Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Management hudby a hudebních těles (3AM591)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu 3AM591 - Management hudby a hudebních těles, Fakulta podnikohospodářská, Vysoká škola ekonomická v Praze (VŠE).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Tvůrce, interpret, posluchač – vzájemné interakce 2.Profesionální a neprofesionální provozování hudby, hudební vzdělávání 3.Struktura hudebního života v evropských podmínkách 4.Organizování profesionální činnosti v oblasti vážné hudby v ČR I 5. Organizování profesionální činnosti v oblasti vážné hudby v ČR II6.Zábavní průmysl 7.Provoz hudebně divadelních souborů 8.Hudební pořadatelé a agentury 9.Festivaly, přehlídky a další koncentrované akce 10.Tvorba zvukového a zvukově obrazového záznamu, vydavatelství a fonografická výroba 11.Hudební nakladatelství 12.Hudba a média13.Základy hudební dramaturgie, využívání knihovních a archivních fondů

Získané způsobilosti

Po úspěšném absolvování kurzu budou studenti schopni:-osvojit si základní terminologii oboru;-pohybovat se kompetentně v oblasti profesionálního i amatérského provozování hudby a přidružených činnostech; -využít poznání hlavních aktérů a jejich produktů a struktury hudebního a hudebně divadelního života v podmínkách ČR k vlastnímu profesnímu uplatnění, zejména na středním stupni managementu;-samostatně vypracovat projekt a zorganizovat jednotlivé hudební akce včetně zabezpečení jejich financování;-analyzovat efektivitu pořádaných hudebních akcí, vypracovat případovou studii s doporučením změn; -vytvořit strategický plán založení a provozu hudebního klubu;-podílet se na zpracování koncepčních materiálů podpory lokální a regionální hudební kultury pro potřeby veřejné správy.

Literatura

TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNZHAGOORT, G.Umělecký management v podnikatelském stylu.Praha:KANT - Karel Kerlický pro AMU v Praze, 2009.978-80-7437-008-3ZBAČUVČÍK, R.Marketing symfonických orchestrů : publikum a veřejnost moravských filharmonií.Zlín:VeRBuM, 2011.978-80-87500-03-3ZHARTMANOVÁ, D.Kolektivní správa autorských práv a práv souvisejících s právem autorským : historicko-teoretická studie, výklad platné právní úpravy včetně porovnání s právní úpravou vybraných evropských zemí, soutěžně právní aspekty kolektivní správy.Praha:Linde, 2000.80-7201-218-5DBRAY, Ilona M. Effective Fundraising for Nonprofits: Real-World Strategies That Work. 3. vyd. Nolo, 2010. 528 s. ISBN 978-1413312539DČÍŽEK, Bohuslav: Hudební nástroje evropské hudební kultury. Praha: Aventinum, 2002. ISBN 80-7151-211-7 DHANNAGAN, Tim J. Marketing pro neziskový sektor. 1. vydání. Praha: Nakladatelství Management Press, 1996. 205 s. ISBN 80-85943-07-7DHILL, Elizabeth - O'SULLIVAN, Terry - O'SULLIVAN, Catherine. Creative Arts Marketing. 2. vyd. Elsevier Butterworth-Heinemann: Oxford, 2003. 384 s. ISBN 0 7506 5737 5 DKOLÁČKOVÁ, Yvetta a kolektiv autorů: Česká filharmonie 100 plus 10. Praha: Nakladatelství Academia, 2006. ISBN 80-200-1422-5 DKOTLER, Philip-- SCHEFF BERNSTEIN, Joanne. Standing Room Only: Strategies for Marketing the Performing Arts. 1. vyd. Harvard Business Review Press, 1997. 576 s. ISBN 978-0875847375DMATZNER, Antonín a kolektiv autorů: Šedesát Pražských jar. Praha: Pražské jaro o.p.s., 2006. ISBN 80-903735-0-X DNEKOLNÝ, Bohumil a kol. Správa a financování operních domů. Podkladový materiál pro MK ČR. Institut umění – Divadelní ústav, červen 2009DNEKOLNÝ, Bohumil--ŽÁKOVÁ, Eva (Barančicová, Svatava ed.) Studie současného stavu podpory umění: Svazek II. - Financování, legislativa, sociální problematika, příjemci uměleckých děl a výkonů, mezinárodní spolupráce, stav uměleckých oborů k roku 2010. 1. vyd. Praha: Institut umění – Divadelní ústav, 2011. 223 s. ISBN: 978-80-7008-266-9DPodpora umění a kultury z Evropské unie. Praha: Divadelní ústav, 2006. ISBN 80-7008-191-0DPROSTĚJOVSKÝ, Michael. Muzikál expres: Malý průvodce velkým muzikálem. 1. vydání. Brno: Větrné mlýny, 2008. 488 s. DSHAGAN, Rena. Booking and Tour Management for the Performing Arts. 3. vyd. Allworth Press, 2001. 288 s. ISBN 978-1581150957DSCHEFF BERNSTEIN, Joanne. Arts Marketing Insights: The Dynamics of Building and Retaining Performing Arts Audiences. 1. vyd. Jossey-Bass, 2006. 294 s. ISBN 978-0787978440DSMOLKA, Jaroslav a kol. Dějiny hudby. Brno: TOGGA, 2001. 657 s. ISBN 80-902525-3-2DStátní kulturní politika 2009-2014, Ministerstvo kultury ČR 2008 DTROJAN, Jan. Operní slovník věcný. 1. vydání. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1987. 243 s.DVAŠÁK, V.; MACKŮ, G. Z operety do operety. 1. vydání. Praha: Nakladatelství MOTTO, 1996. 229 s. DWOLL, Thomas. Rukověť nakladatele. Řemeslo, věda, umění. Praha: Signeta, 2002. 296 s. ISBN 80-902608-4-5

Požadavky

Podmínkou absolvování předmětu je získání minimálně 50% bodů ze závěrečného testu a vypracování semestrální práce.

Garant

prof. Václav Riedlbauch

Vyučující

prof. Václav RiedlbauchPhDr. Ilja Šmíd