Předmět Management a marketing kulturního turismu (v angličtině) (3AM595)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu 3AM595 - Management a marketing kulturního turismu (v angličtině), Fakulta podnikohospodářská, Vysoká škola ekonomická v Praze (VŠE).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Kulturní turismus – vymezení, základní terminologie a definice, Charta kulturního turismu2. Institucionální ukotvení kulturního turismu, manažerská role veřejné správy v oblasti kulturního turismu3. Marketing kulturního turismu 4. Tvorba a inovace produktu kulturního turismu, tvorba SWOT analýzy kulturního turismu v ČR5. Typologie kulturních zdrojů a jejich využitelnost v turismu6. Aktéři kulturního turismu (analýza vztahů hlavních účastníků kulturního turismu)7. Cílové skupiny, motivace jejich rozhodování a vliv kulturních aspektů na jejich modely rozhodování 8. Destinační management kulturního turismu9. Kulturní diplomacie a postavení kulturního turismu v EU a v ČR10. Vliv kulturních diferencí a heterogenity Evropy na kulturní turismus11. Nové formy kulturního turismu a jejich role v globalizovaném světě12. Pop-kultura a její role v kulturním turismu13. Trendy, data a statistická šetření kulturního turismu v ČR a EU
Získané způsobilosti
Předmět umožní studentům získat stěžejní kompetence v oboru řízení kulturního cestovního ruchu. Umožní jim orientaci v možnostech využití kulturního potenciálu ČR, její infrastruktury a nových trendů. Osvojené znalosti studenti prakticky využijí v oblasti managementu a marketingu a jejich aplikaci v oboru kulturního turismu.
Literatura
TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNZMACCANNELL, D.The tourist : a new theory of the leisure class.Berkeley:University of California Press, 1999.0-520-21892-2ZREISINGER, Y.International tourism : cultures and behavior.Amsterdam:Elsevier Butterworth-Heinemann, 2009.978-0-7506-7897-1DKoncepce státní politiky cestovního ruchu v ČR na období 2007-2013, MMRD92--64-00990--6 Culture in Local Development, OECD, 2005D978-80-02471104 Marketing a management muzeí a památek, Kesner,L., 2005D978-80-86929-06-4 Anglicko-český a Česko-anglický slovník cestovního ruchu, Mišková, Z. , 2007D978-92-64-05648-0 The Impact of Culture on Tourism, OECD, 2009D978-92-79-14182-9 Vol. 1, Tourism Satellite Accounts in the EU, 2009 D978-92-79-14185-0 Vol. 2, Tourism Satellite Accounts in the EU, 2009 D978-92-79-14186-7 Vol. 3, Tourism Satellite Accounts in the EU, 2009 D978-92-79-14187-4 Vol. 4, Tourism Satellite Accounts in the EU, 2009
Požadavky
žádné
Garant
prof. Petr Dostál, M.A., Ph.D.
Vyučující
Mgr. Markéta Dianová, MBAprof. Petr Dostál, M.A., Ph.D.