Předmět Státní závěrečná zkouška z oboru (2OP864A)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu 2OP864A - Státní závěrečná zkouška z oboru, Fakulta mezinárodních vztahů, Vysoká škola ekonomická v Praze (VŠE).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
2OP821 Retail management 11. Význam, vymezení a funkce obchodu v ekonomice, význam retailingu, vývoj retailingu v ČR.2. Maloobchod (retail) - význam pro tvorbu hrubého domácího produktu, opodstatněnost obchodu jako mezičlánku mezi výrobou a spotřebou, vývoj výkonu obchodu.3. Velkoobchod – funkce, formy, pojem ECR, specifické formy komunikace se zákazníkem a služby, které velkoobchod v současné době nabízí na rozdíl od maloobchodu, SWOT VO z pohledu budoucího vývoje a postavení na trhu. 4. Proces integrace retailingových firem, strategie expanze na zahraniční trh, formy vstupu na trh.5. Store Retail - formáty maloobchodu z hlediska systemizačních a instrumentálních znaků, Nonstore Retail - přímý prodej, zásilkový obchod, elektronický obchod - vývoj, strategie, uplatnění.6. Charakteristika provozu retailingu – charakteristické znaky organizace, proces organizování retailingové firmy, základní principy organizování retailingové firmy, analýza hodnotového řetězce.7. Řízení lidských zdrojů - specifika řízení lidských zdrojů v retailingových společnostech, kriteria hodnocení výkonu prodejních pracovníků, zdroje získávání pracovníků.8. Category management – charakteristika sortimentu z pohledu šířky, hloubky, vývoje a inovace, sezonnost. Category management, 8 kroků a jejich charakteristika – role, hodnocení, cíle, tvorba strategie, určení taktiky, zpětná vazba.9. Technologie – Identifikace zboží v oběhu, systém GS1, EDI, úrovně procesů v rámci retailingové firmy, nadstavbové systémy. 2OP851 Retail management 21. Obchodní logistika, vymezení, funkce. Logistický řetězec, výrobní a obchodní logistika, logistické dodavatelské služby, ECR, Cross Docking, řízení toků plánem a poptávkou, Push a Pull systém, nákup u dodavatelů.2. Optimalizace zásob. Modely zásob. Řídící hladiny zásob, optimalizace zásob, analýza zásob.3. Metody územní analýzy, podmínky územní analýzy. Míra místní realizace, nákupní spád, kupní síla, zájmová oblast, obchodní gravitace (Reilly, Converse, Huff), metody stanovení účelných kapacit (regresní, plošného standardu, průměrného prodeje), index maloobchodní saturace.4. Koncentrace. Význam a dopady koncentrace, způsoby výpočtu koncentrace, koncentrační koeficient, HHI, Giniho koeficient.5. Ochrana spotřebitele. Teoretická východiska, světový kontext, evropský kontext, situace v České republice.2OP843 Retail marketing1. Marketing (podstata, charakteristika, znaky), marketingový mix. Marketingové pojetí výrobku a ceny. Charakteristika současnosti jako východisko pro uplatnění marketingu. Marketing a CSR (Corporate social responsibility). Retail marketing jako druh marketingu.2. Člověk v roli zákazníka (základní poznatky o chování spotřebitele, zdroje spotřebního chování). Osobnost člověka a spotřební chování, nákupní chování a spotřební zvyklosti. Nové technologie a nákupní chování. Produkt a spotřebitel (nový produkt a jeho přijetí). Modely kupního chování.3. Marketingový výzkum trhu jako nástroj marketingu (podstata, charakteristika). Druhy výzkumu trhu (znaky). Marketingový výzkum trhu jako součást informačního systému retailingové firmy. Uplatnění kvantitativního a kvalitativního výzkumu trhu v retailingové firmě.4. Značka a Brand (charakteristika). Private labels a jejich uplatnění v retailingové firmě (klady, zápory). Metody výzkumu znalosti značky (recall) a rozpoznání značky (recognition). Zjištění značky Top of mind – metodika. Asociace spojené se značkou, image značky.5. Marketingové způsoby tvorby cen. Cena vycházející z nabídky (formy). Cena vycházející z poptávky (formy). Marketingový výzkum cen – metody (zjištění očekávané ceny, otestování ceny na cenové stupnici, stanovení cenového prahu). 6. Marketingové a komerční komunikace, vztah k marketingu. Formy komerčních komunikací (charakteristika). ATL a BTL marketingové komunikační aktivity a integrované marketingové komunikace. Komunikační teorie uplatňované v reklamě.
Získané způsobilosti
Úspěšným absolvováním zkoušky studenti prokáží, že jsou schopni identifikovat klíčové poznatky studijního oboru, klást je do vzájemné souvislosti a aplikovat je na řešení reálných problémů.
Literatura
TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNZCIMLER, P. -- ŠÍPEK, L.Obchod ČR aktuálně v datech a analýzách.Praha:Nakladatelství Oeconomica, 2009.978-80-245-1561-8ZCIMLER, P. -- ŠÍPEK, L.Obchod, pohostinství a ubytování v ČR.Praha:Nakladatelství Oeconomica, 2011.978-80-245-1821-3ZCIMLER, P. -- ZADRAŽILOVÁ, D.Retail management.Praha:Management Press, 2007.978-80-7261-167-6ZBÁRTA, V. -- PÁTÍK, L. -- POSTLER, M.Retail marketing.Praha:Management Press, 2009.978-80-7261-207-9ZBÁRTA, V. -- BÁRTOVÁ, H.Homo spotřebitel.Praha:Oeconomica, 2009.978-80-245-1558-8ZBÁRTOVÁ, H. -- BÁRTA, V. -- KOUDELKA, J.Chování spotřebitele a výzkum trhu.Praha:VŠE, 2004.80-245-0778-1
Požadavky
žádné
Garant
prof. Ing. Dana Zadražilová, CSc.
Vyučující
prof. Ing. Dana Zadražilová, CSc.Ing. Jiří Zeman, Ph.D.