Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Soutěžní právo (KP2_2)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KP2_2 - Soutěžní právo, Fakulta mezinárodních vztahů, Vysoká škola ekonomická v Praze (VŠE).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Okruhy pro státní závěrečnou zkoušku Komerční právo - 2. volitelná část Okruhy z volitelné části ze Soutěžního práva I. Duševní vlastnictví a počítačové právo1) Duševní a průmyslové vlastnictví, jeho obsah a teorie právní ochrany2) Právní ochrana vynálezů, užitných a průmyslových vzorů, topografie polovodičových výrobků, zlepšovacích návrhů, nových odrůd rostlin a plemen zvířat. 3) Ochranné známky, označení původu výrobku, obchodní firma, označení nezapsaných podnikatelů.4) Autorské právo a práva související. 5) Obchodní tajemství, know-how, důvěrné informace. Utajované skutečnosti. Svobodný přístup k informacím. 6) Počítačové a informatické právo - pojem a systém. 7) Smlouvy v oblasti duševního a průmyslového vlastnictví - systém a specifika8) Mezinárodní smlouvy v oblasti průmyslového vlastnictví a autorských práv včetně WIPO a TRIPS. Právo EU upravující duševní vlastnictví Okruhy z volitelné části ze Soutěžního práva II. Soutěžní právo 1) Soutěžní právo - pojem a systém, vývoj na území ČR, typy úpravy v jednotlivých zemích. Reklamní právo. Hospodářská soutěž, relevantní trh. 2) Dohody narušující hospodářskou soutěž, blokové a individuální výjimky. Zneužití dominantního postavení.3) Kontrola koncentrací. Veřejná podpora. 4) Soutěžní (antitrustové) právo EU, judikatura Evropského soudního dvora. Antitrustové právo USA. 5) Ochrana proti nekalé soutěži - generální klauzule, jednotlivé teorie. Nekalá soutěž a právo EU.6) Klamavá reklama a klamavé označení výrobků a služeb v právu ČR a EU7) Veřejnoprávní regulace reklamy - obecná, sektorová, rozhlasová a televizní reklama, spotřebitelské soutěže. Právní ochrana spotřebitele ve vztahu k reklamě. Okruhy z volitelné části ze Soutěžního práva III. Propagace 1) Reklama a marketing, marketingová komunikace, komunikační a marketingový mix. 2) Cíl reklamy, cílové skupiny v reklamě a v marketingu (rozdíly, shoda), marketingová segmentace trhu, segmenty a jejich společné znaky.3) Tvorba reklamy.4) Zisk a etika v reklamě. 5) Venkovní reklama (out door média v reklamě) a jejich využití. 6) Média v reklamě - vymezení, druhy médií v reklamě, mass média z hlediska reklamy, zaměření reklamy v televizi a rozhlase.7) Propagační prostředky, jejich vymezení, druhy. 8) Harmonogram a rozpočet v reklamě, zásady načasování reklamní kampaně včetně zásad opakování. Účinnost reklamy a její měření, rozpočet.

Získané způsobilosti

Úspěšným absolvováním zkoušky studenti prokáží, že jsou schopni identifikovat klíčové poznatky studijního oboru, klást je do vzájemné souvislosti a aplikovat je na řešení reálných problémů.

Literatura

TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNDLiteratura zveřejněna v propozicích katedry.

Požadavky

žádné

Garant

doc. JUDr. Zbyněk Švarc, Ph.D.

Vyučující

doc. JUDr. Zbyněk Švarc, Ph.D.