Předmět Mediální kontexty kultury (3AM295)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu 3AM295 - Mediální kontexty kultury, Fakulta podnikohospodářská, Vysoká škola ekonomická v Praze (VŠE).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Dominantní versus alternativní paradigma médií aneb dobrá, či zlá média 2. Masová komunikace jako speciální druh komunikace3. Modely masové komunikace4. Vliv a účinky médií5. Tisková zpráva, tisková agentura jako počátek bytí v mediálním prostoru 6. Analýza mediálních obrazů kulturních událostí I.7. Mediální formáty - zpráva, umělecká kritika, televizní reportáž 8. Zákonitosti zpravodajství I. - zpravodajské hodnoty, agenda settings aneb co dostat do médií9. Analýza mediálních obrazů kulturních událostí II. 10. Zákonitosti zpravodajství II. - gatekeeping aneb jak se dostat do medií11. Zákonitosti zpravodajství III - institucionální reflexe médií 12. Analýza mediálních obrazů kulturních událostí III.13. Jak využívat potenciál médií
Získané způsobilosti
Po úspěšném absolvování budou studenti obeznámeni s klíčovými teoriemi popisující fungování mediálního průmyslu. Díky praktickým cvičením bude schopen aktivně využívat potenciál jak tištěných, tak audiovizuálních médií k propagaci kulturních aktivit.
Literatura
TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNZJIRÁK, J. -- KÖPPLOVÁ, B.Média a společnost.Praha:Portál, 2007.978-80-7367-287-4ZREIFOVÁ, I.Slovník mediální komunikace.Praha:Portál, 2004.80-7178-926-7ZPOSTMAN, N.Ubavit se k smrti : veřejná komunikace ve věku zábavy.Praha:Mladá fronta, 1999.80-204-0747-2ZTRAMPOTA, T.Zpravodajství.Praha:Portál, 2006.80-7367-096-8DHESMONDHALGH, D.The cultural industries.Los Angeles:Sage, 2007.978-1-4129-0808-5DMCLUHAN, M.Člověk, média a elektronická kultura : výbor z díla.Brno:Jota, 2000.80-7217-128-3DTHOMPSON, J B.Média a modernita : sociální teorie médií.Praha:Karolinum, 2004.80-246-0652-6DHARTLEY, John a FISKE, John, ed. Understanding news. London: Routledge, 1995. ISBN 0-415-03933-9.
Požadavky
žádné
Garant
prof. Václav Riedlbauch
Vyučující
Mgr. Mario Kubaš, Ph.D.prof. Václav Riedlbauch