Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Marketing kultury (3MG493)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu 3MG493 - Marketing kultury, Fakulta podnikohospodářská, Vysoká škola ekonomická v Praze (VŠE).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Variabilita pojetí produktu v oblasti kulturySpecifika marketingu živé kultury vs. kulturní dědictvíOdraz rozdílu komerčního a nekomerčního pojetí kultury v marketingovém mixuMarketingový výzkum v kultuře, význam segmentace, analýza konkurenceMotivační faktory, jejich role ve strategii návštěvnické orientaceCílený marketing a jeho význam pro kulturní instituceZnačka a její positioning, význam strategie značky nehmotného produktu v kultuřeIntegrovaná marketingová komunikace, trendy v komunikačních strategiíchMarketingová komunikace vs. publicita, media relations v kultuřeVizuální umění v neziskových projektech a v komerci – marketingové rozdíly i podobnostiMarketingový projekt v kultuře – význam, tvorba, prezentace, realizace, zhodnoceníMarketingové strategie v různých oblastech kultury

Získané způsobilosti

Po úspěšném absolvování kurzu budou studenti umět:- Vyhodnotit marketingovou politiku kulturní instituce- Podrobně popsat komplexní mix marketingových nástrojů pro daný kulturní produkt- Vysvětlit vhodnost marketingové strategie pro danou kulturní instituci- Srovnat fungování marketingových principů na primárním a sekundárním trhu výtvarného umění- Aplikovat marketingové trendy pro aktuální situaci na trhu kulturních produktů- Sestavit strategii budování značky kulturní instituce- Doporučit strategii integrované marketingové komunikace pro konkrétní projekt

Literatura

TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNZJOHNOVÁ, R. -- ČERNÁ, J.Arts marketing : marketing umění a kulturního dědictví.Praha:Oeconomica, 2007.978-80-245-1276-1ZKAISER, M M.Strategické plánování v umění : praktický průvodce.Praha:Institut umění - Divadelní ústav v Praze, 2009.978-80-7008-236-2ZTHOMPSON, D.Jak prodat vycpaného žraloka za 12 milionů dolarů : prapodivné zákony ekonomiky současného umění a aukčních domů.Zlín:Kniha Zlín, 2010.978-80-87162-58-3ZTOMANDL, J.Jak účinně oslovit média : media relations v podnikání, správě, kultuře i neziskovém sektoru.Brno:Computer Press, 2011.978-80-251-3457-3ZDOSTÁL, P. -- ČERNÁ, J. a kol.Marketingové řízení památkových objektů.Praha:Ekopress, s.r.o, 2014.978-80-87865-14-9DKESNER, L.Marketing a management muzeí a památek.Praha:Grada, 2005.80-247-1104-4DHAGOORT, G.Umělecký management v podnikatelském stylu.Praha:KANT - Karel Kerlický pro AMU v Praze, 2009.978-80-7437-008-3DBAČUVČÍK, R.Marketing neziskových organizací.Zlín:VeRBuM, 2010.978-80-87500-01-9DBAČUVČÍK, R.Divadlo, filharmonie a studenti [elektronický zdroj] : mladí lidé jako cílová skupina marketingu kulturních institucí.Zlín:VeRBuM, 2008.978-80-904273-0-3DBAČUVČÍK, R.Kultura jako faktor volného času : nákupní chování na trzích vybraných volnočasových aktivit 2010.Zlín:VeRBuM, 2011.978-80-87500-11-8DBAČUVČÍK, R.Marketing kultury : divadlo, koncerty, publikum, veřejnost.Zlín:VeRBuM, 2012.978-80-87500-17-0DBAČUVČÍK, R.Marketing symfonických orchestrů : publikum a veřejnost moravských filharmonií.Zlín:VeRBuM, 2011.978-80-87500-03-3DBAČUVČÍK, R.Nákupní chování obyvatel České republiky na trzích kulturních produktů 2008 [elektronický zdroj].Zlín:VeRBuM, 2009.978-80-904273-1-0DBAČUVČÍK, R. a kol.Soukromé a veřejné v marketingové komunikaci.Zlín:VeRBuM, 2012.978-80-87500-20-0DSIMMONS, A.Přesvědčujte a ovlivňujte pomocí příběhů : storytelling.Brno:Computer Press, 2008.978-80-251-2112-2DKOTLER, N G. -- KOTLER, P. -- KOTLER, W I.Museum marketing and strategy : designing missions, building audiences, generating revenue and resources.San Francisco:Jossey-Bass, 2008.978-0-7879-9691-8DKOZEL, R. -- MYNÁŘOVÁ, L. -- SVOBODOVÁ, H.Moderní metody a techniky marketingového výzkumu.Praha:Grada Publishing, 2011.978-80-247-3527-6

Požadavky

žádné

Garant

Ing. Jitka Černá, Ph.D.

Vyučující

Ing. Jitka Černá, Ph.D.