Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Ekonomika kultury a kreativní průmysly (3AM491)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu 3AM491 - Ekonomika kultury a kreativní průmysly, Fakulta podnikohospodářská, Vysoká škola ekonomická v Praze (VŠE).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Úvodní seznámení s obsahem kurzu; studijní povinnosti, literatura2. Ekonomické náhledy na kulturu – historický exkurz, kultura v proměnách ekonomického myšlení3. New economy – paradigmatický zlom, kulturní potenciál jako klíčová konkurenční výhoda4. Kreativita a kreativní třída – sociologická reflexe paradigmatického zlomu, kreativní lidé jako ekonomický potenciál budoucnosti5. Kreativní průmysl – východiska, problematika pojmu, historický exkurz6. Kreativní průmysl ve vybraných zemích I. Velká Británie, ostatní koncepce v rámci EU7. Kreativní průmysl ve vybraných zemích II. Kanada, Austrálie, Japonsko8. Možnosti kreativního průmyslu v ČR – na cestě k nové kulturní politice?9. Kreativní města – kultura a obroda městských celků; britská a německá inspirace10. Kreativní klastry – síťování kulturních aktivit jako hnací motor ekonomiky vyšších územně-správních celků11. Problematika kulturních statistik v dějinách ekonomické reflexe kultury12. Kulturní statistika jako nástroj orientace a monitoringu v komplexu ekonomických aktivit souvisejících s kulturou.13. Závěrečné shrnutí; kreativní průmysl – budoucnost vyspělých ekonomik?

Získané způsobilosti

Po úspěšném absolovování předmětu bude student považovat inovaci a kreativitu za klíčový ekonomický potenciál jak firemních tak politických celků. Bude disponovat průpravou, která mu umožní nahlížet na kulturu jako na komplex ekonomicky provázaných aktivit.

Literatura

TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNZFLORIDA, R L.The rise of the creative class : and how it's transforming work, leisure, community and everyday life.New York:Basic Books, 2004.0-465-02477-7ZTHROSBY, C D.Economics and culture.Cambridge:Cambridge University Press, 2001.0-521-58639-9ZHOWKINS, J.The creative economy : how people make money from ideas.London:Penguin Books, 2007.978-0-140-28794-3DCIKÁNEK, M. (ed.).Kreativní průmysly : příležitost pro novou ekonomiku.Praha:Institut umění, 2009.978-80-7008-231-7DCAVES, R E.Creative industries : contracts between art and commerce.Cambridge:Harvard University Press, 2002.0-674-00808-1DHUTTER, M. -- THROSBY, C D. (ed.).Beyond price : value in culture, economics, and the arts.Cambridge:Cambridge University Press, 2008.978-0-521-86223-3DHESMONDHALGH, D.The cultural industries.Los Angeles:Sage, 2007.978-1-4129-0808-5DKLOUDOVÁ, J.Kreativní ekonomika : [trendy, výzvy, příležitosti].Praha:Grada Publishing, 2010.978-80-247-3608-2DRIFKIN, J.The age of access : the new culture of hypercapitalism, where all of life is a paid-for experience.New York:Tarcher/Putnam, 2000.1-58542-018-2DLANDRY, Charles. Creative cities. Toolkit for urban inovaters. London : Earthscan, 2008. ISBN 978-1844075980.DNEEF, Dale. A Little Knowledge Is a Dangerous Thing. Oxford : Butterworth-Heinemann, 1998. ISBN 978-0750670616.

Požadavky

žádné

Garant

doc. Ing. Jiří Patočka, CSc.

Vyučující

Mgr. Mario Kubaš, Ph.D.doc. Ing. Jiří Patočka, CSc.