Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Metody a techniky managementu inovací (3MA562)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu 3MA562 - Metody a techniky managementu inovací, Fakulta podnikohospodářská, Vysoká škola ekonomická v Praze (VŠE).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Tvrdé (konvergentní) techniky – morfologická analýza, TRIZ, analýza klíčových slov, 5W+1H, analýzy – SWOT, dimenzionální analýza, analýza silových polí, myšlenkové mapy, kreativní abeceda, rybí kost, AIDA, Kepner – Tregoe, srovnávací tabulky, apod. Měkké (divergentní) techniky – brainstorming ve všech podobách, plánovací scénáře, metoda galerie, druhé brýle, provokace a náhodné stimuly, synektika, asociace, analogie, trigger metoda apod. Možnosti využití jednotlivých technik, jejich porovnání, vhodnost resp. nevhodnost jejich použití.

Získané způsobilosti

Po úspěšném absolvování budou studenti schopni:- popsat podstatu inovačního řetězce;- charakterizovat rozdíl mezi kreativitou a inovací;- vyjmenovat dvacet metod a technik používaných v inovačním managementu;- vysvětlit význam a základní postup metod a technik využívaných v jednotlivých fázích inovačního procesu;- vysvětlit obsah jednotlivých částí inovačního procesu;- vysvětlit podstatu fungování řízení projektů v inovacích - posoudit a aplikovat použití vhodných metod řešení pro každou fázi inovačního procesu; - využít na základě výsledků analýz dedukce (syntézu) a nacházet nápady na řešení;- zhodnotit vhodnost využití a přínos jednotlivých metod a technik v rámci přístupu inovačního managementu;- rutinně ovládat několik tvrdých a měkkých metod a technik řešení inovačních problémů.

Literatura

TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNZADAIR, J E.Efektivní inovace.Praha:Alfa Publishing, 2004.80-86851-04-4ZURBAN, D.Emocionální inteligence : šance pro nekonvenční myšlení a alternativní rozhodování.Praha:Management Press, 1998.80-85943-79-4ZDOLEŽAL, J. -- MÁCHAL, P. -- LACKO, B.Projektový management podle IPMA.Praha:Grada Publishing, 2012.978-80-247-4275-5DKIERNAN, M J.Inovuj, nebo nepřežiješ! : zásady strategického řízení pro 21. století.Praha:Management Press, 1998.80-85943-56-5DKOCH, R.Pravidlo 80/20 : umění dosáhnout co nejlepších výsledků s co nejmenším úsilím.Praha:Management Press, 2008.978-80-7261-175-1DKLOUDOVÁ, J.Kreativní ekonomika : [trendy, výzvy, příležitosti].Praha:Grada Publishing, 2010.978-80-247-3608-2DKIM, W C. -- MAUBORGNE, R.Strategie modrého oceánu : umění vytvořit si svrchovaný tržní prostor a vyřadit tak konkurenty ze hry.Praha:Management Press, 2005.80-7261-128-3DMIKULÁŠTÍK, M.Tvořivost a inovace v práci manažera.Praha:Grada, 2010.978-80-247-2016-6DFRANKOVÁ, E.Kreativita a inovace v organizaci.Praha:Grada Publishing, 2011.978-80-247-3317-3DSCHMETTERER, B.Skok do budoucnosti : creative business ideas zdrojem tvůrčích podnikatelských strategií.Praha:Management Press, 2004.80-7261-108-9DDRUCKER, P F.Inovace a podnikavost : praxe a principy.Praha:Management Press, 1993.80-85603-29-2DDE BONO, E.Lateral thinking : a textbook of creativity.London:Ward, Lock, 1970.DMALINA, J.O tvořivosti ve vědě, politice a umění. [Sv.] 1.Brno:Nadace Universitas Masarykiana, 1993.80-901305-7-7DE. Riedmatten: Objevy 21. století. MLADÁ FRONTA, 2007, ISBN 978-80-204-1508-0.DF. Houdek, J. Tůma: Objevy a vynálezy tisíciletí. Nakladatelství Lidové noviny, 2002. ISBN 80-7106-475-0.

Požadavky

žádné

Garant

doc. Ing. Miroslav Špaček, Ph.D., MBA

Vyučující

doc. Ing. Miroslav Špaček, Ph.D., MBA