Předmět Aktuální trendy v managementu (3MA435)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu 3MA435 - Aktuální trendy v managementu, Fakulta podnikohospodářská, Vysoká škola ekonomická v Praze (VŠE).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
 Makroekonomická stabilita a její vliv na expanzi firmy Mikroekonomické podmínky pro vstup na nový trh Strategie modrých oceánů Konkurenceschopnost zemí, regionů a klastrů, firem Využití inovačního potenciálu při konkurenčním boji  Spolupráce firem s vědecko-výzkumnými institucemi Vstup firem na zahraniční trhy, aktuální trendy Řízení nadnárodních společností ve vysoce konkurenčním prostředí Analýza modelu podnikání rychle rostoucích firem  Specifika managementu firem dle různých vlastníků  Aktuální trendy při řízení firem a institucí vlastněných veřejnou správou Využívání veřejných prostředků (podpor podnikání, PPP projektů apod.) a jejich vliv na rozvoj podniku
Získané způsobilosti
Po úspěšném absolvování budou studenti schopni: - popsat vybraná aktuální témata managementu a prohloubit si znalosti z těchto oblastí- umět doplnit si relevantní informace a informační zdroje k zadání závěrečné práce- vyjmenovat základní charakteristiky konceptu skrytých šampionů- získat představu o praktických dopadech teoretických závěrů- vysvětlit základní přínosy Michaela E. Portera v oblasti managementu- identifikovat základní změny v byznys modelech úspěšných firem- posoudit vybrané teoretické i praktické přístupy z oblasti managementu- srovnat reálné situace ve firmě s teoretickými koncepty- aplikovat získané teoretické poznatky z oblasti managementu v závěrečné práci- sestavit možné varianty a formulovat adekvátní řešení- využít nabyté relevantní informace k vypracování závěrečné práce.Předmět nabízí pohled do světa teorie a praxe s možností nastudovat a vyslechnout si konkrétní téma v ucelené podobě a toto pak porovnat s reálnou aplikovatelností, resp. zkušeností konkrétního odborníka z praxe. Nejedná se tedy o vyčerpávající spektrum témat. Výběr bude prováděn na základě aktuální situace v oblasti teoretických poznatků, ekonomického vývoje a významu tématu. Primárně budou kombinována perspektivní odvětví české ekonomiky, vč. veřejného sektoru a v rámci nich nosné aktivity.Předmět využívá ověřené spojení metod výuky v podobě přednášek a intenzivní práce s literaturou. Samotný systém výuky bude vyžadovat pečlivou přípravu na jednotlivé hodiny a schopnost pracovat s aktuálními i anglicky psanými materiály.
Literatura
TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNZVIZJAK, A.Žraloci a malé ryby : kostka růstu pro konkurenční boj založený na velikosti.Praha:Grada, 2009.978-80-247-3189-6ZKIM, W C. -- MAUBORGNE, R.Strategie modrého oceánu : umění vytvořit si svrchovaný tržní prostor a vyřadit tak konkurenty ze hry.Praha:Management Press, 2005.80-7261-128-3DSIMON, H.Skrytí šampióni 21. století : úspěšné strategie málo známých firem, které mají vedoucí postavení na světových trzích.Praha:Management Press, 2010.978-80-7261-225-3DOSTERWALDER, A. -- PIGNEUR, Y. -- CLARK, T.Business model generation : a handbook for visionaries, game changers, and challengers.Hoboken:John Wiley & Sons, 2010.978-0-470-87641-1DREAD, S.Effectual entrepreneurship.London:Routledge, 2011.978-0-415-58644-3
Požadavky
žádné
Garant
Mgr. Ing. Stanislav Háša, Ph.D.
Vyučující
Mgr. Ing. Stanislav Háša, Ph.D.