Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Mezinárodní obchod (MO1_3)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu MO1_3 - Mezinárodní obchod, Fakulta mezinárodních vztahů, Vysoká škola ekonomická v Praze (VŠE).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Část I.Koncepce mezinárodního marketingu, specifika mezinárodního marketingu. Mezinárodní prostředí a jeho vliv na mezinárodní podnikání. Mezinárodní marketingový výzkum. Strategické plánování a růstové strategie v mezinárodním marketingu. Formy vstupu firem na mezinárodní trhy. Segmentace mezinárodních trhů, výběr cílových trhů a positioning.Mezinárodní značková stratgie.Mezinárodní marketingový mix.Část II.Mezinárodní finanční a měnové trhy – základní pojmy, způsoby kotace měnových kurzů a úrokových sazeb, klientský a mezibankovní trh, subjekty mezinárodních měnových trhů, mezinárodní finanční arbitráže a spekulace.Devizová expozice – transakční, ekonomická a translační expozice; identifikace otevřené devizové pozice; měření kurzového rizika v transakční a ekonomické expozici; rozhodnutí o zajištění rizika. Finanční deriváty v mezinárodním podnikání – podstata a využití forwardů, futures, swapů a opcí v mezinárodním podnikání.Specifika mezinárodních investičních rozhodnutí - mezinárodní akciové trhy, úrokové sazby a trhy obligací, přímka trhu cenných papírů, investiční kritéria v mezinárodním prostředí. Specifika mezinárodního financování – náklady kapitálu v mezinárodním prostředí, motivy využití služeb mezinárodních finančních trhů, efektivní sazba financování při získávání zdrojů v cizí měně, řízení finančních toků v mezinárodním prostředí, umístění dočasně přebytečných fondů na mezinárodních trzích. Financování exportních úvěrů a přímých zahraničních investic se státní podporou – vývojové tendence a institucionální zajištění ve světě a v ČR; EGAP a ČEB. Globální strategie transnacionálních korporací a specifika jejich finančního řízení (centralizace finančních toků, investiční rozhodování, využívání daňových režimů, řízení kurzového rizika apod.).

Získané způsobilosti

Úspěšným absolvováním zkoušky studenti prokáží, že jsou schopni identifikovat klíčové poznatky studijního oboru, klást je do vzájemné souvislosti a aplikovat je na řešení reálných problémů.

Literatura

TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNZMACHKOVÁ, H.Mezinárodní marketing : nové trendy a reflexe změn ve světě.Praha:Grada, 2009.978-80-247-2986-2ZČERNOHLÁVKOVÁ, E. -- SATO, A. -- TAUŠER, J.Finanční strategie v mezinárodním podnikání.Praha:ASPI, 2007.978-80-7357-321-8ZTAUŠER, J.Měnový kurz v mezinárodním podnikání.Praha:Oeconomica, 2007.978-80-245-1165-8DROSS, S. A. -- WESTERFIELD, R. -- JORDAN, B. D. Fundamentals of corporate finance. Boston: McGraw-Hill Irwin, 2010. ISBN 978-0-07-338239-5. Kap. 5, 6, 7, 8, 9, 12, 13 a 14.

Požadavky

žádné

Garant

prof. Ing. Hana Machková, CSc.

Vyučující

prof. Ing. Hana Machková, CSc.