Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Marketingové řízení 1 (2OP823)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu 2OP823 - Marketingové řízení 1, Fakulta mezinárodních vztahů, Vysoká škola ekonomická v Praze (VŠE).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1.Marketing a marketingové strategické plánování (dotace 5/0) a.Marketing -- třístupňové pojetí, marketingová a výrobní podnikatelská filozofie (podstata, rozdíly)b.Marketingové strategické plánování, analýza vzájemného působení vnitřního a vnějšího prostředí podnikatelského subjektu2.Marketingová segmentace trhu (dotace 5/0) a.Marketingové pojetí trhub.Segment a jeho vymezeníc.Typy marketingových segmentací3.Marketingový mix a jeho uplatnění v marketingovém řízení (dotace 4/0) a.Marketingové pojetí výrobkub.Marketingové pojetí cenyc.Promotion jako prvek marketingového mixud.Place jako prvek marketingového mixu4.Výrobek a značka (dotace 4/0) a.Výrobek a značka (podstata, rozdíly)b.Druhy značek, zásady tvorby dobré značkyc.Značkové strategie5.Marketingový způsob tvorby cen (dotace 4/0) a.Nákladově orientovaný způsob tvorby cenb.Požadovaná (žádoucí) cenac.Cena na základě vnímané hodnotyd.Cena vycházející z cen konkurencee.Psychologická cena6.Distribuční cesty zboží (dotace 4/0) a.Obchod a jeho role v logistickém pohybu zbožíb.Logistika (obchodní logistika) jako pragmatická naukac.Jednotlivé distribuční cesty pohybu zboží a vhodnost jejich uplatnění v logistickém řetězci pohybu zbožíd.Formy prodeje a vhodnost jejich uplatnění

Získané způsobilosti

Po úspěšném absolvování předmětu budou studenti schopni: - vysvětlit podstatu marketingového řízení firmy, včetně vazeb na firemní strategii; - popsat proces segmentace zákazníků a určit vhodný segment pro produkt; - podrobně charakterizovat jednotlivé nástroje marketingového řízení na modelu tzv. 4P; - porovnat vliv jednotlivých stakeholderů na řízení firmy; - navrhnout jednotlivé části marketingového plánu.

Literatura

TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNZKOTLER, P. -- KELLER, K L.Marketing management.Praha:Grada, 2007.978-80-247-1359-5ZKOTLER, P.10 smrtelných marketingových hříchů : jak je rozpoznat a nespáchat.Praha:Grada, 2005.80-247-0969-4DKOTLER, P. -- ARMSTRONG, G.Marketing.Praha:Grada, 2004.80-247-0513-3DKOTLER, P.Marketing podle Kotlera : jak vytvářet a ovládnout nové trhy.Praha:Management Press, 2000.80-7261-010-4DKOTLER, P.Marketing v otázkách a odpovědích.Brno:Computer Press, 2005.80-251-0518-0DKOTLER, P. -- NOVÝ, V.Moderní marketing : 4. evropské vydání.Praha:Grada, 2007.978-80-247-1545-2DKOTLER, P. -- ARMSTRONG, G.Principles of marketing.Boston:Pearson, 2012.978-0-273-75243-1

Požadavky

Předpokládá se prezentace výzkumného projektu, který bude finalizován jako část seminární práce v předmětu Marketingové řízení 2. Aktivita na přednáškách spočívá v diskusi k případovým studiím, případně jejich vypracování. Test bude na začátku MŘ 2 a bude zahrnovat látku MŘ1.

Garant

Ing. Milan Postler, Ph.D.

Vyučující

Ing. Milan Postler, Ph.D.