Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Trh umění, ekonomika a management muzeí umění a galerií (3AM499)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu 3AM499 - Trh umění, ekonomika a management muzeí umění a galerií, Fakulta podnikohospodářská, Vysoká škola ekonomická v Praze (VŠE).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1)Výtvarné umění a kulturní dědictví. Tvorba nového a vztah k minulosti. Společenský význam aktivit v této oblasti. 2)Aktéři na trhu: umělci, sběratelé, vystavovatelé, obchodníci. 3)Historie sběratelství od soukromé záliby po profesionalizovanou činnost a veřejnou službu. Muzeum umění a galerie – definice pojmů, současný stav a mezinárodní kontext. 4)Specifické nároky muzea umění: sbírka - budova - lidé - peníze. Vzorce organizace a managementu, zahraniční modely. 5)Hlavní činnosti muzea umění: akvizice, thesaurace, prezentace. Doprovodné programy, komerční činnost. Věda a výzkum v muzeu umění. 6)Vystavovat umění: historie výstav, typologie výstav, muzejní a mimomuzejní výstavy. 7)Produkce výstavy od námětu po vernisáž: exponáty, architektura výstavy, logistika, realizace. Provoz výstavy a její likvidace. Vyhodnocení. 8)Marketing, animace na trhu umění. 9)Současné umění jako komodita i předmět sběratelství. Specifická pozice současného umění v rámci muzea umění. 10)Umělec - jeho postavení ve společnosti a na trhu. Historie a současný stav, mezinárodní srovnání. Autorské právo a jeho aplikace. 11)Obchod s uměním: historie a současný stav, mezinárodní srovnání, formy a způsoby obchodování, primární a sekundární obchod. Cena vs. hodnota uměleckého díla, hodnototvorné faktory. 12)Umělecké a profesní organizace, mezinárodní spolupráce. 13)Možný výhled do budoucna: společenská, kulturní a ekonomická očekávání a jejich splnitelnost. Přeplněné depozitáře muzeí a udržitelný rozvoj.

Získané způsobilosti

Po úspěšném absolvování budou studenti schopni: -využívat specializovaných vědomostí z dějin umění;-uplatnit se v institucích aktivních na kulturním trhu s uměním (muzea, výstavní síně, prodejní galerie, příslušné odbory státní správy), především na pozicích středního managementu;-podílet se na produkci výstav a tvorbě doprovodných a edukativních programů.

Literatura

TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNZHAGOORT, G.Umělecký management v podnikatelském stylu.Praha:KANT - Karel Kerlický pro AMU v Praze, 2009.978-80-7437-008-3ZKOTLER, N G. -- KOTLER, P. -- KOTLER, W I.Museum marketing and strategy : designing missions, building audiences, generating revenue and resources.San Francisco:Jossey-Bass, 2008.978-0-7879-9691-8DENGLISH, James. Ekonomie prestiže. HOST, Brno 2012. ISBN 978-80-7294-492-7.DSMOLÍKOVÁ, Marta. Management umění. VŠUP, Praha 2008. ISBN 978-80-86863-24-5.DTHOMPSON, Don. Jak prodat vycpaného žraloka za 12 milionů dolarů. Prapodivné zákony ekonomiky současného umění a aukčních domů. Kniha Zlín, Zlín 2010. ISBN 9-788087-162583.DTŘEŠTÍK, Michael. Umění sbírat umění.Gaset, Praha 2010. ISBN 9-788087-079096.DTŘEŠTÍK, Michael. Umění vnímat umění. Gaset, Praha 2011. ISBN 9-788087-079157.

Požadavky

Podmínkou absolvování předmětu je získání minimálně 50% bodů ze závěrečného testu a vypracování semestrální práce.

Garant

prof. Václav Riedlbauch

Vyučující

prof. Václav Riedlbauch