Předmět Státní zkouška z vedlejší specializace (3AM)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu 3AM - Státní zkouška z vedlejší specializace, Fakulta podnikohospodářská, Vysoká škola ekonomická v Praze (VŠE).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
A. Okruhy otázek z ekonomiky a managementu kultury 1. Ekonomické pohledy na kulturu 2. Specifika managementu hmotné kultury 3. Subjekty a organizace v oblasti ekonomizace kulturních památek4. Specifika managementu nemovitých kulturních památek5. Kreativní průmysly jako součást moderní ekonomiky B. Okruhy otázek z managementu a produkce v oblasti kreativní kultury 1. Typologie subjektů a organizací z hlediska teorie a praxe managementu 2. Management a produkce v oblasti filmové a televizní výroby 3. Divadelní projekt, jeho příprava, rozpočet a management 4. Management hudby a hudebních těles 5. Tradiční lidová kultura a přístupy k jejímu managementu6. Kulturní akce a eventy jako způsob animace hmotných kulturních památekC. Okruhy otázek z kulturní politiky, mezinárodní kulturní spolupráce a teorie urbanismu 1. Spolupráce v rozvoji multikulturního prostředí EU2. Zásady národní kulturní politiky ČR ve vztahu k mezinárodní kulturní spolupráci 3. Kulturní politika ve vztahu k rozvoji hmotné a nehmotné kultury ČR4. Úloha kultury a ochrany památek v regionálním a lokálním rozvoji5. Ekonomika a animace kulturních památek v urbánním a krajinném prostředí6. Urbánní kultura jako mediátor kulturní tvorby a zdroj kulturní identity 7. Kulturní dědictví ČR a jeho význam pro současnou tvorbu kulturních statků8. Etnokulturní základ evropské identityD. Okruhy z marketingu v kultuře1. Podstata marketingu a jeho specifika v oblasti umění a kulturního dědictví2. Marketingové prostředí, marketing trhů umění a kulturního dědictví.3. Zákazníci a partneři, jejich specifika na trzích umění a kulturního dědictví4. Segmentace trhů umění a kulturního dědictví, cílený marketing5. Marketingový výzkum a specifika jeho metod pro oblast umění a kulturního dědictví6. Marketingové nástroje, jejich modifikace a trendy v marketingu umění a kulturního dědictví7. Nehmotnost produktu jako princip marketingového přístupu k umění a kulturnímu dědictví8. Integrovaná marketingová komunikace a její význam pro marketing umění a kulturního dědictví9. Marketingové plánování, analýzy, cíle a strategie v oblasti umění a kulturního dědictví10. Marketingová specifika podle oblastí umění a kulturního dědictví: jednotlivé druhy umění, památky a muzea
Získané způsobilosti
Úspěšným absolvováním zkoušky studenti prokáží, že jsou schopni identifikovat klíčové poznatky vedlejší specializace, klást je do vzájemné souvislosti a aplikovat je na řešení reálných problémů.
Literatura
TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNZCIKÁNEK, M. (ed.).Kreativní průmysly : příležitost pro novou ekonomiku.Praha:Institut umění, 2009.978-80-7008-231-7ZFLORIDA, R L.The rise of the creative class : and how it's transforming work, leisure, community and everyday life.New York:Basic Books, 2004.0-465-02477-7ZTHROSBY, C D.Economics and culture.Cambridge:Cambridge University Press, 2001.0-521-58639-9ZTICHÁ, T.Podpora umění a kultury z Evropské unie.Praha:Institut umění, 2006.80-7008-191-0ZDVOŘÁK, J.Kreativní management pro divadlo, aneb, O divadle jinak : kapitoly k tématu realizace divadla.Praha:Pražská scéna, 2004.80-86102-53-XZKESNER, L.Marketing a management muzeí a památek.Praha:Grada, 2005.80-247-1104-4ZJOHNOVÁ, R. -- ČERNÁ, J.Arts marketing : marketing umění a kulturního dědictví.Praha:Oeconomica, 2007.978-80-245-1276-1ZPATOČKA, J. -- HEŘMANOVÁ, E.Lokální a regionální kultura v České republice : kulturní prostor, kulturní politika a kulturní dědictví.Praha:ASPI, 2008.978-80-7357-347-8ZKOTLER, P. -- NOVÝ, V.Moderní marketing : 4. evropské vydání.Praha:Grada, 2007.978-80-247-1545-2DKolektiv autorů (ed. I. Tyslová), Metody animačních procesů. Praha: Oeconomica, 2011. ISBN 978-80-245-1827-5.DKolektiv autorů (ed. V. Riedlbauch), Ekonomické aspekty využití kreativní kultury v animaci hmotných památek. (sborník studií) Praha: Oeconomica, 2011, ISBN 978-80-245-1840-4.DMcGUIGAN, J. Rethinking Cultural Policy, UK, Open University Press, 2004. ISBN 0-335-20701-4.DPATOČKA J. a kol. Hmotná kultura v ekonomické teorii a praxi managementu. Praha: Oeconomica, 2011, ISBN: 978-80-245-1839-8.
Požadavky
žádné
Garant
doc. Ing. Jiří Patočka, CSc.
Vyučující
doc. Ing. Jiří Patočka, CSc.