZCIMLER, P. -- ZADRAŽILOVÁ, D.Retail management.Praha:Management Press, 2007.978-80-7261-167-6DKOM(2010)355 v konečném znění, ZPRÁVA KOMISE EVROPSKÉMU PARLAMENTU, RADĚ, EVROPSKÉMU HOSPODÁŘSKÉMU A SOCIÁLNÍMU VÝBORU A VÝBORU REGIONŮ Dohled nad obchodním a distribučním trhem „Na cestě k efektivnějšímu a spravedlivějšímu vnitřnímu obchodnímu a distribučnímu trhu do roku 2020“, SEK(2010)807DMagazín Retail Info Plus, Press21 s.r.o., Praha, ISSN 1805-0042 Dostupný na http://www.retailinfo.cz/DVybrané články z tisku (podle zadání vyučujícího)DVybrané údaje z Českého statistického úřadu (podle zadání vyučujícího)DVybrané údaje z Eurostatu (podle zadání vyučujícího)

Požadavky

Prezentace projektu je podmínkou nutnou.

Garant

Ing. Alena Filipová, Ph.D.

Vyučující

Ing. Alena Filipová, Ph.D.