Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Právo a etika v komerčních komunikacích a PR (2OP544)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu 2OP544 - Právo a etika v komerčních komunikacích a PR, Fakulta mezinárodních vztahů, Vysoká škola ekonomická v Praze (VŠE).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1.Reklamní právo (dotace 2/2) a.Reklamní právo - pojem, systém, prameny.b.Reklamní právo pojem, systém, prameny.c.Základní pojmy z hlediska reklamního práva a etických pravidel (reklama, sponzoring, teleshopping, direct marketing, přímý prodej).2.Právní regulace reklamy. (dotace 2/2) a.Základní koncepce právní regulace reklamy.b.Reklama jako předmět regulace a jako předmět ochrany.c.Vývoj reklamního práva - historie.3.Reklamní právo EU a harmonizace práva ČR. (dotace 2/2) a.Zákon o regulaci reklamy v ČR (vývoj novel).b.Reklamní právo EU.c.Implantace reklamního práva do systému reklamního práva ČR v rámci harmonizace.4.Právní vztahy v oblasti reklamy (dotace 2/2) a.Právní postavení různých subjektů) a smlouvy v oblasti reklamy.b.Nekalá soutěž a reklama.c.Srovnávací reklama.5.Ochrana autorských práv a kolektivní správa (dotace 2/2) a.Nástroje ochrany před zásahem do autorských práv.b.Soukromoprávní nástroje ochrany.c.Kolektivní správa autorských práv.6."Nechráněná označení" v reklamě (dotace 2/2) a.Logo, business identifier, údaj o provenienci zboží z hlediska práva.b.Doménové jméno z hlediska práva.c.Princip teritoriality ochrany duševního vlastnictví.7.Veřejnoprávní regulace reklamy (dotace 2/2) a.Trestněprávní ochrana.b.Zákon o regulaci reklamy.c.Sektorová omezení.8.Etika v reklamě (dotace 2/2) a.Etická samoregulace reklamy.b.Rada pro reklamu (RPR) a její role při samoregulaci reklamy.c.Etický kodex reklamy (sektorovcá omezení).9.Public relations (PR) (dotace 2/2) a.PR proces, (obchod, marketing, PR), výběrové řízení na PR agenturu.b.Metoda SOSTAC.c.Hodnocení PR (kvantitativní a kvalitativní hodnocení).10.Brand PR (dotace 2/2) a.Brand PR, podstata, vhodnost využití,b.Hlavní rozdíly mezi PR a reklamou při budování značky.c.Základní PR aktivity, tisková zpráva.11.Event Management (dotace 2/2) a.Podstata a role Event Managementu.b.Postup při tvorbě "eventu".c.Zásady pro úspěšné uplatnění "eventu".12.Public Affairs, Lobbying, Media relations, Corporátní PR. (dotace 2/2) a.Podstata Public Affairs, Lobbyingu a Media relations.b.Corporátní PR.c.Měření výsledků PR.13.Týmové prezentace studentů - case study. (dotace 2/2) a.Týmová prezentace studentů - case study ("Právní hra").b.Týmová prezentace studentrů - case study PR.c.Diskuze, feedback, hodnocení.

Získané způsobilosti

Po úspěšném absolvování budou studenti schopni: - aplikovat reklamní právo na konkrétní komunikační kampaň; - posoudit komunikační kampaň z hlediska reklamního práva; - aplikovat etická pravidla obsažená v Etickém kodexu Rady pro reklamu na konkrétní komunikační kampaň;- vyhodnotit komunikační kampaň z hlediska etických pravidel reklamy; - pochopit podstatu Public relations a jeho roli v komunikačním mixu; - uplatnit nástroje PR v komunikační kampani; - připravit PR kampaň na zadané téma z praxe.

Literatura

TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNZBOHÁČEK, M. -- JAKL, L.Právo duševního vlastnictví.Praha:Vysoká škola ekonomická, 2002.ZSTEJSKALOVÁ, D. -- HORÁKOVÁ, I. -- ŠKAPOVÁ, H.Strategie firemní komunikace.Praha:Management Press, 2008.978-80-7261-178-2ZWINTER, F.Právo a reklama v praxi.Praha:Linde, 2007.978-80-7201-654-9ZNOVAKOVÁ, E. -- JANDOVÁ, V.Reklama a její regulace : praktická příručka.Praha:Linde, 2006.80-7201-601-6ZVYSEKALOVÁ, J. -- MIKEŠ, J.Image a firemní identita.Praha:Grada, 2009.978-80-247-2790-5ZNĚMEC, P.Integrovaná komunikace korporací.Praha:Oeconomica, 2006.80-245-1027-8DMATES, P.Ochrana soukromí ve správním právu.Praha:Linde, 2006.80-7201-589-3DDEVÁTÝ, S. -- TOMAN, P.Ochrana dobré pověsti a názvu právnických osob.Praha:Linde, 1999.80-7201-169-3DVASQUEZ, G. -- HEATH, R L.Handbook of public relations.Thousand Oaks:Sage, 2001.0-7619-1286-XDLESLY, P.Public relations : teorie a praxe.Praha:Victoria Publishing, 1995.80-85865-15-7

Požadavky

žádné

Garant

prof. JUDr. Martin Boháček, CSc.

Vyučující

prof. JUDr. Martin Boháček, CSc.Ing. Milan Postler, Ph.D.