Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Mezinárodní trh umění (3AM601)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu 3AM601 - Mezinárodní trh umění, Fakulta podnikohospodářská, Vysoká škola ekonomická v Praze (VŠE).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1) Úvod předmětu; Co je trh? Globální trh dnes 2) Primární trh: umělci, obchodníci, galerie, sběratelé; Životní cyklus umělce; Vývoj hodnoty3) Sekundární trh: aukce, privátní prodeje a spekulanti, umělecké sbírky; Cenová disperze primárního a sekundárního trhu4) Aktéři mezinárodního trhu umění: Typologie, komerční, veřejný a neziskový sektor 5) Historie trhu umění 1/3: 15.století Itálie a 17. století Nizozemí: umění a finance na trhu bez institucionálního zázemí6) Historie trhu umění 2/3: pozdní 19.století Francie a počátek 20.století Amerika; moderní systém prodeje7) Historie trhu umění 3/3: Trh umění během a po světových válkách8) Vlastnictví jako investice; segmentace komodit; Art Price indexy9) Online řešení, umělecké aukce and umělecké festivaly: Eventy řízený trh, Online prodeje10) Současné umění na globálním trhu11) Globální přeshraniční obchod: Mezinárodní obchod, dovoz, vývoz; EU pro obchod a předpisy12) Trhy rozkvětu a útlumu: Japonský trh s moderním uměním v 80.letech; Celebrity culture v průběhu 80. a 90.let; Monetární politika a makroekonomické podmínky13) Ekonomický dopad trhu umění

Získané způsobilosti

Po úspěšném absolvování budou studenti schopni: ‑ uplatnit se v oblasti trhu umění, zejména v aukčních síních a privátních galeriích- komunikovat se zahraničními partnery včetně terminologického základu

Literatura

TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNZROBERTSON, I. -- CHONG, D. (ed.).The art business.London:Routledge, 2008.978-0-415-39158-0ZMENEZES, F M. -- MONTEIRO, P K.An introduction to auction theory.Oxford:Oxford University Press, 2008.978-0-19-927599-1DWhy are artists poor? [elektronický zdroj] : the exceptional economy of the arts.Amsterdam:Amsterdam University Press, 2002.DCOWEN, T.In praise of commercial culture.Cambridge:Harvard University, 1998.0-674-00188-5DGINSBURGH, V. -- THROSBY, C D.Handbook of the economics of art and culture.Amsterdam:Elsevier North-Holland, 2006.0-444-50870-8DThe economy of Renaissance Florence [elektronický zdroj].Baltimore:Johns Hopkins University Press, 2008.DGOODWIN, James. The international art markets. Philadelphia: Kogan Page, 2009, xxiii, 360 p. ISBN 07-494-5592-6.DROBERTSON, Iain. Understanding international art markets and management. Transferred to digital printing. London: Routledge, 2005. ISBN 978-041-5339-575.

Požadavky

žádné

Garant

prof. Václav Riedlbauch

Vyučující

prof. Václav Riedlbauch