Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Mezinárodní management v globální kultuře (anglicky) (3MA671)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu 3MA671 - Mezinárodní management v globální kultuře (anglicky), Fakulta podnikohospodářská, Vysoká škola ekonomická v Praze (VŠE).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1.Vliv politických, ekonomických a kulturních faktorů na globální podnikatelské prostředí. Faktory podporující globalizaci a antiglobalizační síly.2.Kreativní průmysl a jeho klasifikace.3.Globální hráči a multilaterální pravidla obchodování.4.Podnikání v odvětvích kulturního průmyslu a úloha nadnárodních korporací.5.Zahrnutí národních kultur do organizačních struktur MNC.6.Specifika podnikatelských strategií v kultuře.7.Význam značky v marketingu kulturních produktů.8.Nadnárodní společnosti a český trh.9.Řízení územních poboček v zábavním průmyslu v ČR.10.Budoucí vývoj globálních trhů kulturních odvětví a dopad na trhy zemí s neanglickými jazyky.

Získané způsobilosti

Po úspěšném absolvování kurzu budou studenti:- charakterizovat proces globalizace a jejího dopadu na kulturní odvětví,- zhodnotit možnosti a omezení nadnárodních organizací při vytváření multilaterálních forem obchodování (WTO, regionální integrace),- zhodnotit dopad nadnárodních korporací na minoritní kultury, - vysvětlit postavení kreativních odvětví při tvorbě národního důchodu rozvinutých a rozvíjejících se zemí a jejich význam pro řešení problémů nezaměstnanosti,- analyzovat přínosy kreativního průmyslu pro národní ekonomiku, - vysvětlit specifika tvorby řetězce přidané hodnoty v kreativním průmyslu, - aplikovat techniku tvorby cen kulturních projektů v mezinárodním kontextu, - aplikovat základní manažerské techniky a dovednosti v řízení jak ziskových, tak neziskových kulturních organizací, - srovnat manažerské praktiky aplikované v řízení nadnárodních organizací v odvětví kreativního průmyslu, - formulovat techniky k překlenutí tradičních bariér při řízení uměleckých organizací.

Literatura

TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNZDICKEN, P.Global shift : mapping the changing contours of the world economy.New York:Guilford Press, 2015.978-1-4625-1955-2D HAGOORT, Giep (2009). ART Management -Entrepreneurial Style. ISBN 80-7179-886-X.DCHONG, Derrick (2002). Arts Management . ISBN 0-415-23681-9

Požadavky

testy se konají v písemné formě. Buď otevřené otázky nebo test s uzavřenými vícevariantními odpověďmi. Počet bodů na závěrečném testu musí dosáhnout minimálně 15 z 30 možných bodů.

Garant

doc. Ing. Mikuláš Pichanič, CSc.

Vyučující

doc. Ing. Mikuláš Pichanič, CSc.