Předmět Mezinárodní management v globální kultuře (anglicky) (3MA671)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu 3MA671 - Mezinárodní management v globální kultuře (anglicky), Fakulta podnikohospodářská, Vysoká škola ekonomická v Praze (VŠE).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1.Vliv politických, ekonomických a kulturních faktorů na globální podnikatelské prostředí. Faktory podporující globalizaci a antiglobalizační síly.2.Kreativní průmysl a jeho klasifikace.3.Globální hráči a multilaterální pravidla obchodování.4.Podnikání v odvětvích kulturního průmyslu a úloha nadnárodních korporací.5.Zahrnutí národních kultur do organizačních struktur MNC.6.Specifika podnikatelských strategií v kultuře.7.Význam značky v marketingu kulturních produktů.8.Nadnárodní společnosti a český trh.9.Řízení územních poboček v zábavním průmyslu v ČR.10.Budoucí vývoj globálních trhů kulturních odvětví a dopad na trhy zemí s neanglickými jazyky.
Získané způsobilosti
Po úspěšném absolvování kurzu budou studenti:- charakterizovat proces globalizace a jejího dopadu na kulturní odvětví,- zhodnotit možnosti a omezení nadnárodních organizací při vytváření multilaterálních forem obchodování (WTO, regionální integrace),- zhodnotit dopad nadnárodních korporací na minoritní kultury, - vysvětlit postavení kreativních odvětví při tvorbě národního důchodu rozvinutých a rozvíjejících se zemí a jejich význam pro řešení problémů nezaměstnanosti,- analyzovat přínosy kreativního průmyslu pro národní ekonomiku, - vysvětlit specifika tvorby řetězce přidané hodnoty v kreativním průmyslu, - aplikovat techniku tvorby cen kulturních projektů v mezinárodním kontextu, - aplikovat základní manažerské techniky a dovednosti v řízení jak ziskových, tak neziskových kulturních organizací, - srovnat manažerské praktiky aplikované v řízení nadnárodních organizací v odvětví kreativního průmyslu, - formulovat techniky k překlenutí tradičních bariér při řízení uměleckých organizací.
Literatura
TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNZDICKEN, P.Global shift : mapping the changing contours of the world economy.New York:Guilford Press, 2015.978-1-4625-1955-2D HAGOORT, Giep (2009). ART Management -Entrepreneurial Style. ISBN 80-7179-886-X.DCHONG, Derrick (2002). Arts Management . ISBN 0-415-23681-9
Požadavky
testy se konají v písemné formě. Buď otevřené otázky nebo test s uzavřenými vícevariantními odpověďmi. Počet bodů na závěrečném testu musí dosáhnout minimálně 15 z 30 možných bodů.
Garant
doc. Ing. Mikuláš Pichanič, CSc.
Vyučující
doc. Ing. Mikuláš Pichanič, CSc.