Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Jednání s čínskými obchodními partnery - anglicky (2OP608)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu 2OP608 - Jednání s čínskými obchodními partnery - anglicky, Fakulta mezinárodních vztahů, Vysoká škola ekonomická v Praze (VŠE).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1.Úvod, představení obsahu kurzu, vzájemné představení studentů. Uchopení kultury v rámci interkulturního obchodního jednání, přínos kulturních dimenzí. (dotace 0/6)2.Přínos kulturních standardů,stereotypy a předsudky versus správné využití dosažených teoretických znalostí v praxi, charakteristika mezinárodního obchodního jednání a Vyjednávání - Obchodní jednání, mezinárodní obchodní jednání a Interkulturní obchodní jednání. (dotace 0/4)3.Prostředí dnešní Číny, Současný stav poznání na poli čínského obchodního jednání. Čínská kultura obchodního vyjednávání. Aspekty čínské kultury důležité pro obchodní jednání s čínským partnerem. (dotace 0/8)4.Znalost čínské kultury "civilizovaného" člověka, společenský vliv nejdůležitějších filosofií a náboženství. (dotace 0/4)5.Vývoj hodnotových vzorů a ideálů nosných pro čínské obchodní jednání.Význam pojmů jako jsou: moudrý panovník, vznešený člověk, spravedlnost a dokonalý jedinec, dobrá či špatná lidská přirozenost a autorita, konec víry v úspěch útisku a síly, dospívání čínské civilizace a nové výzvy. (dotace 0/4)6.Proces poznávání a pochopení cizí kultury - Model 4P, Model vlastních pravidel hry aneb hodnoty sdílené, trpěné a kontradiktivní, Model chování v rámci skupin aneb "kdo je uvnitř a kdo je vně", Model čtyř skupin základních společenských vztahů. (dotace 0/4)7.Specifika čínského obchodního jednání: Individuální charakteristiky, situační omezení. (dotace 0/4)8.Procesní opatření -- nátlakové taktiky a triky, role a kompletnost členů týmu, náležitosti jednání,fáze jednání, guanxi a důvěra, ztráta tváře, poobchodní jednání. (dotace 0/4)9.Vnímání kulturních odlišností vyjednavače -- povědomí o kulturních odlišnostech, Čínská pravidla obchodní hry, kritické situace, úspěchy. (dotace 0/4)10.Aspekty úspěšné interkulturní spolupráce: Komunikace s Čínany v rámci týmu a v rámci obchodního jednání. (dotace 0/4)11.Srovnání možností přípravy budoucích manažerů a obchodníků -- Interkulturní trénink jako zdroj Vědomostí i zkušeností. (dotace 0/2)12.Shrnutí diskuse závěr. (dotace 0/4)

Získané způsobilosti

Po úspěšném absolvování budou studenti schopni: - Pochopit základní pojmy. - Identifikovat kulturní odlišnosti, které mohou způsobovat nedorozumění. - Motivovat a vést Číňany. - Vypořádat se se slůvky „ANO“ a „NE“. - Vyhnout se nedorozumění a pochopit koncepty „Guanxi“ a „Koncept tváře.“ - Aplikovat získané znalosti a dovednosti v reálných situacích.

Literatura

TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNZODEHNALOVÁ, J.Specific of Chinese Business Negotation Practices.2008.ISSN 1582-9146ZBOČÁNKOVÁ, M.Intercultural communication : typical features of the Czech, British, American, Japanese, Chinese and Arab cultures.Praha:Oeconomica, 2010.978-80-245-1648-6ZPassport China [elektronický zdroj] : your pocket guide to Chinese business, customs & etiquette.San Rafael, Calif.:World Trade Press, 1996.ZInternational management in China [elektronický zdroj] : cross-cultural issues.London ; New-York:Routledge, 2003.ZTROMPENAARS, F. -- HAMPDEN-TURNER, C.Riding the waves of culture : understanding cultural diversity in global business.New York:McGraw-Hill, 1998.0-7863-1125-8DPassport Hong Kong [elektronický zdroj] : your pocket guide to Hong Kong business, customs & etiquette.San Rafael, Calif.:World Trade Press, 1996.DINTERNATIONAL CONFERENCE ON DEVELOPING BUSINESS ETHICS IN CHINA (2002 : SHANGHAI, CHINA).Developing business ethics in China [elektronický zdroj].New York:Palgrave Macmillan, 2006.DKENNEDY, S.The business of lobbying in China.Cambridge:Harvard University, 2005.0-674-01547-9DYONG, L. -- REUVID, J. (ed.).Doing business with China.London:Kogan Page, 1998.0-7494-1741-2DBlackman, I.: Negotiation China:Case Studies and Strategies, Australia, Allen & Unwin, ISBN: 186448070X Bloom, I.;de Bary. Wm.T.: Sources of Chinese Tradition, Volume 1, NY, Columbia University Press, 1999, ISBN: 0-231-10930-3. DBloom, I.;de Bary. Wm.T.: Sources of Chinese Tradition, Volume 1, NY, Columbia University Press, 1999, ISBN: 0-231-10930-3.Dde Bary, Wm.T.; Lufrano, R.: Sources of Chinese Tradition, Volume 2, NY, Columbia University Press, 2000, ISBN: 0-231-11271-8.DMcGregor, J. One Billion Customers, NY, Free Press, 2005, ISBN: 074325841XDOdehnalová, J.: Vliv kulturních specifik na mezinárodní obchodní jednání – Čínské obchodní jednání, Praha, 2010, disertační práce

Požadavky

žádné

Garant

Ing. Jitka Volfová, Ph.D.

Vyučující

Ing. Jitka Volfová, Ph.D.