Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Kulturní turismus (3AM192)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu 3AM192 - Kulturní turismus, Fakulta podnikohospodářská, Vysoká škola ekonomická v Praze (VŠE).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1)Základní terminologie a typologie cestovního ruchu2)Typologie kultury, kulturní organizace, potenciál kultury pro cestovní ruch3)Systém řízení cestovního ruchu v ČR, legislativa, strategické dokumenty4)Marketingová strategie turismu5)Produkt cestovního ruchu kulturní povahy6)Regionalizace cestovního ruchu7)Základy marketingu kulturního turismu, segmentace cílových skupin8)Specifika prezentace nemovitých a movitých památek v cestovním ruchu9)Průvodce jako zprostředkovatel kulturních kontaktů10)Problém lidských zdrojů v oblasti kulturního cestovního ruchu11)Multiplikační efekty ekonomického potenciálu kulturních aktivit12)Partnerství pro realizaci produktů kulturního cestovního ruchu na příkladech zahraniční a domácí praxe

Získané způsobilosti

Po úspěšném absolvování budou studenti schopni:- definovat potenciál kultury a její význam pro cestovní ruch;- charakterizovat základní aktéry a instituce kulturního turismu;- ovládat terminologii a právní normy v oblasti kulturního cestovního ruchu;- určovat limity využití kulturního potenciálu konkrétního území s ohledem na riziko devastace kulturních statků a bariéry v oblasti lidských zdrojů;- teoreticky hodnotit i prakticky vytvářet produkty cestovního ruchu kulturní povahy;- využít potenciálu cestovního ruchu v jeho zpětném působení na oblast rozvoje kultury a jejích ekonomických aspektů; - vytvořit a realizovat konkrétní projekt kulturního turismu; - pracovat v týmu a koordinovat jeho činnost dle zadání managementu projektu;- využít možností networkingu kulturních organizací a organizací cestovního ruchu na regionální, národní i mezinárodní úrovni.

Literatura

TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNZMALÁ, V.Základy cestovního ruchu.Praha:Vysoká škola ekonomická, 2002.80-245-0439-1DPALATKOVÁ-KUČOVÁ, M.Marketingová strategie destinace cestovního ruchu : jak získat více příjmů z cestovního ruchu.Praha:Grada, 2006.80-247-1014-5DKIRÁĽOVÁ, A.Marketing : destinace cestovního ruchu.Praha:Ekopress, 2003.80-86119-56-4DHAMARNEHOVÁ, I.Geografie cestovního ruchu. Evropa.Plzeň:Aleš Čeněk, 2008.978-80-7380-093-2DTOUŠEK, V. -- KUNC, J. -- VYSTOUPIL, J.Ekonomická a sociální geografie.Plzeň:Aleš Čeněk, 2008.978-80-7380-114-4DKESNER, L.Marketing a management muzeí a památek.Praha:Grada, 2005.80-247-1104-4DVOJÍK, V.Podnikání v kultuře a umění = Arts management.Praha:ASPI, 2008.978-80-7357-402-4DJOHNOVÁ, R.Marketing kulturního dědictví a umění.Praha:Grada, 2008.978-80-247-2724-0DPodpora umění a kultury z Evropské unie.Praha:Divadelní ústav, 2006.80-7008-191-0DPATOČKA, J. -- HEŘMANOVÁ, E.Lokální a regionální kultura v České republice : kulturní prostor, kulturní politika a kulturní dědictví.Praha:ASPI, 2008.978-80-7357-347-8DKULKA, T.Umění a kýč.Praha:Torst, 2000.80-7215-128-2DBAUMAN, Z.Úvahy o postmoderní době.Praha:Sociologické nakladatelství, 2002.80-86429-11-3Dcm.coe.int/ta/decl/2000/2000dec2.htm Deuropa.eu.int/comm/culture/portal/index_en.htmDeuropa.eu.int/comm/dgs/education_culture/ comcitizen_en.pdfDHORÁKOVÁ, H. Kultura jako všelék. Kritika soudobých přístupů.SLON. Praha, 2012. ISBN 9788074191039DMacCANNELL, D. The Ethics of Sightseeing. University of California Press, 2011. ISBN 13:978-0-520-25783-2DMACCANNELL, D. The Tourist: A new theory of the leisure class. 1999. ISBN: 0-520-21892-2DPETRŮ, Z. Základy ekonomiky cestovního ruchu. 2007. ISBN: 978-80-85970-55-5.DREISINGER, Y. International Tourism: Cultures and Behavior. Elsevier Inc., 2009. ISBN 13:978-0-7506-7897-1DRICHARDS, G. Cultural Tourism: Global And Local Perspectives. 2008. ISBN: 0-78903-117-5.DRICHARDS, G. The Development of Cultural Tourism in Europe. 200. ISBN: 0-85199-322-2.DTITTELBACHOVÁ, Š. Turismus a veřejná správa. Grada. Praha 2011. ISBN 978-80-247-3842-0DVYSTOUPIL, J. a kolektiv. Atlas cestovního ruchu ČR. Ministerstvo pro místní rozvoj, Praha 2009. ISBN 8023972561Dwww.accka.czDwww.ackcr.czDwww.asociacepruvodcu.czDwww.czechtourism.czDwww.europa.eu.int/comm/enlargement/negotiations/ chapters/chap2/index.htmDwww.mmr.czDwww.sdruzenipruvodcu.czDwww.shscms.czDwww.unesco.org/culture/worldreport/Dwww.unwto.org

Požadavky

Podmínkou absolvování předmětu je získání minimálně 50% bodů ze závěrečného testu a účast na exkurzi.

Garant

doc. Ing. Jiří Patočka, CSc.

Vyučující

doc. Ing. Jiří Patočka, CSc.PhDr. Irena Tyslová