Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Chování spotřebitele a psychologie trhu (2OP541)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu 2OP541 - Chování spotřebitele a psychologie trhu, Fakulta mezinárodních vztahů, Vysoká škola ekonomická v Praze (VŠE).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1.Chování spotřebitele (dotace 2/2) a.Pojem chování.b.Chování spotřebitele a výzkum trhu.c.Sekvence výzkumu chování spotřebitele.2.Modely spotřebního chování (dotace 2/2) a.Marschallův model, S-R (S-O-R) model, referenční modely, motivační modely.b.Hauptův model, Modely reakce, Shethova koncepce klasifikace spotřebního chování.c.Model optimální stimulace, model hedonistické stimulace, vnímání rizika rozhodnutí.3.Motivace spotřebního chování (dotace 2/2) a.Motivace spotřebního chování (potřeby, incentiv, postoje, stálost, třída podnětů).b.Vztah mezi postojem a kupním chování.c.Postoj a jeho strukturování.4.Učení, teorie učení (dotace 2/2) a.Učení percepce subjektů.b.Poznání, cílové skupinyc.Komunikace s cílovým segmentem.5.Rozhodování spotřebitele (dotace 2/2) a.Rozhodování (Katona, Mowen, Riesmann)b.Alternativní modely výběru.c.Decision tree - fixované a impulsivní struktury.6.Psychologické mechanismy nákupního chování (dotace 2/2) a.Faktory ovlivňující rozhodování o nákupu.b.Emoce a nákupní rozhodování.c.Nové technologie a nákupní chování.7.Psychologie a marketingové komunikace (dotace 2/2) a.Uplatnění psychologie v reklamě.b.Hierarchické modely účinků propagace.c.Psychologie v marketingovém mixu.8.Spotřebitel a společnost, sociální okolí (dotace 2/2) a.Vliv sociálních skupin na spotřebitele.b.Vliv globalizace na spotřebitele.c.Globalizační jevy ve vztahu k vnímání značky.9.Spotřebitel a produkt/služba (dotace 2/2) a.Úloha produktu v životě spotřebitele.b.Psychologické vlastnosti produktu.c.Nový produkt a jeho přijetí spotřebitelem.10.Spotřebitel a značka (dotace 2/2) a.Analýza značky, vztah mezi spotřebitelem a značkou, dimenze značky.b.Hodnota značky, co určuje hodnotu značky.c.Struktura mentálních obrazů (asociace, atribuce).11.Spotřebitel a cena (dotace 2/2) a.Psychologie tvorby cen, taktika cenové diferenciace.b.Závislost nákupního chování na ceně.c.Psychologická analýza cen.12.Typologie spotřebitelů (dotace 2/2) a.Typy spotřebitelů z hlediska nákupního chování.b.Typologie spotřebitelů z hlediska jejich životního stylu (psychografická segmentace).c.Psychologické přístupy k typologiispotřebitelů.13.Prezentace studentů - case study. (dotace 2/2) a.Týmová prezentace studentů - case study.b.Diskuze + feet back.c.Hodnocení jednotlivých týmů.

Získané způsobilosti

Absolvent: -dokáže uplatnit poznatky psychologie v oblasti komerčních komunikacích a jejich posuzování -umí využít poznatky psychologie při analýze trhu a jeho subjektů -dokáže pochopit člověka v roli zákazníka a spotřebitele -umí posoudit psychologické aspekty značky -dokáže využít metody kvantitativního a kvalitativního výzkumu trhu při analýze spotřebitele, analýze značky, analýze image a při testování komunikačních kampaní.

Literatura

TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNZVYSEKALOVÁ, J.Psychologie spotřebitele : jak zákazníci nakupují.Praha:Grada, 2004.80-247-0393-9ZBÁRTOVÁ, H. -- BÁRTA, V. -- KOUDELKA, J.Chování spotřebitele a výzkum trhu.Praha:Oeconomica, 2004.80-245-0778-1ZVYSEKALOVÁ, J.Psychologie reklamy : nové trendy a poznatky.Praha:Grada, 2007.978-80-247-2196-5DVYSEKALOVÁ, J. -- HERZMANN, J. -- CÍR, J.Výzkum efektivnosti komerční komunikace.Praha:Oeconomica, 2004.80-245-0789-7DBÁRTA, V. -- BÁRTOVÁ, H.Homo spotřebitel.Praha:Oeconomica, 2009.978-80-245-1558-8

Požadavky

žádné

Garant

doc. Ing. PhDr. Vladimír Bárta, CSc.

Vyučující

doc. Ing. PhDr. Vladimír Bárta, CSc.Ing. Milan Postler, Ph.D.