Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Diplomacie EU - anglicky (2SM639)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu 2SM639 - Diplomacie EU - anglicky, Fakulta mezinárodních vztahů, Vysoká škola ekonomická v Praze (VŠE).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1.Úvod k tématům a k požadavkům ke kurzu, diskuze k očekáváním (dotace 1/0)2.Historie evropské diplomacie (dotace 3/0)3.Evropská integrace a změny dynamiky v diplomacii (dotace 3/0)4.Evropeizace zahraničních politik členských států? (dotace 3/0)5.Diplomatické přístupy k EU 1: Civilní mocnost (dotace 3/0)6.Diplomatické přístupy k EU 2: Rozšíření a politika sousedství (dotace 3/0)7.EU jako post-vestfálská entita ve světové politice? (dotace 3/0)8.ESVČ: diplomatická inovace anebo nové víno ve starých lahvích? (dotace 3/0)9.ESVČ a demokratická zodpovědnost (dotace 2/0)10.ESVČ a veřejná diplomacie (dotace 2/0)

Získané způsobilosti

Po úspěšném absolvování budou studenti schopni - orientovat se v teoretických přístupech pro pochopení změn v diplomacii EU; - zhodnotit změny v diplomacii EU; - vysvětlit evropeizační procesy v zahraničních politikách členských států; - kriticky posoudit diplomacii EU v její institucionalizované podobě.

Literatura

TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNDA Secure Europe in a Better World: European Security Strategy” Brussels: Council of the EU (2003)DAdler-Nissen, Rebecca (2013): “Symbolic Power in European Diplomacy: The Struggle Between National Foreign Services and the EU’s External Action Service”, Review of International Studies, 2013DBátora, J. and Hocking, B. (2009): “EU-Oriented Bilateralism: Evaluating the Role of Member State Embassies in the European Union” in Cambridge Review of International Affairs, 22(1): 163-182DBátora, J. and Pulišová, V. (2012): “Slovakia: Learning to Add Value to EU Foreign Policy” in Baun, M. and Marek, D. (eds.): The New Member States and the European Union: Foreign Policy and Europeanization. London: RoutledgeDBátora, J. (2005): “Does the European Union Transform the Institution of Diplomacy?” in Journal of European Public Policy, 12 (1), pp. 44-66DBátora, J. (2006): “Emerging Tenets of Responsive Foreign Policy Making” in International Journal, 61(4): 929-942DBátora, J. (2006): “Public Diplomacy of Small and Medium Sized States: Norway and Canada” in The Hague Journal of Diplomacy, 1(1): 53-80DBátora, J. (2010): “A Democratically Accountable EEAS: Three Scenarios“ in European Integration Online Papers, DBátora, J. (2011): “Exclusion andf Transversality: Culture in the EU’s External Relations” in Bátora, J. and Mokre, M. (eds.): Culture and External Relations: Europe and Beyond. London: Ashgate, pp. 81-89 DBátora, J. (2012): “Europeanization of Foreign Policy: Whither Central Europe?” in Šabič, Z. and Drulák, P. (eds.): Regional and International Relations of Central Europe. London: Palgrave, pp. 219-238DBátora, J. (2013): “The ‘Mitrailleuse Effect’: The EEAS as an Interstitial Organization and the Dynamics of Innovation in Diplomacy” in Journal of Common Market Studies, 51(4): 598-613DCooper, R. (2002): “The New Liberal Imperialism” in The Observer, April 7, 2002 (http://observer.guardian.co.uk/worldview/story/0,11581,680095,00.html) DFriis, K. and Jarmyr, P. (2010): Comprehensive Approach: Challenges and Opportunities in Complex Crisis Management. Oslo: NUPIDHamilton, K. and Langhorne, R. (1995): The Practice of Diplomacy. Its Evolution, Theory and Administration. London: Routledge, Introduction and chs 1-4, pp. 1-135 DKagan, R. (2002): “Power and Weakness” in Policy Review, No. 113, June 2002 (http://www.policyreview.org/JUN02/kagan_print.html) DKeohane, R. (2002): “Ironies of Sovereignty: The European Union and the United States” in Journal of Common Market Studies, 40 (4), pp. 743-765DKnaus, G. and Martin, F. (2003): “Travails of the European Raj” in Journal of Democracy, 14(3): 60-74 (available at http://www.internal-displacement.org/8025708F004CE90B/(httpDocuments)/0377BB7C358AD0EDC12574560036F31C/$file/European+Raj_ESI2003.pdf) DKrastev, I. (2008): “Russia and the Georgia War: The Great Power Trap” analysis, European Council on Foreign Relations, August 20, 2008 (http://www.ecfr.eu/content/entry/commentary_ivan_krastev_on_georgia/) DLijn, J. van der (2011): 3D – ‘The Next Generation’: Lessons Learned from Uruzgan for Future Operations. Clingendael: Netherlands Institute of International RelationsDLinklater, A. (2005): “A European Civilizing Process?” in Hill, C. and Smith, M. (eds.): International Relations and the European Union. Oxford: Oxford University Press, pp. 367-387DPopescu, N. and Wilson, A. (2009): The Limits of Enlargement-Lite: European and Russian Power in the Troubled Neighborhood. London: European Council on Foreign Relations, June 2009DRingmar, E. (2011): “Free Trade by Force: Civilization against Culture in the Great China Debate of 1857“ chapter in Bátora, J. and Mokre, M. (eds.): Culture and External Relations: Europe and Beyond. London: Ashgate DSjursen, H. (2006): “The EU as a ‘Normative’ Power: How Can This Be?” in Journal of European Public Policy, 13 (2), pp. 235-251DSmith, K.E. (2005): “Enlargement and European Order” in Hill, C. and Smith, M. (eds.): International Relations and the European Union. Oxford: Oxford University Press, pp. 270-291DVanhoonacker, S. and Pomorska, K. (2013): “The European External Action Service and Agenda Setting in European Foreign Policy” in Journal of European Public Policy, 20(9): 1316-1331DWong, R. and Hill, C. (2011): “Introduction” in Wong, R. and Hill, C. (eds.): National and European Foreign Policies: Towards Europeanization. London: RoutledgeDWouters, J. and Duquet, S. (2012): “The EU and International Diplomatic Law: New Horizons?” in The Hague Journal of Diplomacy, 7(1): 31-49

Požadavky

Seminární práce (70%): téma seminární práce a požadavky k jejímu vypracování budou diskutovány v průběhu kurzu. Práce by měla mít rozsah přibližně 2000 slov. / Aktivita na přednáškách, prezentace analýz (30%).

Garant

doc. Ing. Mgr. Radka Druláková, Ph.D.

Vyučující

doc. Ing. Mgr. Radka Druláková, Ph.D.