Předmět Trh umění, ekonomika a management galerií a výstavních síní (3AM392)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu 3AM392 - Trh umění, ekonomika a management galerií a výstavních síní, Fakulta podnikohospodářská, Vysoká škola ekonomická v Praze (VŠE).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Výtvarná kultura – kulturní dědictví a soudobá tvorba na trhu umění2. Aktéři a instituce v oblasti výtvarného umění3. Institucionální typologie galerií, výstavních síní a alternativních prostor, vztah veřejnoprávního a soukromého sektoru, moderní trendy v pojetí muzejních expozic4. Provozní a právní aspekty výstavních prostor5. Umělecké a ekonomické aspekty tvorby výstupů a libret expozic6. Ekonomická hlediska a management výstavních prostor a muzeí7. Trh umění, situace, vývojové trendy, aktéři a instituce8. Financování a zdroje výstavnictví9. Starožitnictví, oceňování kulturních artefaktů, problematika akvizic a výpůjček.10. Spolupráce v oblasti expozic, výměny, zápůjčky a dočasné expozice11. Propojení expozic s kreativní a performativní kulturou12. Možnosti a meze využití kulturních památek pro výstavnictví13. Medializace, PR a propagace výstavních prostor a akcí
Získané způsobilosti
Po úspěšném absolvování budou studenti schopni základní orientace v oblasti struktury a managementu galerií a výstavních síní, získají základní poznatky v oblasti trhu umění, stejně jako aktérů a institucí v oblasti výstavnictví a galerijnictví. Získané znalosti jim vytvoří předpoklady pro řešení aktuálních organizačních otázek a problémů v oblasti praxe managementu galerií a výstavních prostor.
Literatura
TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNZJOHNOVÁ, R. -- ČERNÁ, J.Arts marketing : marketing umění a kulturního dědictví.Praha:Oeconomica, 2007.978-80-245-1276-1ZKESNER, L.Marketing a management muzeí a památek.Praha:Grada, 2005.80-247-1104-4DJOHNOVÁ, R.Marketing kulturního dědictví a umění.Praha:Grada, 2008.978-80-247-2724-0
Požadavky
žádné
Garant
doc. Ing. Jiří Patočka, CSc.
Vyučující
doc. Ing. Jiří Patočka, CSc.