Předmět Aktuální trendy v managementu (3MA435)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu 3MA435 - Aktuální trendy v managementu, Fakulta podnikohospodářská, Vysoká škola ekonomická v Praze (VŠE).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Makroekonomická stabilita a její vliv na expanzi firmy Mikroekonomické podmínky pro vstup na nový trh Strategie modrých oceánů Konkurenceschopnost zemí, regionů a klastrů, firem Využití inovačního potenciálu při konkurenčním boji Spolupráce firem s vědecko-výzkumnými institucemi Vstup firem na zahraniční trhy, aktuální trendy Řízení nadnárodních společností ve vysoce konkurenčním prostředí Analýza modelu podnikání rychle rostoucích firem Specifika managementu firem dle různých vlastníků Aktuální trendy při řízení firem a institucí vlastněných veřejnou správou Využívání veřejných prostředků (podpor podnikání, PPP projektů apod.) a jejich vliv na rozvoj podniku
Získané způsobilosti
Po úspěšném absolvování budou studenti schopni: - popsat vybraná aktuální témata managementu a prohloubit si znalosti z těchto oblastí- umět doplnit si relevantní informace a informační zdroje k zadání závěrečné práce- vyjmenovat základní charakteristiky konceptu skrytých šampionů- získat představu o praktických dopadech teoretických závěrů- vysvětlit základní přínosy Michaela E. Portera v oblasti managementu- identifikovat základní změny v byznys modelech úspěšných firem- posoudit vybrané teoretické i praktické přístupy z oblasti managementu- srovnat reálné situace ve firmě s teoretickými koncepty- aplikovat získané teoretické poznatky z oblasti managementu v závěrečné práci- sestavit možné varianty a formulovat adekvátní řešení- využít nabyté relevantní informace k vypracování závěrečné práce.Předmět nabízí pohled do světa teorie a praxe s možností nastudovat a vyslechnout si konkrétní téma v ucelené podobě a toto pak porovnat s reálnou aplikovatelností, resp. zkušeností konkrétního odborníka z praxe. Nejedná se tedy o vyčerpávající spektrum témat. Výběr bude prováděn na základě aktuální situace v oblasti teoretických poznatků, ekonomického vývoje a významu tématu. Primárně budou kombinována perspektivní odvětví české ekonomiky, vč. veřejného sektoru a v rámci nich nosné aktivity.Předmět využívá ověřené spojení metod výuky v podobě přednášek a intenzivní práce s literaturou. Samotný systém výuky bude vyžadovat pečlivou přípravu na jednotlivé hodiny a schopnost pracovat s aktuálními i anglicky psanými materiály.
Literatura
TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNZVIZJAK, A.Žraloci a malé ryby : kostka růstu pro konkurenční boj založený na velikosti.Praha:Grada, 2009.978-80-247-3189-6ZKIM, W C. -- MAUBORGNE, R.Strategie modrého oceánu : umění vytvořit si svrchovaný tržní prostor a vyřadit tak konkurenty ze hry.Praha:Management Press, 2005.80-7261-128-3DSIMON, H.Skrytí šampióni 21. století : úspěšné strategie málo známých firem, které mají vedoucí postavení na světových trzích.Praha:Management Press, 2010.978-80-7261-225-3DOSTERWALDER, A. -- PIGNEUR, Y. -- CLARK, T.Business model generation : a handbook for visionaries, game changers, and challengers.Hoboken:John Wiley & Sons, 2010.978-0-470-87641-1DREAD, S.Effectual entrepreneurship.London:Routledge, 2011.978-0-415-58644-3
Požadavky
žádné
Garant
Mgr. Ing. Stanislav Háša, Ph.D.
Vyučující
Mgr. Ing. Stanislav Háša, Ph.D.