Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Management a organizace v oblasti kreativní kultury (3AM497)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu 3AM497 - Management a organizace v oblasti kreativní kultury, Fakulta podnikohospodářská, Vysoká škola ekonomická v Praze (VŠE).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Principy managementu a lidské zdroje v oblasti kreativní kultury. Typologie subjektů a organizací v oblasti kreativní kultury z hlediska teorie a praxe managementu2. Specifika managementu a ekonomiky provozu divadla3. Specifika managementu a základní ekonomické podmínky pro hudební činnost4. Specifika managementu tance a nonverbálního divadla a jejich ekonomického zabezpečení5. Specifika managementu a ekonomiky při výrobě a distribuci filmu6. Tvorba a provoz televize a rozhlasu, specifika jejich managementu a ekonomiky7. Audience development – práce s publikem, definice sociálních vazeb a skupin, stakeholders8. Fenomén networkingu v oblasti kreativní kultury a umění, spolupráce kulturních organizací, synergické efekty9. Typologie prostorů pro performativní a kreativní kulturu 10. Tradiční lidová kultura a její management11. Festivaly, eventy a slavnosti z hlediska managementu kulturních projektů 12. Problematika managementu v oblasti neprofesionální tvorby13. Fenomén internetu a nových médií, jejich management z hlediska vlivu na živou kulturu

Získané způsobilosti

Po úspěšném absolvování budou studenti disponovat znalostmi ekonomických aspektů různých oborů kreativní kultury, které naplní jejich cílovou profesi v oblasti managementu kultury. Student získává schopnost aplikovat teoretické poznatky do konkrétní situace managementu jednotlivých kulturních organizací a institucí. Student je po absolvování kurzu schopen analyzovat hlavní překážky v rozvoji kulturních organizací a navrhovat racionální způsoby jejich překonání. Student bude schopen navrhnout efektivní organizační strukturu institucí včetně jejich rozvojové strategie do budoucna.

Literatura

TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNZBERNSTEIN, J S.Arts marketing insights : the dynamics of building and retaining performing arts audiences.San Francisco:Jossey-Bass, 2007.978-0-7879-7844-0ZDVOŘÁK, J.Kreativní management pro divadlo, aneb, O divadle jinak : kapitoly k tématu realizace divadla.Praha:Pražská scéna, 2004.80-86102-53-XZNEKOLNÝ, B. -- ŽÁKOVÁ, E.Studie současného stavu podpory umění. Svazek II, Financování, legislativa, sociální problematika, příjemci uměleckých děl a výkonů, mezinárodní spolupráce, stav uměleckých oborů k roku 2010.Praha:Institut umění - Divadelní ústav, 2011.978-80-7008-266-9

Požadavky

žádné

Garant

prof. Václav Riedlbauch

Vyučující

prof. Václav RiedlbauchPhDr. Ilja Šmíd