Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Retail Management 1 (2OP821)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu 2OP821 - Retail Management 1, Fakulta mezinárodních vztahů, Vysoká škola ekonomická v Praze (VŠE).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1.Význam, vymezení a funkce obchodu v ekonomice,význam retailingu, podnikatelské prostředí obchodu, vývoj. (dotace 2/0)2.Maloobchod (retail) - význam pro tvorbu hrubého domácího produktu, opodstatněnost obchodu jako mezičlánku mezi výrobou a spotřebou, vývoj výkonu obchodu. (dotace 2/0)3.Velkoobchod a jeho druhy dle různých hledisek, způsoby zásobování, význam ECR (dotace 2/0)4.Koncentrace obchodu a její měření, vývoj retailingu z hlediska podílů jednotlivých řetězců, internacionalizace, diverzifikace, globalizace. (dotace 2/0)5.Proces integrace retailingových firem, strategie expanze na zahraniční trh, formy vstupu na trh. (dotace 2/0)6.Kooperace v retailingu a její formy, proces rozhodování a formě kooperace. (dotace 2/0)7.Store Retail - formáty maloobchodu z hlediska systemizačních a instrumentálních znaků, výběr úrovně retailingového kola, řízení jednotlivých formátů se zaměřením na specifika nákupního centra. (dotace 2/0)8.Nonstore Retail - přímý prodej, zásilkový obchod, elektronický obchod - vývoj, strategie, uplatnění. (dotace 2/0)9.Charakteristika provozu retailingu, výkony retailingové firmy a jejich měření, výpočet počtu potřebného personálu, vazby na motivaci pracovníků (dotace 3/0)10.Analýza maloobchodního obratu z hlediska jeho vývoje i struktury, měření efektivnosti a rentability retailïngové firmy, posouzení významu lokalizace retailové jednotky jako vlivu na její výkonnost (dotace 3/0)11.Územní analýza v retailingu, kupní síla obyvatelstva, Buying Power Index lokality, účelný rozsah kapacity maloobchodní jednotky pro danou lokalitu, nákupní spád, míra realizace apod. (dotace 4/0)

Získané způsobilosti

Po úspěšném absolvování budou studenti - schopni pracovat s národními i mezinárodními statistikami charakterizujícími obchod, - ovládat nástroje analyzování výkonnosti a řízení obchodu včetně řízení lidských zdrojů, - ovládat současnou terminologii týkající se obchodních formátů, - znát vývojové tendence.

Literatura

TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNZCIMLER, P. -- ZADRAŽILOVÁ, D.Retail management.Praha:Management Press, 2007.978-80-7261-167-6

Požadavky

Odevzdání semestrální práce je podmínkou nutnou.

Garant

Ing. Přemysl Průša, Ph.D.

Vyučující

Ing. Přemysl Průša, Ph.D.