Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Komerční komunikace a jejich efektivnost (2OP540)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu 2OP540 - Komerční komunikace a jejich efektivnost, Fakulta mezinárodních vztahů, Vysoká škola ekonomická v Praze (VŠE).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1.Marketingové a komerční komunikace. (dotace 2/2) a.Marketingové komunikace, podstata, komunikační mix.b.Komerční komunikace, formy komerčních komunikací.c.Podstata jednotlivých forem komerčních komunikací.2.Nadlinkové a podlinkové marketingové komunikační aktivity. (dotace 2/2) a.Nadlinkové (ATL) marketingové komunikační aktivity.b.Podlinkové (BTL) marketingové komunikační aktivity.c.Integrované marketingové komunikace.3.Marketingové komunikace v oblasti B2B. (dotace 2/2) a.Charakteristika marketingových komunikací v oblasti B2B.b.Odlišnosti marketingových komunikací B2B a B2C.c.Specifika marketingových komunikací B2B.4.Komunikační teorie uplatňované v reklamě. (dotace 2/2) a.Obecné komunikační teorie uplatňované v reklamě: teorie AIDA, teorie 4C, teorie 5M.b.Aplikované komunikační teorie uýplatňované v reklamě.c.Trvale udržitelný rozvoj a společenská odpovědnost firem (CSR) a reklama.5.Zásady dobré reklamy. (dotace 2/2) a.Požadavky na reklamu (slušnost, čestnost a pravdivost reklamy). Pravdivost reklamy x nadsázka.b.Kreativita v reklamě.c.Relevance reklamy.6.On- line komunikace a Internetová reklama. (dotace 2/2) a.Podstata on-line komunikace.b.Základní druhy internetové reklamy.c.Způsoby placení za internetovou reklamu.7.Ostatní formy komerčních komunikací. (dotace 2/2) a.Přímý marketing (Direct marketing), podstata, charakteristika, formy.b.Podpora prodeje (Sales promotion), podstata, charakteristika, formy.c.Sponzoring (Sponsoring), komunikační podstata, charakteristika, druhy.8.Vymezení pojmu efektivnost komerčních komunikací. (dotace 2/2) a.Indikátory efektivity.b.Efektivnost v soutěži reklam - EFFIE.c.Efektivní zacílení a jeho verifikace.9.Efektivita reklamních kampaní. (dotace 2/2) a.Cíle reklamních kampaní.b.Komunikační náklady.c.Možné pohledy na komunikační náklady.10.Dosah vs. dopad komunikace. (dotace 2/2) a.Dosah komunikace (reach).b.Dopad komunikace (impact).c.Přímé a nepřímé působení komunikace.11.Přímé indikátory komunikace. (dotace 2/2) a.Zapamatování/ vybavení reklam (ad recall) a prvků v nich.b.Znalost reklam (ad awareness), rozpoznání reklam (recognition).c.Co se v reklamě líbí/nelíbí (like/dislikes), porozumění a důvěryhodnost.12.Testování reklamních kampaní. (dotace 2/2) a.Pre-testy (kvalitativní a kvantitativní pre-testy).b.Post-testy (měření reklamního zásahu, informační a motivační dopad).c.Trackingové studie (výhody a nevýhody), trackingy vs. panel.13.Prezentace case study + hodnocení. (dotace 2/2) a.Týmová prezentace studentů před komisí odborníků z praxe (mezinárodní studentská soutěž).b.Týmová prezentace z části efektivita komerčních komunikací.c.Diskuse, feet back, vyhodnocení.

Získané způsobilosti

absolvent: -chápe podstatu jednotlivých forem marketingových a komerčních komunikací -umí navrhnout komunikační mix pro konkrétní komunikační kampaň -chápe komunikační podstatu konkrétní reklamní kampaně a umí posoudit její efektivitu -je schopen připravit projekt komunikační kampaně na základě konkrétního zadání z praxe se zohledněním její efektivivnosti.

Literatura

TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNZVYSEKALOVÁ, J. -- MIKEŠ, J.Reklama : jak dělat reklamu.Praha:Grada, 2007.978-80-247-2001-2ZVYSEKALOVÁ, J. -- HERZMANN, J. -- CÍR, J.Výzkum efektivnosti komerční komunikace.Praha:Oeconomica, 2004.80-245-0789-7ZBÁRTA, V. -- PÁTÍK, L. -- POSTLER, M.Retail marketing.Praha:Management Press, 2009.978-80-7261-207-9ZVYSEKALOVÁ, J. -- MIKEŠ, J.Image a firemní identita.Praha:Grada, 2009.978-80-247-2790-5DTELLIS, G J.Reklama a podpora prodeje.Praha:Grada, 2000.80-7169-997-7DPelcmacker, P. Geuens, M., Van den Berg, J. Marketingová komunikace, 2003, ISBN 978-80-247-0254-1

Požadavky

žádné

Garant

Ing. Jiří Mikeš

Vyučující

Ing. Jiří MikešIng. Milan Postler, Ph.D.