Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Podnikání malých a středních firem 1 (3MA544)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu 3MA544 - Podnikání malých a středních firem 1, Fakulta podnikohospodářská, Vysoká škola ekonomická v Praze (VŠE).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

• 1. Osoba podnikatele a nápady na podnikání – vliv osoby podnikatele, jeho motivace k podnikání, schopností a zkušeností na přicházení s nápady a objevování příležitostí. Podnikatelský „mindset“, osobní vize.• 2. Nápady a metody hledání nápadů - zdroje nápadů, metody hledání nápadů: Brainstroming, 6-8-5, Jam Session. Kreativní řešení problémů. Prvotní získávání informací za účelem nalezení příležitosti – mapování internetu, diskuze s přáteli, odborníky a potenciálními zákazníky.• 3. Podnikatelské příležitosti – typy podnikatelských příležitostí, objevování vs. vytváření podnikatelských příležitostí, načasování příležitosti.• 4. Design Thinking Workshop (Human Centered Design, Service Design)Zaměření na zákazníka (uživatele). • 5. Hodnocení nápadů - základní přehled o nabídce konkurence. Rozhodování a výběr nápadů: Dot Voting, Bodystorming. Rámcová finanční validace nápadů. Od nápadu k modelu – unique value proposition.• 6. Praktické příklady rozjezdu podnikání na základě inovativního nápadu. Případové studie – např. El Bulie, Ice Delights. Úspěšné a neúspěšné business modely.• 7. Lean Startup (Canvas)Úvod do přístupu Lean Startup. "Fail fast and cheap." Lean Canvas a jeho praktické sestavení. • 8. Uživatelské testování Zaměření na praktickou validaci podnikatelského konceptu. Průzkum potřeb reálných zákazníků. Etnografický výzkum - video, fotky, rozhovory. Prototypování (use case, mapování zkušeností). Ověření prodejnosti. • 9. Elevator’s pitch Best practices prezentování podnikatelského konceptu investorům. Příklady Den D. Prezentace výsledků uživatelského testování. Reflexe získaných poznatků a její uplatnění v iteraci podnikatelského konceptu (validated learning).• 10. Pohled investoraKritéria budoucího úspěchu startupu, škálovatelnost. Hlavní rizika. Tým. Entusiasmus. • 11. Tvorba podnikatelských modelů.Podnikatelský model vs. podnikatelský plán. Business model canvas a jeho aplikace. Příjmové modely. Partneři. • 12.-13. Prezentace podnikatelského modeluPozn.: Část výuky je realizována formou intenzivního soustředění.

Získané způsobilosti

Po úspěšném absolvování kurzu budou studenti schopni:• vyhledávat nápady v prostředí• vyhodnotit podnikatelské příležitosti• získat zpětnou vazbu na podnikatelský nápad od zákazníků• rozvinout a strukturovat podnikatelský nápad do podoby Lean Canvas a Business Model Canvas• odprezentovat podnikatelský model investorům

Literatura

TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNZLUKEŠ, M. -- NOVÝ, I.Psychologie podnikání : osobnost podnikatele a rozvoj podnikatelských dovedností.Praha:Management Press, 2005.80-7261-125-9ZOSTERWALDER, A. -- PIGNEUR, Y. -- CLARK, T.Business model generation : a handbook for visionaries, game changers, and challengers.Hoboken:John Wiley & Sons, 2010.978-0-470-87641-1ZRIES, E.The lean startup : how today s entrepreneurs use continuous innovation to create radically successful businesses.New York:Crown Business, 2011.978-0-307-88789-4DSRPOVÁ, J. -- ŘEHOŘ, V.Základy podnikání : teoretické poznatky, příklady a zkušenosti českých podnikatelů.Praha:Grada Publishing, 2010.978-80-247-3339-5DVEBER, J. -- SRPOVÁ, J.Podnikání malé a střední firmy.Praha:Grada Publishing, 2012.978-80-247-4520-6DSRPOVÁ, J. -- SVOBODOVÁ, I. -- SKOPAL, P. -- ORLÍK, T.Podnikatelský plán a strategie.Praha:Grada Publishing, 2011.978-80-247-4103-1DSRPOVÁ, J.Podnikatelský plán.Praha:Oeconomica, 2007.978-80-245-1263-1DHAVLÍČEK, K.Management & controlling : malé a střední firmy.Praha:Vysoká škola finanční a správní, 2011.978-80-7408-056-2DSCARBOROUGH, N M. -- ZIMMERER, T.Effective small business management.New York:Macmillan, 1993.0-02-406722-9DBLAŽKOVÁ, M.Marketingové řízení a plánování pro malé a střední firmy.Praha:Grada, 2007.978-80-247-1535-3DPAVLÍK, M. -- BĚLČÍK, M.Společenská odpovědnost organizace : CSR v praxi a jak s ním dál.Praha:Grada, 2010.978-80-247-3157-5DKORÁB, V. -- MIHALISKO, M.Založení a řízení společnosti : společnost s ručením omezeným, komanditní společnost, veřejná obchodní společnost.Brno:Computer Press, 2005.80-251-0592-XDGERBER, M E.Podnikatelský mýtus : proč většina malých firem do roka zkrachuje a co proti tomu dělat.Praha:Management Press, 2004.80-7261-092-9DŠIKÝŘ, M.Personalistika pro manažery a personalisty.Praha:Grada Publishing, 2012.978-80-247-4151-2DKORÁB, V. -- HANZELKOVÁ, A. -- MIHALISKO, M.Rodinné podnikání.Brno:Computer Press, 2008.978-80-251-1843-6DZUZÁK, R.Z podnikových krizí k vítězství : kdy je krize příležitostí.Praha:Alfa, 2008.978-80-87197-01-1DZIMMERER, T. -- SCARBOROUGH, N M.Small business fundamentals.Columbus:Merrill, 1988.0-675-20786-XDKUNZ, V.Společenská odpovědnost firem.Praha:Grada Publishing, 2012.978-80-247-3983-0DKOUBEK, J.Personální práce v malých a středních firmách.Praha:Grada Publishing, 2011.978-80-247-3823-9DMACHKOVÁ, H. -- ČERNOHLÁVKOVÁ, E. -- SATO, A.Mezinárodní obchodní operace.Praha:Grada Publishing, 2010.978-80-247-3237-4DSTAŇKOVÁ, A.Podnikáme úspěšně s malou firmou.Praha:C.H. Beck, 2007.978-80-7179-926-9DWebové stránky ministerstev, institucí a EU

Požadavky

Podmínkou absolvování testu je 50 % úspěšnost. Za neomluvenou neúčast na tutoriálu bude strženo 5 bodů.

Garant

doc. Ing. Jitka Srpová, CSc.

Vyučující

Ing. Michal AnderaIng. Blanka Habrmanová, Ph.D.doc. Ing. Mgr. Martin Lukeš, Ph.D.doc. Ing. Jitka Srpová, CSc.