Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Politická komunikace a politický marketing (2PL408)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu 2PL408 - Politická komunikace a politický marketing, Fakulta mezinárodních vztahů, Vysoká škola ekonomická v Praze (VŠE).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1.Veřejná sféra a modernita (dotace 2/2) a.formování veřejné sféry, její předpoklady, formy a charakteristiky, sekularizace veřejné sféry a politické moci, role cenzury2.Veřejná sféra, média a proměny politiky (dotace 2/2) a.první formy veřejné sféry v Evropě: od dopisů ke kavárnám, salónům, stolní společnostech a tomu odpovídající proměny politické moci3.Veřejné sféra a masmédia (dotace 2/2) a.proměny veřejné sféry a politiky - rádio, televize, internet a sociální sítě: facebook, twitter, google, Youtube4.Veřejná sféra a masmédia -- český případ (dotace 2/2) a.předpoklady a formy vzniku veřejné sféry v českých zemích5.Transformace veřejné sféry a evropeizace (dotace 2/2) a.nové formy a proměny veřejné komunikace pod tlakem globalizaceb.svoboda slova a její limity6.Politická komunikace (dotace 4/4) a.definice politické komunikace, prostředí politické komunikace, nastolování agendy, okno příležitostib.public relations, spin-doctoring7.Výzkumy veřejného mínění (dotace 2/2) a.jejich využití v politické komunikacib.rizika jejich tvorby a interpretací8.Regulace volebních kampaní (dotace 2/2) a.obecné principy regulace ve světě, financování volebních kampaní (konkrétní případy ze zahraničí)b.zákonná úprava kampaní v ČR9.Politický marketing (dotace 4/4) a.základní definice a přístupy k politickému marketingu, typologie Lees-Marshmentovéb.možnosti a omezení cyklického politického marketinguc.strategie a zacílení v politickém marketingu10.Politické kampaně (dotace 2/2) a.politická reklama, pozitivní a negativní kampaňb.plánování a nástroje politických kampaní11.Případové studie uplatnění politického marketingu (dotace 2/2)

Získané způsobilosti

Po úspěšném absolvování budou studenti schopni:- chápat význam veřejné sféry a její vztah k politice v moderní společnosti- orientovat se v problematice politické komunikace a politického marketingu a jejich nástrojích- rozumět využití nových médií v politickém prostoru- analyzovat průzkumy veřejného mínění a posuzovat strategie volebních kampaní- pracovat v týmu na přípravě a strategii politického marketingu

Literatura

TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNZLEBEDOVÁ, E.Voliči, strany a negativní kampaň : politická komunikace v České republice.Praha:Sociologické nakladatelství (SLON), 2013.978-80-7419-158-9ZCHYTILEK, R. -- EIBL, O. -- MATUŠKOVÁ, A.Teorie a metody politického marketingu.Brno:Centrum pro studium demokracie a kultury, 2012.978-80-7325-281-6ZIntroduction to political communications [elektronický zdroj]. London.DMÜLLER, K.Politická sociologie.Praha:Portál, 2008.978-80-7367-380-2DŠKODOVÁ, M. -- NEČAS, V. -- ČERVENKA, J.Veřejná a mediální agenda: komparativní analýza tematizace veřejné sféry.Praha:Professional Publishing, 2009.978-80-7431-009-6DTOMANDL, J.Jak účinně oslovit média : media relations v podnikání, správě, kultuře i neziskovém sektoru.Brno:Computer Press, 2011.978-80-251-3457-3DŠTĚDROŇ, B.Politika a politický marketing.V Praze:C.H. Beck, 2013.978-80-7400-448-3DPERLOFF, R M.The dynamics of political communication : media and politics in digital age.New York:Routledge, 2014.978-0-415-53184-9DKŘEČEK, J.Politická komunikace : od res publica po public relations.Praha:Grada Publishing, 2013.978-80-247-3536-8DSEMETKO, H A. -- SCAMMELL, M. (ed.).The Sage handbook of political communication.Los Angeles:SAGE Publications, 2012.978-1-84787-439-9

Požadavky

žádné

Garant

prof. PhDr. Vladimíra Dvořáková, CSc.

Vyučující

prof. PhDr. Vladimíra Dvořáková, CSc.doc. PhDr. Karel Müller, Ph.D.Ing. Mgr. Jan Němec, Ph.D.Ing. Petr Vymětal, Ph.D.