Předmět Management znalostních pracovníků (anglicky) (3MA661)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu 3MA661 - Management znalostních pracovníků (anglicky), Fakulta podnikohospodářská, Vysoká škola ekonomická v Praze (VŠE).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Úvod do tématu znalostní pracovníci.Proč se zabýváme znalostními pracovníky. Vztah konkurence a spolupráce.Znalostní pracovníci kontra manuální pracovníci.Koncepty znalostních pracovníků.Klasifikace znalostních pracovníků.Tři pilíře managementu znalostních pracovníků.2. Znalost – surovina a nástroj práce znalostních pracovníků.Základní terminologie – data, informace, znalost, moudrost, osvícení.Explicitní a tacitní dimenze znalosti.Znalostní pracovníci a tacitní znalost.SECI. Znalostní cyklus.Tři nástroje pro sdílení tacitních znalostí.Trh znalostí.3. Osobnost znalostního pracovníka.Devět typů osobnosti podle enneagramu. Charakteristika enneagramu, typy, role křídla a linie integrace a dezintegrace, tři podtypy a devět úrovní rozvoje. Nástroje zjišťování typu osobnosti znalostního pracovníka.4. Osobnost znalostního pracovníka. Znalostní pracovníci a styl učení. Mentální modely, inhibitory učení. Osobní rozvoj znalostního pracovníka. 5. Iniciace sdílení znalostí mezi znalostními pracovníky.Sdílení znalostí pomocí nástrojů učňovství. Podpora a tvorba komunit.6. Iniciace sdílení znalostí mezi znalostními pracovníky.Sdílení znalostí pomocí příběhů. Typy příběhů v organizaci. Využití příběhů při řízení znalostních pracovníků. 7. Management znalostních pracovníků pomocí sdílené vize.Základní zásady tvorby sdílené vize. Získání podpory znalostních pracovníků pro vizi pomocí projevu.
Získané způsobilosti
Po úspěšném absolvování budou studenti umět:- Definovat různé koncepty znalostí.- Určit jednotlivé dimenze znalosti.- Definovat kdo jsou znalostní pracovníci.- Určit různé koncepty znalostních pracovníků.- Určit manažerské nástroje a metody vhodné pro řízení znalostních pracovníků- Aplikovat různé nástroje a metody vhodné pro řízení znalostních pracovníků. - Využít při řízení procesu sdílení znalostí mezi znalostními pracovníky nástroje pro práci s explicitními a tacitními znalostmi - Aplikovat klasifikace znalostních pracovníků v organizaci ve vazbě na důležitost znalostního pracovníka a jeho styl práce. - Řídit znalostní pracovníky ve vztahu k jejich typu osobnosti.- Řídit osobní rozvoj znalostních pracovníků.
Literatura
TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNZMLÁDKOVÁ, L.Management of Knowledge Workers.Bratislava:Wolters Kluwer business, 2012.978-80-8078-463-8ZDAVENPORT, T H.Thinking for a living : how to get better performance and results from knowledge workers.Boston:Harward Business School Press, 2005.1-59139-423-6ZBUCKINGHAM, M. -- COFFMAN, C.First, break all the rules : what the world's greatest managers do differently.New York:Simon and Schuster, 1999.0-684-85286-1DSENGE, P M.The fifth discipline : the art and practice of the learning organization.New York:Doubleday, 1990.0-385-26095-4DKOUZES J.M., P B.The Leadership Challenge.2003.0787968331DMcKERCHER, C., Mosco V.,,Knowledge Workers in the Information Socierty. 2008 ISBN 978-0739117811DOdborné texty z literárních pramenů zadaných vyučujícím
Požadavky
žádné
Garant
doc. Ing. Ludmila Mládková, Ph.D.
Vyučující
doc. Ing. Ludmila Mládková, Ph.D.