Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Marketing umění a kulturního dědictví (3MG492)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu 3MG492 - Marketing umění a kulturního dědictví, Fakulta podnikohospodářská, Vysoká škola ekonomická v Praze (VŠE).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Význam kreativity pro marketing v kultuře.Marketing ve výtvarném umění, galerie výstavní a prodejní.Rozdíl v marketingových strategiích pro ziskové a neziskové projekty.Marketing hudby, festivaly a individuální produkce. Marketing umělecké osobnosti.Marketing divadla a filmu.Marketing muzeí, výstav a expozic.Marketing ve vazbě na edukační činnost.Marketing knihoven a síťový marketing.Marketing hradů. Sezónnost a demarketingové nástroje.Marketing místa ve vazbě na atraktivitu a návštěvnost.Marketing zámků. Multifunkční marketingový přístup.

Získané způsobilosti

Po úspěšném absolvování kurzu budou studenti umět:- Popsat specifika užití marketingových nástrojů v kulturních institucích- Rozlišit aplikaci marketingu v kultuře od uplatnění v ostatních oborech- Popsat klíčové faktory ovlivňující návštěvnost kulturních institucí a událostí- Vysvětlit principy a potenciál nehmotného produktu v umění- Aplikovat marketingový výzkum problémové oblasti kultury- Navrhnout optimální řešení kulturního projektu

Literatura

TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNZJOHNOVÁ, R. -- ČERNÁ, J.Arts marketing : marketing umění a kulturního dědictví.Praha:Oeconomica, 2007.978-80-245-1276-1ZDOSTÁL, P. -- ČERNÁ, J. a kol.Marketingové řízení památkových objektů.Praha:Ekopress, s.r.o, 2014.978-80-87865-14-9DKESNER, L.Marketing a management muzeí a památek.Praha:Grada, 2005.80-247-1104-4DKAISER, M M.Strategické plánování v umění : praktický průvodce.Praha:Institut umění - Divadelní ústav v Praze, 2009.978-80-7008-236-2DHAGOORT, G.Umělecký management v podnikatelském stylu.Praha:KANT - Karel Kerlický pro AMU v Praze, 2009.978-80-7437-008-3DNEKOLNÝ, B. (ed.).Divadelní systémy a kulturní politika.Praha:Divadelní ústav, 2006.80-7008-197-XDTHOMPSON, D.Jak prodat vycpaného žraloka za 12 milionů dolarů : prapodivné zákony ekonomiky současného umění a aukčních domů.Zlín:Kniha Zlín, 2010.978-80-87162-58-3DBALOUŠEK, V.Žijte a myslete kreativně : deset klíčů k reklamě, která zaujme.Brno:Computer Press, 2011.978-80-251-2954-8DBAČUVČÍK, R.Divadlo, filharmonie a studenti [elektronický zdroj] : mladí lidé jako cílová skupina marketingu kulturních institucí.Zlín:VeRBuM, 2008.978-80-904273-0-3DBAČUVČÍK, R.Kultura jako faktor volného času : nákupní chování na trzích vybraných volnočasových aktivit 2010.Zlín:VeRBuM, 2011.978-80-87500-11-8DBAČUVČÍK, R.Marketing kultury : divadlo, koncerty, publikum, veřejnost.Zlín:VeRBuM, 2012.978-80-87500-17-0DBAČUVČÍK, R.Marketing neziskových organizací.Zlín:VeRBuM, 2010.978-80-87500-01-9DGOMBRICH, E H.Příběh umění.1999.DHÁJEK, V.Jak rozpoznat odpadkový koš : eseje o stereotypech ve vizuální kultuře.V Praze:Labyrint, 2011.978-80-87260-31-9DMANGUEL, A.Čtení obrazů : o čem přemýšlíme, když se díváme na umění?.Brno:Host, 2008.978-80-7294-274-9DTICHÁ, T.I umění může vydělávat.2007.ISSN 1801-4542DRAABOVÁ, T.Jen hlupák vidí v kultuře žebráka.2008.DSMOLÍKOVÁ, M.Management umění.V Praze:Vysoká škola uměleckoprůmyslová, 2008.978-80-86863-24-5DODBORNÁ PERIODIKA A INTERNETOVÉ ZDROJE.Periodika: Umění (časopis Ústavu dějin umění AV ČR), Art & Antiques, Dějiny, a současnost, Ateliér, internet: Galerie.DRočenka Art+ : trh s uměním v roce .Praha:Ambit Media, 2010.ISSN 1805-2193DStatistika kultury : základní statistické údaje o kultuře v České republice. Audiovizuální díla, divadla, galerie (muzea výtvarných umění), muzea a památníky, hudební soubory, hvězdárny, planetária a astronomické pozorovatelny, knihovny, kulturní domy, neperiodické publikace, památkové objekty, periodický tisk, výstavní činnost.Praha:Národní informační a poradenské středisko pro kulturu, 1998.DMOKREJŠ, A.Umění : a k čemu?.Praha:Triton, 2002.80-7254-199-4DKULKA, T.Umění a kýč.Praha:Torst, 2000.80-7215-128-2DTŘEŠTÍK, M.Umění vnímat umění : guerilla writing about art.Praha:Gasset, 2011.978-80-87079-15-7

Požadavky

žádné

Garant

Ing. Jitka Černá, Ph.D.

Vyučující

Ing. Jitka Černá, Ph.D.