Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Obchod a podnikání v Číně (2OP531)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu 2OP531 - Obchod a podnikání v Číně, Fakulta mezinárodních vztahů, Vysoká škola ekonomická v Praze (VŠE).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Úvod do tématu obchodního a podnikatelského prostředí čínského trhu. Vývoj a současný stav spolupráce ČR a Číny v rámci obchodování a podnikání.2. Kulturní, ekonomický, politický a environmentální kontext čínského obchodního a podnikatelského prostředí včetně možností využítí pracovních sil.3. Přehled, silné a slabé stránky nabízených služeb na trhu, průzkum trhu, příležitostí a rizik, včetně možnosti vyhledávání obchodních partnerů. Podmínky uplatnění českých podnikatelů a specifické nároky při započetí obchodních a podnikatelských aktivit. 4. Aktuální odborné výstavy a veletrhy, informační zdroje a perspektivní obory pro vývoz do Číny. 5. Finanční, platební a daňové příležitosti a podmínky, ochrana práv duševního vlastnictví, možnosti logistiky, vhodné marketingové aktivity, řešení obchodních sporů.6. Uchopení kultury v rámci interkulturního obchodního jednání, přínos kulturních dimenzí a standardů, stereotypy a předsudky versus správné využití dosažených teoretických znalostí v praxi.7. Aspekty čínské kultury ovlivňující obchodní jednání a vyjednávání. Modely procesu poznávání a pochopení cizí kultury, modely chování čínských obchodníků.8. Specifika čínského obchodního jednání: Individuální charakteristiky, situační omezení a procesní opatření. Vnímání kulturních odlišností vyjednavače. Přehled a srovnání možností přípravy budoucích manažerů a obchodníků spolupracujících s čínským partnerem.9. Závěrečné shrnutí hlavních příležitostí, úskalí a specifik čínského obchodního a podnikatelského prostředí.

Získané způsobilosti

Po úspěšném absolvování budou studenti schopni: - prokázat znalost vývoje a současné situace obchodu a podnikání na daném trhu; - shrnout silné a slabé stránky služeb nabízených na daném trhu; - analyzovat jednotlivé aspekty podnikatelského prostředí; - zhodnotit problémy a přednosti; - zvolit vhodnou strategii úspěchu; - aplikovat dosažené znalosti v reálných situacích.

Literatura

TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNZODEHNALOVÁ, J.Vliv kulturních specifik na mezinárodní obchodní jednání. Čínské obchodní jednání [elektronický zdroj].2010.ZODEHNALOVÁ, J.Specific of Chinese Business Negotation Practices.2008.ISSN 1582-9146ZODEHNALOVÁ, J.Povaha čínského obchodního jednání - Na válečném poli či mezi gentlemany.2009.ISSN 0572-3043ZODEHNALOVÁ, J.Intercultural Competence in Business Negotiation.978-1-4438-4047-7ZSELIGMAN, S D.Čínská obchodní etiketa : průvodce protokolem, společenským chováním a kulturou v Číně.Praha:BB art, 2007.978-80-7381-127-3ZMCGREGOR, J.One billion customers : lessons from the front lines of doing business in China.New York:Free Press, 2007.978-0-7432-5839-5DTROMPENAARS, F. -- HAMPDEN-TURNER, C.Riding the waves of culture : understanding cultural diversity in global business.New York:McGraw-Hill, 1998.0-7863-1125-8DKENNEDY, S.The business of lobbying in China.Cambridge:Harvard University, 2005.0-674-01547-9DChina : progress and reform challenges.Paris:Organisation for Economic Co-operation and Development, 2003.92-64-10195-0DProperty rights and economic reform in China [elektronický zdroj].Stanford, Calif.:Stanford University Press, 1999.DInternational management in China [elektronický zdroj] : cross-cultural issues.London ; New-York:Routledge, 2003.DDoing business in China [elektronický zdroj].London:Routledge, 2000.DYONG, L. -- REUVID, J. (ed.).Doing business with China.London:Kogan Page, 1998.0-7494-1741-2DBLOOM, I.; de BARY, Wm.T. (1999): Sources of Chinese Tradition. Volume 1. From Earliest Times To 1600 (2nd edn). New York: Columbia University Press. ISBN 0-231-10939-3.Dde BARY, Wm. T.; LUFRANO, R. (2000): Source of Chinese Tradition, Volume 2; From 1600 Through the Twentieth Century (2nd edn). New York: Coumbia University Press. ISBN 0-231-11271-8.DVERSTAPPEN, S.H. (1999): The Thirty-Six Strategies of Ancient China. South San Francisco: China Books and Periodicals, Inc. ISBN: 0-8351-2642-0.

Požadavky

Podmínkou pro účast na ústní zkoušce je min. 60% úspěšnost v testu.

Garant

Ing. Jitka Volfová, Ph.D.

Vyučující

Ing. Jitka Volfová, Ph.D.