Předmět Management rozvojových projektů (2SE502)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu 2SE502 - Management rozvojových projektů, Fakulta mezinárodních vztahů, Vysoká škola ekonomická v Praze (VŠE).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1.Rozvojová spolupráce ČR -- principy, metody, praxe. (dotace 0/2)2.PCM. Základy stavby projektu. Definice pojmů. (dotace 0/2)3.Identifikace rozvojových projektů - analýza problémů, zainteresovaných stran, cílů a strategií. (dotace 0/2)4.Logické schéma rozvojových projektů (logical framework approach). Indikátory, předpoklady a rizika. (dotace 0/2)5.Výběr a příprava konkrétního návrhu projektu (Initial Project Proposal). (dotace 0/2)6.Rozpočet a harmonogram projektu. (dotace 0/2)7.Příprava projektového dokumentu, kontrola logických vazeb, kritéria kvality a udržitelnosti projektu. (dotace 0/2)8.Přílohy projektu. (dotace 0/2)9.Monitoring a evaluace rozvojových projektů. Osnova monitorovací zprávy. (dotace 0/2)10.Evaluace rozvojových projektů a programů. Příprava plánu evaluace. Osnova evaluační zprávy. (dotace 0/2)11.Příklady z praxe (dotace 0/6)
Získané způsobilosti
Po úspěšném absolvování předmětu budou studenti: - schopni identifikovat, navrhnout, realizovat a úspěšně ukončit projekt zaměřený na podmínky v rozvojových zemích, - na příkladech z praxe seznámeni s celou škálou manažerských dovedností, - schopni porozumět systému české zahraniční rozvojové spolupráce.
Literatura
TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNDBarbara Heron: Desire for development, kap. 4DEriksson Baaz, Maria (2005): The paternalism of partnership: a postcolonial reading of identity in development aid. London: Zed Books, kap. 4.DEverjoice, Win (2004): “If It Doesn’t Fit on the Blue Square It’s Out!’ An Open Letter to My Donor Friend. In: Groves, Leslie – Rachel, Hinton (ed.): Inclusive Aid. Changing Power and Relationships in International Development. London: Earthscan, s. 123–127.DFrank, Leonard. 1986. Rozvojová hra, JeToTak.sk – Blog Kritická ekonómia, 28.8.2013DGažovič, O. - Profant, T. 2013. Rozvojová a humanitárna pomoc. v Cenker, M. ed. Rozvojové vzdelávanie. Témy a metódy, Nadácia Pontis, Bratislava s. 9-18.DHorký, O. 2010. Česká rozvojová spolupráce. Diskursy, praktiky, rozpory, Praha, Sociologické nakladatelství, kap. 2.DMZV ČR: Metodika projektového cyklu
Požadavky
Pro úspěšné absolvování kurzu je nutné získat ze závěrečného písemného testu min 10b (z 20 možných). Aktivita na seminářích je hodnocena na základě přípravy dílčích domácích úkolů. Pro úspěšné absolvování kurzu je nutné aktivně se zúčastnit min. 70 % seminářů.
Garant
doc. Ing. Stanislav Šaroch, Ph.D.
Vyučující
doc. Ing. Stanislav Šaroch, Ph.D.